Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De kalmte van de zee

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • De kalmte van de zee

    Foto uit een fotoshoot op het strand
    Last edited by lumafoto; 4 maart 2024, 15:13.

  • #2
    Dat harde licht is niet zo mooi in het gezicht
    De kleurencombinatie - kleed vs achtergrond toch ook niet echt ideaal - in mijn ogen
    mijn website : klik

    Comment


    • #3
      Oorspronkelijk geplaatst door blauwzwart Bekijk bericht
      Dat harde licht is niet zo mooi in het gezicht
      De kleurencombinatie - kleed vs achtergrond toch ook niet echt ideaal - in mijn ogen
      Blauwzwart wie je ook mag zijn, maar mocht je ooit eens je grote kennis van fotografie willen gebruiken om op mensen eens een positieve opmerking te maken, ik vermoed dat er velen hier tevreden zouden zijn.
      Dus doe ons eens een plezier en plaats hier eens wat perfecte foto's die jij nam. Zet ze gerust binnen deze discussie zelfs!

      Comment


      • #4
        Hey Lumafoto,
        Als je onder de noemer showcase post dat zeg je eigenlijk ik vind deze foto top - het is een voorbeeldfoto voor anderen - en ik verwacht harde commentaar
        Maar ongeacht showcase of niet - ik geef mijn mening - en het is uiteraard je recht om te vinden dat wat ik schrijf onterecht is
        Heb nergens gezegd dat ik perfecte fotos maak - ik ga er hier ook geen plaatsen - zoek maar op het forum - ik post af en toe wel wat - je comments zijn altijd welkom
        Groet,
        Peter
        mijn website : klik

        Comment


        • #5
          Lumafoto, ik neem aan dat je hier foto's post in de hoop wat tips of constructieve opmerkingen te krijgen?
          Peter heeft gelijk.
          Het licht is hard, het model knijpt haar ogen door de felle zon. De outfit schreeuwt met de omgeving en er is geen compositie.
          Een oplossing bvb had kunnen zijn om het model dicht bij de palen te laten staan, in de schaduw ervan. En de palen in de compositie te gebruiken in een diagonale lijn doorheen je beeld bvb, waarbij je op een interessant punt uitkomt bij het model, in een wat neutralere outfit.
          Het is niet altijd wat je wilt horen, maar beter een constructieve opmerking dan niets zeg ik altijd.
          Groetjes,
          Dominic

          Comment


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door blauwzwart Bekijk bericht
            Dat harde licht is niet zo mooi in het gezicht
            De kleurencombinatie - kleed vs achtergrond toch ook niet echt ideaal - in mijn ogen
            Ik had toch ook hetzelfde gedacht hoor.
            grt
            Gerrit
            Last edited by de Gerre; 3 maart 2024, 11:18.

            Comment


            • #7
              Nog een tip misschien. Leg de horizon niet zo dicht bij de bovenrand van je beeld.
              Straatfotograaf in Antwerpen

              Comment


              • #8
                Luma, het is geen slechte foto maar het kan zeker beter en neem dan ook de tips van hen die hier de moeite nemen om erop te reageren serieus. De kust kent zijn weidsheid en het is jammer dat je daarvan in je compositie geen gebruik hebt gemaakt

                Comment


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door lumafoto Bekijk bericht

                  Blauwzwart wie je ook mag zijn, maar mocht je ooit eens je grote kennis van fotografie willen gebruiken om op mensen eens een positieve opmerking te maken, ik vermoed dat er velen hier tevreden zouden zijn.
                  Dus doe ons eens een plezier en plaats hier eens wat perfecte foto's die jij nam. Zet ze gerust binnen deze discussie zelfs!
                  Laat je niet verleiden door op de man te gaan spelen. Als je niet tegen commentaar op je foto kan, dan kan je wellicht beter niet posten op een internetforum (en dit is een goedbedoelde raad)

                  In mijn naam spreek je alvast niet als je termen als "velen hier" en "ons" gebruikt ....
                  Laat nooit het goede u weerhouden het juiste te doen
                  - Isaac Asimov-

                  Comment


                  • #10
                    Zou het spiegelen..?
                    grt,bouk.
                    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                    Comment

                    Working...
                    X