Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

[Model] Jella

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: [Model] Jella

Op vraag van nightowl heb ik het bestand van foto 1 in Raw bewerkt naar mijn denken en doen. Door te kunnen werken met een RAW bestand krijg je een andere kijk op het beeld, en blijkt mijn commentaar in voorgaande posting niet te kloppen met de werkelijkheid.

Daar waar ik beweerde van een overbelichting van de achtergrond is er eerder sprake van een verkeerde aanpak om een high key te bekomen.
    De overstraling is dan ook een gevolg van een eerder verkeerde of overdreven bewerking dan van een overbelichting tijdens de opnames.
    Een high Key moet je echt wel maken tijdens de opname en raar of zelden kan je van een beeld een goede high key toveren met de processing.

Ik heb dan ook wel wat werk gehad in de bewerking, en ben er zelf ook niet tevreden over, maar ik hoop van een beetje te kunnen aantonen wat ik precies bedoel. Ik heb het beeld moeten ontdoen van zijn oorspronkelijke achtergrond omdat deze niet belicht was zoals het moet voor een High key opname, daar de achtergrond ook niet wit was maar een soort van roze met een witte vlek van de belichting. Moest het mijn opname zijn had ik de bewerking niet gedaan en de opname verticaal geklasseerd. Maar omdat ik het nightowl beloofde heb ik gedaan wat mogelijk was in de tijd die ik besteede aan de bewerking.

Hier kan je het resultaat bekijken.

Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Manu
      Ook bedankt voor deze tip Digipics357
      mooie reactie, helemaal mee akkoord

groet
      Manu

Geen Dank hoor Manu,
      het is graag gedaan .
      Dit is een voordeel van het forum.
      Samen zijn we sterk !
      Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

Toch zou ik in uw versie het contrast tot + 40 optrekken
        en de schuinstelling van Tom zei me ook wel iets

groet
        Manu

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Manu
          Toch zou ik in uw versie het contrast tot + 40 optrekken
          en de schuinstelling van Tom zei me ook wel iets

groet
          Manu
          Kan waarschijnlijk nog wel wa hebben, ik ben vrij voorzichtig geweest.
          en ben me bewust van het grijze in het beeld .

Comment

Working...
          X