Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

'Backpain' Bandfoto's

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• 'Backpain' Bandfoto's

Zo terug van een tijdje weggeweest, en heb eindelijk weer tijd om wat foto's te posten. Deze foto's zijn van de band 'Backpain' gemaakt, ik heb hier vroeger ook nog ingezeten.Deze foto's waren voor een opdracht groepsfotografie. Natuulijk met mn D70 gemaakt en 18-50 mm sigma.

Graag wat commentaar op de foto's

I create, therefore I exist

D3200 - AF-S Nikkor 18-105mm 3.5-5.6, AF-S Nikkor 50mm 1.8, SB700

Re: 'Backpain' Bandfoto's

Vooropgesteld dat ik het niet beter zou doen. Groepsfotografie lijkt me dusdanig moeilijk dat ik me er nog niet aan waag. Maar je vroeg commentaar dus geef ik het:

De derde het best; alle vijf kijken ze min of meer op dezelfde manier en vormen daardoor een eenheid. Alleen jammer van de nietszeggende achtergrond.

Eén had leuk kunnen zijn als het perspectief van boven op de een of andere manier in verband stond met de groepsleden. Ook nu weer een lelijke ondergrond (half gras half steen).

Tweede; dit is toch geen band, lijkt meer op een amateur toneelgezelschap. (Doe 'ns net of je het over koetjes en kalfjes hebt, maar wel zo dat het publiek jullie gezichten kan zien).

Trouwens bij "blackpain" stel ik me hele ruige muziek voor, dat komt niet erg over. (Ligt niet aan de fotograaf, maar aan de bandleden of de keuze van de naam, misschien spelen ze wel rely-balads).
    Op een gave huid kun je niet scherpstellen
    Simpele albumpjes

Comment

k vind 2 net veel dynamiek hebben, 2 groepkes, de middenste keert zich met
      haar lichaam wel naar de ene groep, maar met haar hoofd naar de andere groep, k vind het wel iets hebben
      Nikon

Comment

Vooropgesteld dat ik het niet beter zou doen. Groepsfotografie lijkt me dusdanig moeilijk dat ik me er nog niet aan waag. Maar je vroeg commentaar dus geef ik het:
        ook vanuit dit standpunt wil ik graag starten
        ik vind de locatie niet zo passend gekozen, idd het werd al gemeld, ruige naam....en een locatie om een "knapenkoor" te fotograferen.
        dus onafgezien de achtergrond, kon 1 wel leuk geweest zijn had de koorknaap onder links echt naar de lens gekeken of mss nog een optie, wat verveeld naar zijn uurwerk gekeken.
        bovendien had ik toch wel geopteerd voor ZW/W en wat meer waas naar "achtergrond" toe

nu ik vind de fotos niet slecht om een groepje vrienden in pixels om te zetten, maar voor een "rockgroep", nee daar zou ik ze toch niet voor gebruiken.

maar of ik het beter zou doen.......
        En toen kocht ik mij een kodakske
        D70/DX 18-70AF/70-300 AF NIKKOR/50mm 1,4D/Tamron DI28-300 3.5-6.3 macro/SB600/Sigma 80-400 mm F 4.5-5.6 D OS APO

Waarom zijn lenzen rond....En foto's rechthoekig??????
        Da vraag ik mij nu ne keer af zie....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Porochelt

De derde het best; alle vijf kijken ze min of meer op dezelfde manier en vormen daardoor een eenheid. Alleen jammer van de nietszeggende achtergrond.

Eén had leuk kunnen zijn als het perspectief van boven op de een of andere manier in verband stond met de groepsleden. Ook nu weer een lelijke ondergrond (half gras half steen).

Tweede; dit is toch geen band, lijkt meer op een amateur toneelgezelschap. (Doe 'ns net of je het over koetjes en kalfjes hebt, maar wel zo dat het publiek jullie gezichten kan zien).

Trouwens bij "blackpain" stel ik me hele ruige muziek voor, dat komt niet erg over. (Ligt niet aan de fotograaf, maar aan de bandleden of de keuze van de naam, misschien spelen ze wel rely-balads).
          haha, t is niet blackpain, maar backpain (rugpijn dus in t nederlands, zit trouwens een leuk verhaal achter, maar ja) Ze spelen gewoon rock muziek/top 40 muziek, maar wel allemaal lekker catchy. En inprincipe heeft het gebouw en de achtergrond nogal veel met de band te maken, maar zoiets moet je maar weer net allemaal weten . Twee van de bandleden (ik ook) hebben daar op school gezeten. En in een oud lokaal, daar oefenen ze nu. Zelf vind ik nummer 2 wel het leuksts, want als ik naar die foto kijk, dan zie ik ook echt hun persoonlijkheid naar voren komen, ze staan op die foto hoe ze ook echt zijn.

Comment

kvind de locatie maar niets - het moet zeker mogelijk zijn om een leukere omgeving te zoeken. de eerste is dan nog de leukste.
            Model of fotograaf ? Registreer je nu op http://www.modellennet.be en vind de ideale partner voor een volgende shoot.

Comment

haha, t is niet blackpain, maar backpain
              Eeeek! Nu begrijp ik meteen waarom, mijn foto's niet altijd scherp zijn; er mankeert wat aan mijn ogen!

k vind 2 net veel dynamiek hebben, 2 groepkes, de middenste keert zich met
              haar lichaam wel naar de ene groep, maar met haar hoofd naar de andere groep, k vind het wel iets hebben
              Nu ga ik het ook anders bekijken.

En inprincipe heeft het gebouw en de achtergrond nogal veel met de band te maken, maar zoiets moet je maar weer net allemaal weten
              Ik vermoedde al zoiets, maar weten dit ik het inderdaad niet. Was er geen mooiere maar toch voor de insiders herkenbare locatie in of om het gebouw voorhanden?
              Op een gave huid kun je niet scherpstellen
              Simpele albumpjes

Comment

Nou, nee niet echt, Ik had ongeveer 2 uur met de band, en maar een uur met de hele band. Want 2 moesten daarna oefenen met een ander bandje. Het was natuurlijk een optie geweest om in de oefen ruimte foto's te gaan maken, maar ja, andere bandjes waren er ook aan het oefenen, en het was er één dikke zooi ^^ (de school is nu net verhuisd naar een nieuw gebouw). En ook waren 2 van de bandleden in de examen week, dus ook op een ander tijdstip kon niet. Maar dat boeidt me verder ook niet zoveel, ik zou zeggen, je moet het er maar mee doen . Ik ben erg tevreden over de foto's. Zo mijn punt is eruit

Comment

Working...
                X