Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Recht in de camera

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Recht in de camera

    Als je recht in de camera kijkt van een straatfotograaf .... dan wil je een foto.
    En ja .... haar voeten staan er niet, ik weet het ....maar bij straatfotografie moet je nu eenmaal vlug nemen wat zich aanbiedt, zeker als je de bloembak op de voorgrond niet wil meenemen in de foto.

    [

  • #2
    Lekkere DOF.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      wat de bijgevoegde opmerkingen betreft: tja, straatfotografie is niet alleen snel op de knop drukken maar situaties ook zien aankomen, de risico's (bloembakken, voeten) zien aankomen en desnoods ... niet schieten; kans gemist, les geleerd.
      mijn mening is altijd vrijblijvend en verbindt alleen mezelf.
      nieuwe maand, nieuwe afbeeldingen
      https://fotokringkerklommer.wordpress.com/fotos-cor/

      Comment


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door CMM Bekijk bericht
        wat de bijgevoegde opmerkingen betreft: tja, straatfotografie is niet alleen snel op de knop drukken maar situaties ook zien aankomen, de risico's (bloembakken, voeten) zien aankomen en desnoods ... niet schieten; kans gemist, les geleerd.
        hier is duidelijk een zeer ervaren straatfotograaf aan het woord. Bedankt

        Comment


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door CMM Bekijk bericht
          wat de bijgevoegde opmerkingen betreft: tja, straatfotografie is niet alleen snel op de knop drukken maar situaties ook zien aankomen, de risico's (bloembakken, voeten) zien aankomen en desnoods ... niet schieten; kans gemist, les geleerd.
          Compositie bepalen dient een automatisme te zijn wat je kunt aanleren door veel ervaring en voor een deel is het talent. Observeren dan fotograferen maar dat eerste wordt door velen vergeten en laten de ontspanknop zonder goed te kijken ratelen. Wanneer je zelf al ziet dat er een storende fout in je afbeelding zit dan hou je die voor jezelf.

          Comment


          • #6
            Ik vind dit wel een interessante en mooie foto, ondanks de ontbrekende voeten. Bij straatfotografie wordt er veel met een klein diafragma gewerkt om zoveel mogelijk scherp te hebben. Hier is een andere keuze gemaakt, die zeker niet mis is.

            Comment


            • #7
              Om te beginnen, leuk straatbeeld. Al dan niet met of zonder voeten....
              Maar ik vermoed dat hier in postprocessing met 'vage lens' gewerkt is in LR om de achtergrond te blurren en het hoofdonderwerp te laten loskomen.
              En daar is naar mijn gevoel danig mee overdreven wat een voor mij nogal onnatuurlijk beeld oplevert.
              Ik kan fout zitten..... ik hoor het graag als dat zo is.
              Straatfotograaf in Antwerpen

              Comment


              • #8
                Was ook mijn eerste idee dat de blur heel onnatuurlijk overkomt
                Peter
                mijn website : klik

                Comment


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door Eduardo Bekijk bericht
                  Om te beginnen, leuk straatbeeld. Al dan niet met of zonder voeten....
                  Maar ik vermoed dat hier in postprocessing met 'vage lens' gewerkt is in LR om de achtergrond te blurren en het hoofdonderwerp te laten loskomen.
                  En daar is naar mijn gevoel danig mee overdreven wat een voor mij nogal onnatuurlijk beeld oplevert.
                  Ik kan fout zitten..... ik hoor het graag als dat zo is.
                  Neen dit is niet in Lightroom gebeurd maar wel deels in photoshop met masker en vage lens. Het is wel met een diafragma 2.8 genomen maar bijgewerkt.

                  Comment


                  • #10
                    Het stukje met de benen wegcroppen samen met een stuk van de zoom van de jas en de compo is perfect. Bij straatfotografie zo weinig mogelijk bewerken.

                    Comment


                    • #11
                      De gezichtsuitdrukking van de dame en de keuze voor een open diafragma maken dit voor mij toch een interessante opname.
                      Groetjes,
                      Dominic

                      Comment

                      Working...
                      X