Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

DIT nooit meer!!! (3 en laatste)

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• DIT nooit meer!!! (3 en laatste)

27/01/1945 bevrijding van Auschwitz.

O ja, het gaat hier wel degelijk over mensen.

Auschwitz, in de gaskamer.

Birkinau, het einde.

Onder hoogspanning.
    Last edited by teddy-bear; 28 januari 2005, 15:58.

Re: DIT nooit meer!!! (2)

Drie mooi opname van een plaats waar gruwelijke dingen gebeurt zijn.
    De tweede foto is fantastich van compo , die vertelt heel veel.
    Groeten Leon
    http://www.flickr.com/photos/8323118@N08/
    Panasonic DMC-FZ200 -DMC FZ1000 BD0365BE

Comment

Drie prachtige maar in-trieste foto's. Dat zo iest is kunnen gebeuren.
      Groetjes Vicky

Comment

sterk
        Mac

Comment

Re: DIT nooit meer!!! (3 en laatste)

Ik zou zelfs meer zeggen : heeeeeeeel sterk.
          natwork.be

Comment

het grijpt me naar de keel
            zeer indrukwekkend; vooral foto 2 met het spoor naar het einde spreekt me aan
            Henri
            lidnummer: BD0435BE

Comment

die gaskamer....brrrrrrrrrr

sterke foto's!
              EOS300D + EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 + EF 75-300mm f/4-5.6 III USM + Sandisk CF Ultra II 512Mb

Comment

"Prachtige" foto's van een gruwelijke locatie en een tragische periode.

Het doet me terugdenken aan vroeger toen mijn grootvader af en toe iets vertelde over "den oorlog". Hij wist verschillende keren te ontsnappen uit gevangenenkampen. Gelukkig is hij echter nooit (bij mijn weten) tot in Auschwitz geraakt...
                *Nikon D300s + MB-D10 + SB-900 +18-200mm f/3.5-5.6G IF-ED AF-S VR DX II + *Nikon D200 + SB-800 + 18-200mm f/3.5-5.6G IF-ED AF-S VR DX*

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door teddy-bear
                  27/01/1945 bevrijding van Auschwitz.
                  Binnen een maand vertrekken wij op skiverlof in oostenrijk. Nu zeg ik al verschillende jaren dat ik auschwitz wil gaan bezoeken maar dat is er steeds om een of andere reden niet van gekomen. Maaaaar dit jaar heb ik tegen mijn vrouw gezegd dat er mag gebeuren wat wil maar dat ik zeker en vast naar auschwitz ga.
                  Blijkbaar heb jij mij al voor geweest, kan je me wat info en tips bezorgen over dit kamp, bv openingstijden of openingsperiode ('k vraag me af of dit wel in de winter open zal zijn) ev. een website waar je info kan vinden, zijn plaatsen waar ik zeker moet gaan, is dat kamp groot en welke tijd moet je ongeveer voorzien om het op een behoorlijke manier te bezoeken ? enz enz

alle info is welkom

alvast bedankt, geweldige foto's trouwens

Comment

Idd, om kippevel van te krijgen , die foto's... en die gaskamer is echt verschrikkelijk. Pakkende foto's over idd mensen.

Comment

kouwe rillingen krijg je ervan.....

ik hoop dat dit nooit meer gebeurt.....

wel heel sterke foto's
                      Canon 300D, Canon EFS 18-55 IS en een Tamron MACRO 1:2 AF 70-300mm F/4-5.6 Di LD
                      wishlist 430 EX

Comment

@Teddy-bear
                        Je weet, ik kan dit niet "mooie foto's" noemen. Dit gaat me te diep aan.
                        Ik noem het wel sprekende, schreeuwende foto's en heel duidelijk verwijzende foto's.
                        Wie het verhaal kent kan hier alleen maar triest zijn en zeggen, neen, dit nooit meer. Direkt krijg ik dan het wrang gevoel, de wrange smaak dat het spijtig is dat dit moest gebeuren en moest bestaan. Onze jeugd denkt vaak veel te veel dat vrijheid, mensenrechten en ook zijn plichten ons in de schoot werden geworpen. Onze overgroot, groot, ouders hebben er vaak bikkelhard moeten voor werken. Neen, geen verwijt naar jou. Ik weet maar al te goed wat ook dit voor jou betekend moet hebben je daar te wagen.

