Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

mijn eerste model

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• mijn eerste model

mijn eerste model gefotografeerd tijdens fotobeurs , gewoon met standard flits van de D-70 vandaar de iet wat donkere foto's

toch niet slecht hé voor een beginner
    Last edited by tarake; 17 april 2005, 23:27.

Re: mijn eerste model

Er klopt iets niet met je links, tarake.
    Je kunt geen html-pagina's tussen [img]-tags tonen.

Pas je het even aan?

seppuku. [mod]

Comment

ok aangepast , zag dat er iets niet klopte

Comment

was er daar geen degelijke belichting ?
        Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
        Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

Comment

Oei

Eerste foto begrijp ik nie helemaal waarom je die standplaats innam. Je hebt de beschikking over een knappe achtergrond en dan stel jij je op zodat je de chauffage gaat fotograferen ???
          Tweede foto is compo zeker niet slecht, model lijkt ook in orde, maar desondanks het ontbreken van een belichting moest je die zeker scherper gekregen hebben. Je hebt goed materiaal in handen ( Nikon D70 ), nu nog leren gebruiken en je bent op weg.
          Groeten, Gino
          http://www.e-designstudio.be

Comment

waarschijnlijk was het je bedoeling de opnamecondities weer te geven veronderstel ik, anders zou ik deze foto ( eerste) ook niet begrijpen.
            op de tweede foto zou ik toch de witte stip wegklonen naast het rechteroog en vooral de rode oogjes ( of was het een vampierke ) wegwerken.
            In elk geval goede eerste poging en ja nog veel leerplezier te gaan om tot een echt aanvaardbaar rezultaat te komen , volhouden en veel zelfkritiek is de eerste boodschap

Comment

Waarom werk je met je ingebouwde flits als er in Geel drie studioflitsen zijn voorzien ? De inrichters geven je de kans om in studio omstandigheden te werken, en je maakt er geen gebruik van ?

Zeg niet te snel van jezelf dat het goed is maatje, der is nog ne lange weg te gaan, leg de lat hoog, ook van in het begin.

De scherpte van je beelden is ook niet wat het moet zijn .

My2cents.

Jeff
              Last edited by Digipics357; 18 april 2005, 10:57.
              Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

blijkbaar moet ik nog veel leren of had ik nie de juiste foto's geplaatst ,heb er nog wel meer maar ja
                desondanks begrijp ik nu wel de minpunten
                ik zal nog veel moeten oefenen dus er komen er nog wel mooier hou jullie maar vast

groetjes

Comment

beste digipics357 ik heb namelijk nog geen externe flits ,komt nog wel of kon ik dat instellen zodat die studioflitsen mee afgingen ofzo ??????

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tarake
                    beste digipics357 ik heb namelijk nog geen externe flits ,komt nog wel of kon ik dat instellen zodat die studioflitsen mee afgingen ofzo ??????
                    Natuurlijk, je kon daar vragen om de kabel te gebruiken, die gewoon op het flisschoentje schuiven, toestel op minimale gevoeligheid voor ne nikon is dat 200 ISO snelheid 125ste diafragma volgens de meting aldaar.

en dan maak je foto's met behulp van de studioflitsers, die normaal voor een goed uitgelicht resultaat moeten zorgen.

MVG, Jeff
                    Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

goed om weten digipics ,zo weet ik weeral meer (ik ben nog maar een groentje hé in digitale reflexfotografie) en aldoende leert men hé

Comment

Als er daar 10 fotografen tegelijk dat ene model fotograferen, kan ik het standpunt waaruit de foto is genomen en de belichtingsfout begrijpen. Voor mij zijn die foto's, gezien de omstandigheden vrij goed gelukt.

Comment

Hoi, tarake, normaal bemoei ik me zeker niet met modelfotografie van anderen, maar ik kon me niet voorstellen dat dit niet beter kon, dus ik heb alleen maar even met Photo-editor van MS de levels aangepast, verder niks:

Vebetering of niet? Als je dit liever niet hebt, haal ik het weer weg....)
                          Groets, Gerhard
                          Panasonic FZ1000 - Metz 45 - Nikon S3500

Comment

Je hebt de witte en middentonen teveel open getrokken... het is TE...

Werk met curves en gebruik een zeer lichte S curve om je foto's meer punch te geven.
                            Ricoh Caplio GX100

http://www.flickr.com/photos/koenhufkens

Comment

ken der niets van maar misschien zo

a. levels
                              b. curves
                              c.nieuwe laag en die verd... rode oogjes wegdoen
                              d. enkele kleine schoonheidsfoutjes verwijderen
                              e. een laag maken en posten

Comment

Working...