Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Onze volgende workshop: Street-Fashion - 8 maart 2025, Herentals
Op 22 februari 2025 bezoekt Belgiumdigital enkele iconische locaties in Gent. Meer informatie HIER! Deze stadswandeling is inmiddels VOLGEBOEKT!
Landscape volledig gerechtvaardigd.
Mooie uitbelichting.
Mag ik één kleine opmerking: mss met PS kleine retouche aan neusvlekje (een beetje make-up poeder voor opname om reflecties te voorkomen).
Is dit prof-model?
Henri
Inderdaad Henri, goed gezien aan de neus...
Dit model is even professioneel als de fotograaf met dien verstande dat er voor haar mischien wel een mooie toekomst ligt aan te komen....
Mooie foto Tom!! Belichting is prima.
Heb je ook een iets ruimere kadrering van dezelfde foto?? Gewoon omdat ik mij afvraag of het niet mooier zou zijn moest haar elleboog aan de linkerkant er helemaal opstaan.
Waar ligt je model eigenlijk op?? Gewoon op de grond?? Of gebruik je een tafel ofzo??
Toevallig dit weekend ook bezig geweest in de studio met een liggend model, maar dat viel nogal tegen. Tips zijn dus maw welkom..
Model ligt inderdaad gewoon op de grond m.a.w. fotograaf ook. Op zulke momenten zou een hoekzoeker niet misstaan. Het enige waar ik eigenlijk op let is dat de flitsers ook meezakken en dus niet te hoog staan.
bedankt!! Jammer dat ik je nu gelijk moet geven met de gecropte versie
Volgende keer de grond op dus.. Hoe hoog staan je lampen dan nog? Gewoon de laagste stand van het statief?? Of haal je speciale toeren uit om de lampen nog lager te krijgen?
Zou anders nog eens dezelfde opmerking geven als ( ik denk ) al een keer of 4 à 5 in je vorige postings, maar aangezien je er toch liever geen aandacht aan besteed ga ik het hier maar uitlaten
lol Gino, ik weet het, maar speciaal om jou te pesten laat ik ze staan . nu zonder zwans, mij stoort het niet die twee catchlichtjes, of het nu not-done is of niet.
Last edited by Tom Bombadil; 26 april 2005, 15:23.
Wat mij een klein beetje stoort is dat gevalleke boven haar linkeroog voor zo'n knappe madam !
Als ik haar was zou ik dit toch laten "retoucheren", zodat ze een perfect en egaal gelaat krijgt !
knappe foto's van ... mooi / knap model. Belichting ziet er naar mijn bescheiden mening goed uit. Kortom... zeer geslaagde foto. Zeker contact houden met model.... zodat we er nog eens van kunnen genieten.
Ik kon het echt niet laten om aan deze "glamoureuze" dame een glamoureus effectje te geven ...
Wat jij "glamoureus" noemt. Sorry, maar dit lijkt me eerder een lijkkleurtje te zijn...
Wat het origineel betreft: goede cadrage, maar ik mis wat scherpte (ogen, ketting...). Het is alsof er scherpgesteld is op de beha...
Ik zou ook de vlekjes op neus en voorhoofd Photoshopgewijs weggemoffeld hebben.
Vind bewerking van Marcus niet geslaagd. Origineel straalt warmte en genegenheid uit.
Mijn vroeger gestelde vraag of dit een prof model is, of wil worden, was ook in verband met "schoonheidsvlekje" op voorhoofd. Met cryochirurgie is dit snel opgelost. Voor mij persoonlijk hoeft het niet omdat het een extra charme heeft als "tache de beauté"
Henri
Prachtige foto
In mijn verbeelding zie ik de foto al staan in één of ander glossy blaadje, en heb mijn verbeelding proberen om te zetten in realiteit..........,alleen het niveau van de bewerking is nog ver van dat van de glossy blaadjes
Canon 300 D EF-S 18-55, Tamron 28-75 XR DI 2.8, Canon 50-200 L, Canon 100-300 5.6 L, speedlite EX 380, SANDISK 256 MB ULTRA II,
Hitachi 2 GB(hmm.. nog sneller)
Comment