Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Veke en Catje ...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Veke en Catje ...

Eerste test met de nieuwe cam ...... GEEN post processing, jpeg uit cam (ja, RAW als backup, maar was blijkbaar nie nodig).

Pics alleen verkleind voor web, zelfs geen kader oid toegevoegd.
    Ben nu te moe, hier zijn er vlug 3.

Re: Veke en Catje ...

Ik vond je vorige cam's beter

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door teddy-bear
      Ik vond je vorige cam's beter

Tja, jij wel natuurlijk ...

Comment

Tom,

Foto 1 is prachtig , zou reclame kunnen zijn voor een jaensmerk ,mocht de rechtse broek wat properder zijn .

Foto 2 Voor mij een gewone niets zeggende foto waar de aandacht van het model word weggenomen door de witte stoel en het hevige achtergrond licht .
        Ik het vervolg ook letten dat het model niet zo met haar handen op de stoel gaat drukken (zie plooien rechterhand en hand naar beneden gedrukt) Dit
        heeft natuurlijk niks te maken met de kwaliteit van de cam , de kleuren zijn goed en de scherpte gewoon normaal .

Foto3 Dat is een ander verhaal , hier mis ik vooral detail scherpte , die eventueel kan verdwenen zijn door de overbelichting , de overgang van het haar naar het gelaat bijvoorbeeld is volledig weggebrand , ook merk ik veel ruis in het gelaat en dus weinig aftekening , maar dit kan dus allemaal te maken heben met de overbelichting.
        Wat deze foto betreft zou dit echt een topfoto kunnen zijn , enkel dan ga je wat moeten fotoshoppen en hopen dat je wat aan die overbelichting kan doen , Tom ik weet dat je wil beoordeelt hebben hoe de cam het doet , wel die doet het goed , ik blijf enkel bij mijn stelling als je een topfoto wil maken heb je de donkere kamer nodig en nu de digitale donkere kamer PS

Dus conclusie of het beeld nu uit een canon , minolta of Nikon of andere komt als hij af moet zijn moet je bewerken

Wat verder de Cam betreft , want ik zei eerder foto 1 is prachtig maar je weet , ik ben speciaal kritisch voor u nu ,de rechter arm van het links model op de foto dus met de lederen jekker is bijna volledig out of focus en verlies raar genoeg enkel op die plaats alle scherpte en detail en daar snap ik niet goed hoe dit kan , mischien lens foutje op die plaats

groetjes Rudi
        Last edited by Tubbs; 24 april 2005, 07:31.

Comment

ge voor de eerste opname, maar wel de linkerkant ervan.
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Rudi, thanks for the comment .....

Foto 3 : met opzet 2 stops overbelicht om door middel van natuurlijk licht een high key te krijgen. Dus dat de foto overbelicht en uitgebrand is is heel normaal. Wat jij wil zeggen met ruis, daar heb ik volledig geen idee van, het zou mij ten zeerste verwonderen op ISO100.

Foto 2 : tja de witte stoel, je kan em mooi vinden of nie. De scherpte daar heb ik het later over .... (over alle drie de foto's weliswaar dan). De houding, er is een hele serie met deze stoel gemaakt dus het is louter toevallig dat deze hier gepost is.

Foto 1 : k snap helemaal niet wat je daar wil zeggen hoor. Een lederen jekker geeft nu eenmaal soepele plooien en geen scherpe aftekening, plooit rond hee. Dus ook hier, sorry, maar ongegronde kritiek. PS : de broek was niet vuil, het was eenmaal die kleur. Jeans met een kleurtje in dus ....

Kort over de scherpte, mijn toestel schijnt (en getest) last te hebben van backfocus. dat merk ik aan bepaalde foto's. Verdere testen hebben dat idd ook uitgewezen en hij gaat binnen voor een calibratie plus alignering van de AF sensoren. Kan gebeuren. Ik moet enkel wachten tot het vervangtoestel beschikbaar is.

Ge moogt idd ook kritisch zijn, maar dat doet geen afbreuk aan het feit dat de D7, ZELFS MET EEN BF PROB, betere resultaten aflevert dan de 20D.

Wat de nabewerking betreft, ik wou hier gewoon aantonen dat het niet steeds hoeft. Ik kan ook gaan zoeken naar foutjes in de pics die ik hier zie passeren, maar ik moet ze wel recht uit cam zien, zonder zelfs maar een omzetting van RAW->JPEG.
            Last edited by Tom; 24 april 2005, 09:37.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tom
              Rudi, thanks for the comment .....

Ge moogt idd ook kritisch zijn, maar dat doet geen afbreuk aan het feit dat de D7, ZELFS MET EEN BF PROB, betere resultaten aflevert dan de 20D.
              Tom daar ga ik niet over discusieren hoor , want dan zijn we tot in het oneindige bezig , maar het geen ik zie kan mij niet overtuigen en ook niet de revieuws die ik gezien heb en zeker niet de revieuws D7 /20D het bijzonderste is dat gij u goed moet voelen bij deze Camera .

Comment

Tom ,ik heb de foto,s gezien op een groter format en weet dat ze zo uit de cam komen,en dat de kleur en scherpte meer dan goed zijn,even backfocus niet mee gerekend want dat was je bekend,foto,s komen er standaard beter uit de Cam dan mijn D100 zeker wat scherpte betreft,maar het is al gezegt en daar sta ik dan ook wel achter en dat is PS is toch wel de donkere kamer en daar komt ook bij mij de eindfoto vandaan, maar ik wens je zeker veel foto plezier met deze Cam

Groetjes NoName
                D300, D700, 17-35/2,8 AFS, - 28-70/2,8 AFS, - 70-200/2,8 AFS, - 50/1,4 AFS, - 2 X SB 800, - TC17EII- 1.7 - AF Micro 200mm F4.0 - AF 20mm F2.8
                www.langenacker.nl

Comment

Oei, een nieuwe camera en wééral BF ???
                  Is dan toch niet alleen Canon of Nikon-gerelateerd

Tip: de eerste foto in twee knippen en het linkerdeel eens naar rechts spiegelen.

Dan heb je twee propere broeken.

Maar ja, dan zit je wederom met PS te werken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tubbs
                    Tom daar ga ik niet over discusieren hoor , want dan zijn we tot in het oneindige bezig , maar het geen ik zie kan mij niet overtuigen en ook niet de revieuws die ik gezien heb en zeker niet de revieuws D7 /20D het bijzonderste is dat gij u goed moet voelen bij deze Camera .
                    Voila tubbie, even goeie vrienden hoor.

Comment

Tom, ik val der nu echt ni van achterover hoor.
                      Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

Working...
                      X