Vind de foto heel goed qua belichting. Pose vind ik iets minder voor dit model. Je hebt met haar wel een knappe in huis om close-ups van haar gezicht te nemen ( meer portret )
Zie wel dat er rond de volledige omtrek van haar lichaam een lichtere schijn te zien is
Photoshop bewerking ??
Beetje vreemde 'halo' om Bettina heen. Mooi belicht gezicht, doortekening in haar èn in witte (veel te kleine?) blouse.
Op zich dus wel goed, technisch gesproken... het model komt echter niet erg 'mooi' over, maar "hoe" dat beter moet...?
Groets, Gerhard Panasonic FZ1000 - Metz 45 - Nikon S3500
Vind de foto heel goed qua belichting. Pose vind ik iets minder voor dit model. Je hebt met haar wel een knappe in huis om close-ups van haar gezicht te nemen ( meer portret )
Zie wel dat er rond de volledige omtrek van haar lichaam een lichtere schijn te zien is
Photoshop bewerking ??
ja klopt is een bewerking zit verveeld met plooien in mijn doek en heb blur toegevoegd aan de achtergrond. had model in andere laag geknipt en daarmee dat het een beetje oplicht.
Ja van poses uitkiezen heb ik nog niet zoveel ervaring. Daar hoop ik toch bij te leren want is wel belangrijk bij modelfotografie
De poses die je het model kan laten aannemen is één.
De belichting is andere koek.
De kledij is uitgebrand ( witte vlekken ). Ik weet het, het is niet simpel.
Maar toch is een goeie belichting noodzakelijk in een modelfoto ( nog belangrijker dan de pose of het model zelf ).
De kunst bestaat erin om het wit te kunnen weergeven zonder uitgebrande vlekken en het zwart met nog iets van detail. Ik heb deze techniek ook nog niet 100% onder de knie ( zelfs met flitsmeter ). Een ding is zeker " we blijven trainen " .
De poses die je het model kan laten aannemen is één.
De belichting is andere koek.
De kledij is uitgebrand ( witte vlekken ). Ik weet het, het is niet simpel.
Maar toch is een goeie belichting noodzakelijk in een modelfoto ( nog belangrijker dan de pose of het model zelf ).
De kunst bestaat erin om het wit te kunnen weergeven zonder uitgebrande vlekken en het zwart met nog iets van detail. Ik heb deze techniek ook nog niet 100% onder de knie ( zelfs met flitsmeter ). Een ding is zeker " we blijven trainen " .
inderdaad juist werkwoord in fotografie "blijven trainen"
enkele opmerkingen ,
Model staat te statisch geen pose.
uitgebrande vlekken op het hemd wat een zeer grove fout is .
Witte vloed rond het model lijkt wel heilig
Te veel schaduwpartijen in het aangezicht.
Kan je is zeggen hoe je opstelling stond dan kan ik mischien beter helpen.
enkele opmerkingen ,
Model staat te statisch geen pose.
uitgebrande vlekken op het hemd wat een zeer grove fout is .
Witte vloed rond het model lijkt wel heilig
Te veel schaduwpartijen in het aangezicht.
Kan je is zeggen hoe je opstelling stond dan kan ik mischien beter helpen.
Groetjes Rudi
mijn directe flits stond links langs het model gericht op de doek beetje schuin gezet om toch model klein beetje te belichten. schuin rechts voor het model staat de softbox volledig op model gericht. Ik zit zonder flitsmeter en dan is het echt zoeken tot je een goede belichting hebt. Misschien lag het aan de opstelling..... laat het maar weten rudi
Comment