Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

First model shoot

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• First model shoot

Grtz Kurt
    Canon eos 30D met L glas + Kodak z8612IS
    http://www.racenews.be

Re: First model shoot

Over de foto's kan ik nogal moeilijk oordelen omdat je een veel te hoge compressie gebruikt heb. Probeer eens een wat hogere kwaliteit van jpeg te gebruiken.
    Nikkon D7000 • Nikkor AF-S 35mm f1.8G • Nikkor 50mm f1.8D • Nikkor AF-S 18-70mm f3.5-4.5G • Sigma 70-200 F2.8 & converter 1.4x • SB-600
    Website: http://www.matthieucalu.be - vernieuwd!

Comment

Bij de eerste foto zou ik een beetje dichter geweest zijn ( geen slechte gedachten he !!! ) om het babe effect te vergroten.

Scheur in het vervolg dat bandje van rond uw model haar arm.
      Je moet maar zeggen aan de receptie van uw hotel dat ze het bandje verloren is tijdens een gevecht met wilde dieren ( sorry als ik mij vergis en het haar geliefde armband is )

Ik weet het, het is een sleur. Maar een reflectiescherm doet wonderen en zeker zoals op die laatste foto in " tegenlicht ". Het dient niet alleen om die schaduwen weg te werken, maar dan krijg je de achtergrond iets donkerder ( spotmeting ) en komt uw model goed los van de achtergrond ( springt een beetje uit de foto )
      Mijn fotosite ??? www.lievenlens.be of www.lieven-lens.be

Comment

Hier moet ik lieven bijtreden, vooral het stuk van het reflectiescherm.
        Zeker in foto 2 en 3 (zeker 3) had het een enorm voordeel opgeleverd. In foto 2 om de harde schaduwlijn op het model te verminderen en in foto 3 om het model helemaal wat beter te belichten.

Maar ook in foto 1 had je dan beter een babe effect gekregen. Nu is het eerder op het randje van vulgair. Net omdat het gewenste babe effect niet tot zen recht komt. Beetje moeilijk uitgelegd, snap je wat ik bedoel?

[Edit]
        Kleine poging gedaan in ps om te verduidelijken wat ik bedoel. Natuurlijk, als je dit tijdens de shoot doet krijg je veel betere resultaten dan dit werk in ps. Als je liever niet hebt dat ik met je foto's pruts, laat maar weten en ik doe hem direct weg.
        Last edited by HappyOne; 3 juni 2005, 08:21.
        Nikon CP 5700
        Sony Cybershot P71

Comment

De foto's zijn te plat, er zit onvoldoende dynamiek in, daardoor komt het model niet los van de achtergrond maar lijkt er eerder één mee te worden.
          Dat is te wijten aan de belichting, een reflectiescherm of inflitsen hadden hier voor een oplossing kunnen zorgen. Nu ga je je moeten behelpen met een goede postprocessing. Ja het bandje is al besproken, uiteraard is dit geen bijdrage tot het beeld.

MVG, Jeff
          Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

Tis een beke moeilijk om een reflectiescherm mee te sleuren door de luchthaven . Pfff Nog meer bagage . Maar inderdaad , meer inflitsen had ik moeten doen. Maar op deze vakantie was men toestel half naar de *¨*$¨*¨* door onze vrienden ETB. Focus defect, sensor nog meer vuil , en kras in zoeker! had er zo geen zin meer in dan. Maar nu is hij terug van 2de GRATIS herstelling en moet zeggen . just gelik nieuwe body.

tenslot zo een reflectie scherm. enig idee waar en hoeveel?

Grtz Kurt

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door blazor
              Tis een beke moeilijk om een reflectiescherm mee te sleuren door de luchthaven . Pfff Nog meer bagage . Maar inderdaad , meer inflitsen had ik moeten doen. Maar op deze vakantie was men toestel half naar de *¨*$¨*¨* door onze vrienden ETB. Focus defect, sensor nog meer vuil , en kras in zoeker! had er zo geen zin meer in dan. Maar nu is hij terug van 2de GRATIS herstelling en moet zeggen . just gelik nieuwe body.

Grtz Kurt

Bij Servix & Partners scherm van Lastolite perfect opvouwbaar tot een handig pakje; Kostprijs afhankelijk van de doormeter, reken maar op een 100 Euro.

MVG, Jeff
              Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

nog iets anders, hou aub die horizon recht

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door blazor

Grtz Kurt
                  Je gaat nu toch niet komen zeggen dat er geen plaats meer is in uw valies om een reflectiescher mee te nemen he !
                  Voor het gewicht moet je het niet laten ( nog geen 0,5 kg ) en voor de plaats die je verliest moet je het ook niet laten ( een opgevouwen broek is groter ).
                  En het is echt niet te missen ( vooral niet voor modellenwerk ).

Met en reflectiescherm alleen kom je natuurlijk ook niet ver tenzij je iemand hebt om te helpen lichten ( reflecteren ).
                  Op dat op te lossen maak ik dankbaar gebruik van mijn manfrotto ( db190 )

Dus in het vervolg als extra bagage neem je een reflectiescher en een statief mee

Wel een nadeel : Als de mensen u zo bezig zien staan ze wel te gapen alsof ze "jezus" gezien hebben. Dus moet je nog eens een afgelegen plaatsje zoeken ook.
                  Mijn fotosite ??? www.lievenlens.be of www.lieven-lens.be

Comment

leuke reeks..; voorkeur voor 2de & 3de... als ik het goed heb... dan is de 1ste hier al eens eerder getoond, niet?

Mvg

Comment

inderdaad. eertse is al es getoond. G
                      Gaat es tijd worden om deftig te leren werken met PS.

Grtz Kurt

Comment

Working...
                      X