Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Amazing

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] Amazing

    Jeugd en skaten... een hele uitdaging om als 60 plusser even in die wereld te stappen omdat je voor jezelf de geheimen van HSS flitsen wil leren kennen.
    Maar na een kleine uitleg van mijn bedoelingen kwamen vrij stel de eerste jumps, en omdat dit direct wat goede actiefoto's op het scherm bracht kwam er toch wat leven in het spel.
    De foto hieronder is technisch zeker niet mijn beste shot, maar je krijgt het verhaal van die kerel, die vol bewondering kijkt naar de sprong van zijn vriend, en bijna een waw uitdrukking van ongeloof op de foto laat zetten...zalig toch


    _DSC9743-bewerkt-2-bewerkt-bewerkt by Jan Berckmans, on Flickr

  • #2
    Knap cinematic straatbeeld.
    Straatfotograaf in Antwerpen

    Comment


    • #3
      Mooi het licht op de actie.
      grt
      Gerrit

      Comment


      • #4
        Heel geslaagd !

        Comment


        • #5
          knap vastgelegd met goed gekozen belichting.
          mijn mening is altijd vrijblijvend en verbindt alleen mezelf.
          nieuwe maand, nieuwe afbeeldingen
          https://fotokringkerklommer.wordpress.com/fotos-cor/

          Comment


          • #6
            Het "waarom" van HSS flitsen in deze opname snap ik niet direct. Het ziet er toch geen zon overgoten dag uit. Dus in deze situatie kon je met gewoon flitsen meer aan. En moest je jouw X100 nog gehad hebben was het nog eenvoudiger dmv de centraalsluiter.

            Comment


            • #7
              Verbazing van zijn vriend aan de zijkant met deze actie in het donkere natte herfstweer. Mooi belicht door in te flitsen. Hofwaardige plaat.

              Comment


              • #8
                Zeer mooi, vooral ook omdat je het daglicht nog zichtbaar hebt. Speciale sfeer, mooi gedaan!
                Geyst

                Comment


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door beeldmaker Bekijk bericht
                  Het "waarom" van HSS flitsen in deze opname snap ik niet direct. Het ziet er toch geen zon overgoten dag uit. Dus in .... En moest je jouw X100 nog gehad hebben was het nog eenvoudiger dmv de centraalsluiter.
                  Wat bedoel je met; deze situatie kon je met gewoon flitsen meer aan....terwijl jezelf niet de situatie op locatie kent....leg uit, ik leer zo graag bij.

                  Comment


                  • #10
                    Als dit je experiment was...dan ben je er aardig in geslaagd om een mooie sfeervolle opname hier neer te zetten...

                    Groeten
                    Freddy
                    https://fredor2.wixsite.com/my-site

                    Comment


                    • #11
                      Volgens mij bedoelt beeldmaker dat je zelfde beeld kan bekomen door gewoon te flitsen
                      je exif is F6.3 1/2000" iso 400 - en je flitst HSS
                      om gewoon te flitsen moet je sluiter naar 1/250" (synchronisatietijd van sony ilce-7m3)
                      dus :
                      1/2000" 1/1000" 1/500" 1/250" ==> + 3 stops
                      ISO400 ISO200 ISO100 ==> -2 stops
                      F6.3 F9 ==> - 1 stop
                      Dus je krijgt evenveel licht in de achtergrond met deze instellingen en je kan gewoon flitsen -- waardoor je flits meer power heeft
                      je onderwerp zal bevroren zijn dr de flits
                      Maar wel knap beeld
                      mijn website : klik

                      Comment


                      • #12
                        Bedankt voor je uitleg. Ik volg je berekeningen maar...hier praat men niet over de hoeveelheid licht die de flits kan geven. Mijn reportage flits ( Godox TT685) geeft een richtgetal van 60 wat uitkomt op ongeveer 70W/s.
                        De elinchrone hier gebruikt geeft 500W/sec.
                        Met mijn reportage flits geraak ik nooit aan de hoeveelheid licht wat ik hier nodig had.

                        Comment


                        • #13
                          Hier zegt ook niemand dat je een andere flitser moet gebruiken he
                          De stelling is dat je dezelfde foto zou kunnen maken zonder HSS - met zelfde flits (en op lagere power)
                          Groet
                          Peter
                          mijn website : klik

                          Comment


                          • #14
                            Peter, ik volg u wel. Maar deze foto is genomen op het middaguur, om een dramatische achtergrond, voor mij de wolken, moet je nu eenmaal die snelheid verhogen.
                            Maar in ieder geval ga ik deze week wat flits testen uitproberen, rekening houdend met uw werkwijze. Alvast bedankt voor je input.
                            groetjes
                            jan

                            Comment

                            Working...
                            X