Fotografisch (techniek, en artistiek) zitten ze heel goed, vooral de tweede. Ze spreken mensen aan.

Aan allen, laten we spijtig genoeg niet vergeten dat voor Auswitch, Treblinska, ... de ellende vaak in eigen land begon. Breendonk, ...
                        https://www.fotospotter.be
                        Je suis content d’être heureux

Comment

de eerste is de beste, de twe anderen 'missen iets' (naar mijn gevoel).
                          mss een persoonlijke vraag teddybear, maar wat gaat er door je heen als je daar staat?

@purlut
                          en Mechelen niet vergeten...

nuja zolang je ook niet vergeet dat genocide van alle tijden is en dat er nu momenteel nog altijd mensen 'afgemaakt' (in het ergste? geval) worden.
                          foto als spiegel of als venster?

Comment

@parakiet
                            Héél klein ben je en "het" grijpt je erg naar de keel, vele mensen zijn onthutst en erg van slag.

Het ergste is, de grote/massale/omvang van al die plaatsen, je komt voor een antwoord, maar dat krijg je niet, omdat het niet te vatten is, je gaat met nog meer vragen naar huis.

Wat de zoon van prins Charles gedaan heeft(nazi-uniform) bewijst temeer dat ouderen de picht hebben om dit nooit te laten vergeten.

ALLE middelbare scholieren van Polen zijn verplicht om daar eens naar toe te gaan, idd. bussen vol met kinderen heb ik daar gezien, een harde levensles kregen ze, alsook alle anderen aanwezigen daar...

@Rover

url = http://www.auschwitz-muzeum.oswiecim.pl

Behoudens enkele feestdagen is het steeds open, de toegang is gratis.

Enkel in de nabijgelegen grote steden zijn er hotels.

De meest mensen komen in groep en in bussen en je holt achter een gids aan, NIET doen, ga gewoon in je eentje met een plattegrond + een korte beschrijving = aldaar te koop.

-Neem een volle dag voor Auchwitz I + de tentoonstellingen vele) haast in iedere barak en van ieder slachtoffer-land.
                            Zeker als je ook fotografeerd heb je die tijd nodig.

-Nog zeker een volle dag voor kamp Auchwitz II "Birkenau". op 3 Km van het eerste kamp.
                            Hier zijn veel minder mensen, ook omdat het hier zo ongelofelijk groot is, het is voornamelijk hier dat de uitroeing is gebeurd en alwaar ze een treinstation hebben gebouwd IN het kamp zelf en op amper 100M van de gaskamers...
                            De grootsheid en de stilte grijpen echt naar de keel.

Vanuit Oostenrijk is het nog erg ver hoor!

Beter = het vliegtuig nemen naar Krakau = daar 60Km vandaan, doch ideaal is met eigen vervoer, zo ben je aan niemant gebonden.

Best is niet georganiseerd gaan, wat wij in 2 dagen hebben gedaan doen de meeste touroperators in amper 4h...

We zijn toch "blij" dat we er geweest zijn, je krijgt een harde les in nederigheid en respect!

Comment

Heel pakkend deze foto's, Teddy.
                              Fototechnisch dik in orde, maar de boodschap die er achter steekt is natuurlijk veel belangrijker dan de beelden.
                              Ik ben er nog nooit geraakt. Mijn probleem is dat mijn vrouw er wel ging, net toen wij elkaar leerden kennen. Ze was er zodanig door geraakt dat ze er nooit meer terug wil.
                              Misschien ooit eens, Polen staat op mijn verlangenlijstje, maar 't zal voor dit jaar niet zijn.
                              http://pieterbie.skynetblogs.be

Comment

Working...
                              X