Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Voor het eerst met lampen (nu met foto, de eerste was 9kb te groot

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Voor het eerst met lampen (nu met foto, de eerste was 9kb te groot

Dit is de eerste keer dat ik een groepsfoto heb gemaakt met losse lampen.
    Het zijn bouwlampen, dus geen professioneel spul ofzo. 1x 1000w en 1x 500w.
    Beste wel weinig licht voor zo'n grote ruimte. Ik wilde niet met een te hoge iso fotograferen i.v.m. de ruis. Ik heb gekozen voor iso 100 met als gevolg een sluitertijd van 1/15. Dat is natuurlijk veel te langzaam, maar met de instruktie dat iedereen wel echt stil moest zitten/staan is het op een enkele uitzondering (2de links achter) toch redelijk goed gegaan. Was ook eigenlijk een kwestie van heel veel foto's maken en de beste eruit pikken.

Dit is een amateurtoneelgezelschap die een groepsfoto van zichzelfs wilde hebben. Ze wilde beslist geen traditionele foto dat iedereen op een rijtje staat en in de camera staart. De compo en informele actie is mijn idee, de uitvoering is de verdienste van het toneelgezelschap. Met toneelspelers is het wel pettig werken, want die kunnen een idee ook echt uitvoeren en neerzetten.

Welnu genoeg gepraat wat vinden jullie hiervan brand maar los.
    Last edited by Hanske; 13 maart 2005, 09:01.

Re: Voor het eerst met lampen (nu met foto, de eerste was 9kb te groot

Oeps Tweede poging nu met foto

Comment

meer dan goed gelukte opname met de middelen die je had, ook verdienstelijke compo ( 't zijn natuurlijk comedianten hé )
      ik zou enkel nogeens shadow en highlights ( enkel highlights ) toepassen in PS en het links in beeld zijnde deel van een ... wegklonen.

Comment

Leuke groepsfoto...
        Je haalt de betere toneelspelers erzo uit.
        Edwin
        Mijn Foto's

Comment

een leuke opname, mooi stelletje bij elkaar hoor.
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

toch hier en daar wel wat overbelicht .
            http://www.dullaert.net

Comment

Leuke en aparte compositie.
              Opmerkingen: ik vind de foto te onscherp, dit zal mede komen door de lage sluitertijd, maar wellicht heb je ook uit de hand gefotografeert (?) waardoor er bewegingsonscherpte is. Ook zit er teveel ruis in ondanks de lage ISO.

Qua compositie zou ik m zeer stevig croppen, zodat de omgeving er volledig vanaf gaat en de mensen beter tot hun recht komen.
              Canon 1Ds MKII, EF 14mm f/2.8, EF 24mm f/1.4L USM, EF 35mm f/1.4L USM, EF 50mm f/1.4 USM, EF 85mm f/1.2L, EF 135 f/2L, EF 200mm f/2.8, Gitzo 1127 & Kirk BH1 & Leica Digilux 2

Comment

Welk stuk wordt er gespeeld?

Comment

Inderdaad een leuk idee om verder uit te werken. Iets meer croppen, en proberen de zaak iets scherper te krijgen. Kan de ( indien aanwezig?) toneelverlichting je niet helpen, als ondersteuning of ter vervanging van de bouwlampen?
                  https://waltertalboom.be-
                  Medewerker RvB - belgiumdigital vzw

Comment

Toen ik de foto zag was mijn eerste reactie - amaai, dat is nu eens op het juiste moment genomen ! Ik eigenlijk bijna mijn ogen niet geloven. En toen ben ik beginnen lezen en werd het duidelijk dat het ge-enseneerd (spelling ?) was.
                    Ik vind dit trouwens een goed idee om eens te proberen met "niet-toneel spelers". Kwestie techniek ga ik mij niet uitspreken. Ik vind deze foto goed.
                    natwork.be

Comment

Working...
                    X