Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Eerste "opdracht" ...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Eerste "opdracht" ...

Een vriendin wilde al zo lang wat leuke foto's van haar kids, maar het was er nog steeds niet van gekomen. En binnenkort is de papa jarig, dus bood ik aan -zonder enige ervaring- iets te proberen ... Wat denken jullie, is het te doen ?

Last edited by Exile®; 16 mei 2005, 22:24.
    Size doesn't matter, achievement does ...
    Canon 7D ~ EF-S 17-55 IS + EF 24-105 L IS + EFS 18-135 IS + EF 70-300 DO IS ~ Canon Speedlite 420EX ~ Manfrotto 055CB + 322RC2 / Avatar © pdeco

Re: Eerste "opdracht" ...

De setting is leuk.
    Jammergenoeg staan ze op de 2 laatste nooit samen scherp.

Bij de eerste zou ik meer naar voor gaan staan zijn, gemakkelijker om ze in de lens te laten kijken.
    De grootste kijkt nu net niet naar de lens, de andere kijkt in de lens.
    Hun blik beide naar hetzelfde gericht oogt beter.

Enkele positieve opmerkingen.....

Dirk
    Nikon D70 + Nikkor 28-80 + Nikkor 75-240 + Sigma 12-24 (f4.5-5.6) + Nikon 50 mm f1.8DSB + Sigma 105mm f 2.8 Macro + SB-600 flash + Manfrotto 724 B + Hakuba flat table tripod

Comment

Tnx Dirk, voor de goede raad.
      Noot : bij foto 2&3 was het eigenlijk mijn bedóeling slechts één van beide "scherp" te hebben. Waarom ? Beuh, een probeersel ...
      Canon 7D ~ EF-S 17-55 IS + EF 24-105 L IS + EFS 18-135 IS + EF 70-300 DO IS ~ Canon Speedlite 420EX ~ Manfrotto 055CB + 322RC2 / Avatar © pdeco

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Exile®
        Tnx Dirk, voor de goede raad.
        Noot : bij foto 2&3 was het eigenlijk mijn bedóeling slechts één van beide "scherp" te hebben. Waarom ? Beuh, een probeersel ...
        Ja, best hoor, ik had het een beetje gedacht.
        We verstaan mekaar zo.

Dirk
        Nikon D70 + Nikkor 28-80 + Nikkor 75-240 + Sigma 12-24 (f4.5-5.6) + Nikon 50 mm f1.8DSB + Sigma 105mm f 2.8 Macro + SB-600 flash + Manfrotto 724 B + Hakuba flat table tripod

Comment

Toffe locatie. De eerste vind ik dik in orde. Bij de andere had ik ze ook liever allebei scherp gezien ofwel eentje scherp en de andere heel onscherp.
          Bert Stephani

http://www.bertstephani.com

Comment

Met een beetje photoshop ervaring kan je 2 & 3 in één foto voegen?
            De locatie is alvast zeer goed gekozen... (hun pa is toevallig geen dokwerker )
            | www.fototbr.be - Huwelijksfotograaf en freelance persfotograaf voor het Brugsch Handelsblad/Krant van West-Vlaanderen |
            100% Canon - 50% Mac - 25% Strobist

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tobrin
              Met een beetje photoshop ervaring kan je 2 & 3 in één foto voegen?
              De locatie is alvast zeer goed gekozen... (hun pa is toevallig geen dokwerker )
              Helaas nog zeer beperkte ervaring met PS (elements). Heb het gisteren al wel geprobeerd, maar gezien beide foto's niet van exact hetzelfde punt zijn gefotografeerd en bovendien met verschillende instellingen (=> ongelijke achtergronden) : niet te doen vrees ik.
              En ja, hij werkt op een baggerboot ! (internationaal)

Comment

Working...
              X