Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
De Shooting Day in AARSCHOT op 22 maart 2025 is VOLGEBOEKT
Beide foto's hebben zowat hun elementen: in de eerste is de speling van licht en donker mooi gebracht, de tweede moet het dan weer meer van de compositie hebben. Ik vind ze eigenlijk allebei wat hebben. Wellicht daarom zijn ze niet gemakkelijk te becommentariëren.
Het harde ZW in beide bevalt me wel. De tweede foto spreekt me als beeld het meeste aan, in de eerste vind ik de schaduw op het gelaat wel aardig.
Aangezien men in den beginne van de fotografie alles mooi in het midden en zo volledig mogelijk op de platen zette, is het niet zo verwonderlijk dat er zo rond 1950 al experimentelen waren die al begonnen met strak kadreren en half in beeld zetten etc. Dus of ze nu wel of niet klassiek zijn valt nog wel over te discussiëren.
Uitgaande van je titel vind ik ze hier té strak gekadreerd. Iets meer mond en vinger zou beter zijn geweest naar mijn smaak. Hoewel de tweede me als foto meer kan bekoren, had ik zonder de titel nooit aan 'sssssst' gedacht, maar eerder aan 'ik ga mijn vinger in mijn neus steken'.
ps: JE HOEFT NIET TE SCHREEUWEN!
IK DACHT OVERIGENS DAT PENDRAGON EN JOSIE EEN ORDEEL EN COMMENTAAR HADDEN GEGEVEN
Soms duurt het even vooaleer je reacties krijgt !
Je post is toch pas van gisterenavond.
Reacties zullen nog wel komen.
Trouwens voor mij is de 2de foto het best, niettegenstaande dat ik hem te erg gecropt vind.
Steven, eigenaardig en tegelijkertijd interessant om de commentaren te lezen van dezelfde mensen maar in een verschillend forum.
Op zich zeggen de beelden me niet zoveel (erg persoonlijke mening), als montage van verschillende beelden zouden ze "sprekender" zijn.
Technisch gezien helemaal geen opmerkingen !
Cheers
"Smaken verschillen en over smaak kun je wel degelijk twisten, zolang het met respect voor de visie van de fotograaf blijft"
Alles is al gefotografeerd... Maar nog niet door mij !
Eerste foto vind ik maar zo en zo Tweede is mooi maar ik moet me aansluiten bij de commentaren ivm "croppen": aan de rechterkant van de foto is er misschien ietsje teveel weggesneden.
The quickest way to make money at photography is to sell your camera
Comment