Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Nieuwe 'Dress to Impress' workshop op 14 december 2024. Informatie en (snel) inschrijven hier.
Ik heb bovenstaande foto gepost vanuit Flickr met een resolutie 1600 op de langste kant, zoals beschreven in de instructies.
Op mijn scherm is de foto nu nooit helemaal te zien, ik moet scrollen.
Ik kan op de foto klikken en dan krijg ik een bruin scherm te zien, zonder foto in. Dat kan ik wegklikken door rechtsboven het kruisje te klikken en dan kom ik weer op de te groot afgebeelde foto.
Ik kan dus nooit de foto in zijn geheel bekijken.
Wat doe ik fout? Wie kan helpen?
Een full HD beeldscherm is 1920 * 1080 pixels
Denk dat die 1600 slaat op het horizontale maximum
het verticale maximum zal dan ergens rond de 900 zijn (wil je die in zijn geheel kunnen bekijken)
Ik kijk ook 4K en moet wel scrollen (een browserinstelling dan misschien ?)
Hier de BBC code voor 533 * 800 gebruikt - gans de regel hier plakken - en dan alles achter wegdoen wat na de eerste [/url] komt :
En idd die bruine achtergrond bij Flickr is iets nieuws - ik zie dat het nu ook zo is bij mijn beelden
Ik denk dat als degene die je hier post een bepaalde grootte overschrijdt je een volledig bruin scherm krijgt bij Flickr
Op die kleinere versie 533 * 800 doorklikken geeft wel beeld bij Flickr (met bruine achtergrond)
Hopelijk ben je hiermee iets ;-)
Het bruine scherm is niet van Flickr, dat maakt deel uit van forum software... als een beeld wel goed geladen wordt kan je op de afbeelding klikken en dan kan je op de host uit komen waarvan gelinkt is.
"Het bruine scherm is niet van Flickr, dat maakt deel uit van forum software... als een beeld wel goed geladen wordt kan je op de afbeelding klikken en dan kan je op de host uit komen waarvan gelinkt is."
Wat bedoel je met "als een beeld goed geladen is"? Ik deed alles volgens het boekje en kon toch niet op de host uitkomen als ik op de foto klikte. Ik kreeg enkel een bruin scherm.
Als ik jouw post bekijk met de titel 'Veilig bij papa' van 21 mei, en ik klik op je beeld, dan krijg ik een grijs scherm zonder foto. Dat beeld is groter dan 800x533 en is daarom niet zichtbaar in zijn geheel. Daarom klik ik erop om het in zijn geheel te zien.
Als ik jouw post bekijk met de titel 'Veilig bij papa' van 21 mei, en ik klik op je beeld, dan krijg ik een grijs scherm zonder foto. Dat beeld is groter dan 800x533 en is daarom niet zichtbaar in zijn geheel. Daarom klik ik erop om het in zijn geheel te zien.
Ervaar jij datzelfde?
Op welk toestel kijk je dat je maar 800*533 pixels hebt ?
bij mij is deze wel zichtbaar in zijn geheel - de versie die ik op flickr heb gezet is 1500*1000. Doorklikken heeft voor mij hier eigenlijk geen zin - maar als ik wel doorklik bruin scherm niks te zien - niet ok vind ik dat
Op het testforum heb ik nu het image icoontje gebruikt om de url van versie 1500*1000 te plakken - dus uit de bbc code te filteren (de url begint met https// en eindigt op jpg) ==> klik
Ziet er voor mij hetzelfde uit als ik erop kom - het beeld is ook klikbaar - eerst foto in 1500*1000 met bruine achtergrond - en blijkbaar een tweede keer klikbaar waardoor hij full screen gaat en het beeld wordt uitgerokken
Wel stom dat je na het doorklikken terug moet met de back toets van de browser - bekijk eens hoe die manier aanvoelt
Maar idd veel mogelijkheden en wat zoeken tot iemand de ideale manier gevonden heeft om te linken
Veel gebruikers dus het zal wel niet heel lang duren
Dank voor jou reactie.
Als ik op jouw 1500x1000 beeld klik, dan krijg ik het beeld op de grijze achtergrond en zie ik het helemaal.
Dat is vreemd want als ik een foto post die groter is dan 800x533 dan komt er geen beeld op de grijze achtergrond als ik erop klik.
Ik ga het loslaten en in het vervolg met Medium 800x533 posten en dan ervaar ik geen probleem om door te klikken en hopelijk anderen ook niet.
Het verschil is de orientatie - Mijn beeld is landscape (horizontaal) - jouw beeld hierboven is vertikaal (portrait)
Een pc scherm is horizontaal dus de hoogte is hier meestal de beperkende factor - denk ik - (als we effen geen rekening houden met smartphone kijkers)
Groet,
Peter
Comment