Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

In afwachting

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] In afwachting

    In afwachting by Francine Jenné, on Flickr
    vriendelijke groeten, Sien

    Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !

  • #2
    Goed gezien en dito vastgelegd.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Dag Bomma Sien

      Ik wil graag wat vrijblijvend advies meegeven.
      Omdat de titel bij de foto 'In afwachting' is veronderstel ik dat dit een soort portret is van die man die, ik denk het toch, op zijn eten of drankje wacht.
      Maar ik vind het eerlijk gezegd op deze foto moeilijk uit te maken of dat inderdaad wel het onderwerp is in de foto, die wachtende man. Er is te veel in beeld dat om aandacht vraagt.
      Wanneer je, zoals in dit geval, geconfronteerd wordt met veel "storende" (lees 'tot afleiding zorgend van het onderwerp') elementen dan kan ik aanraden om dichterbij de man te gaan of er meer op in te zoomen om de andere zaken uit het beeld te krijgen.
      Veronderstel dat je enkel de man in beeld hebt met de glazen, de placemat en zo voor hem, dan biedt dat eigenlijk voldoende context voor de kijker om uit te maken dat hij in een horecazaak zit te wachten. Het is dus niet altijd nodig om veel in beeld te brengen om het verhaal of de betekenis van een foto duidelijk te maken.
      Wat ik hierboven opsomde, de man en zijn afwachtende houding als centraal onderwerp en enkel wat voor hem staat op de toog, zouden al voldoende zijn voor het verhaal en zou de foto qua inhoud duidelijker maken en "rustiger" om naar te kijken.
      Al de rest mag je eigenlijk als stoorzender beginnen beschouwen.

      Wat ook kan helpen is bijvoorbeeld door kleur of licht contrast tussen man en zijn omgeving proberen te creëren, maar daar kan ik nu hier moeilijk over oordelen omdat ik de omstandigheden tijdens de opname niet ken.
      Hoe dan ook, dan nog zou een meer close-up beeld nodig zijn.

      Ik hoop dat ik je van dienst kan zijn met mijn advies.
      Sowieso bedankt om je werk te posten Sien x
      Dirk
      Last edited by FotoMorgana; 14 juli 2023, 11:56.

      Comment


      • #4
        Is niet bedoelt als portret eerder als straatbeeld. Bedankt voor je leerzame uiteenzetting!
        vriendelijke groeten, Sien

        Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !

        Comment


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door bommasien Bekijk bericht
          Is niet bedoelt als portret eerder als straatbeeld. Bedankt voor je leerzame uiteenzetting!
          't Is met graagte gedaan Sien!

          Dan wil ik er even nog aan toevoegen dat ook een 'straatbeeld' om een onderwerp vraagt dus eigenlijk geldt een deel van mijn advies nog steeds.
          Ik laat het aan jou om te oordelen welk deel. :-)
          Fijne dag nog!

          Comment

          Working...
          X