Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wachten op zijn eerste date

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Wachten op zijn eerste date

    In de Machariuswijk in Gent genomen foto. Het afwachtend zitten kijken van dat jongetje trok mijn aandacht.

  • #2
    Beste,

    qua straatfotografie is het een tof idee en goed opgemerkt.
    Om er een top beeld van te maken zou er toch nog één en ander beter kunnen :
    - links boven zou je het bordje 'honden aan de leiband' moeten wegwerken, hetzij via croppen hetzij via een bewerkingsprogramma zoals photoshop of affinity.
    - de bank waar het jongetje op zit gaat - vooral links - quasi op in de muur. Welk diafragma heeft u gebruikt voor deze foto ?
    - het beeld is vrij donker met uitzondering van de grassen/bloemen op de voorgrond die onherkenbaar zijn.
    - waarom heeft u het beeld niet in kleur behouden ? Straatfotografie moet niet persé altijd in z/w zijn hoor !
    - het is juist dat het jongetje een afwachtende houding aangenomen heeft (of heeft hij iets gezien wat zijn aandacht trok ?). Natuurlijk kan scherpstellen op de ogen op die manier niet (maar bon, hoeft niet altijd).

    U ziet, er zijn nog enkele punten waarmee u aan de slag kan gaan. Gebruik deze foto misschien om uw nabewerking skills nog wat te oefenen ?

    Met vriendelijke groet en tot de volgende !
    Hans.

    Comment


    • #3
      Mooi straatbeeld. Ik volg de hier boven staande opmerkingen om er een topplaat van te maken. De keuze voor z/w is natuurlijk een persoonlijke keuze.
      Ik vind de z/w omzetting prima gedaan.
      Straatfotograaf in Antwerpen

      Comment


      • #4
        Zww omzetting vind ik ook ok. Een bakstenen muur is dikwijls beter in zww dan in kleur, komt veel rustiger over(vind ik)
        grt
        Gerrit

        Comment


        • #5
          ik volg ook wel de commentaar van Hans ...toch vind ik het een beeld met heel veel gevoel en inhoud ....en fijn de manier waarop de jongen je aandacht trok en je dit vast legde...

          Groeten
          Freddy
          https://fredor2.wixsite.com/my-site

          Comment


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door Hans.De.Smaele Bekijk bericht
            Beste,

            qua straatfotografie is het een tof idee en goed opgemerkt.
            Om er een top beeld van te maken zou er toch nog één en ander beter kunnen :
            - links boven zou je het bordje 'honden aan de leiband' moeten wegwerken, hetzij via croppen hetzij via een bewerkingsprogramma zoals photoshop of affinity.
            - de bank waar het jongetje op zit gaat - vooral links - quasi op in de muur. Welk diafragma heeft u gebruikt voor deze foto ?
            - het beeld is vrij donker met uitzondering van de grassen/bloemen op de voorgrond die onherkenbaar zijn.
            - waarom heeft u het beeld niet in kleur behouden ? Straatfotografie moet niet persé altijd in z/w zijn hoor !
            - het is juist dat het jongetje een afwachtende houding aangenomen heeft (of heeft hij iets gezien wat zijn aandacht trok ?). Natuurlijk kan scherpstellen op de ogen op die manier niet (maar bon, hoeft niet altijd).

            U ziet, er zijn nog enkele punten waarmee u aan de slag kan gaan. Gebruik deze foto misschien om uw nabewerking skills nog wat te oefenen ?

            Met vriendelijke groet en tot de volgende !
            Hans.
            Het was diafragma 4
            De door jou geziene bloemen is gewoon gras in volle zonlicht terwijl de jongen in de schaduw zit

            Comment


            • #7
              Een mooi compo maar waarom in zwart/wit, waarom die hang naar triestheid.

              Comment


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door Binnenuit Bekijk bericht
                Een mooi compo maar waarom in zwart/wit, waarom die hang naar triestheid.
                Dat is een goesting hé, mijn straatfotografie doe ik altijd in zwart/wit. In het Frans hebben ze daarvoor de gekende uitdrukking "des goûts et des couleurs, on ne discute pas".

                Comment

                Working...
                X