Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

- Portret aan het strand, s'avonds laat, 100 % tegenlicht, full power flits.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• [Showcase] - Portret aan het strand, s'avonds laat, 100 % tegenlicht, full power flits.

Een foto gemaakt aan het strand, Atlantische kust, bijna 11h s'avonds, zon net achter het model,
    genomen met een Canon 5D mkIII van 2009 ( ja, 14 jaar oud ! ), geflits met een occasie ring flits,
    op full power, om de zon toch iets of wat te " over poweren ", en de foto hier is bewerkt in
    Photoshop CS 5 van 2010 ( ja inderdaad, 13 jaar oud ! ), niveau, kleur aanpassingen, een beetje scherpte en contrast.
    Je moet dus niet altijd beschikken over al de laatste snufjes !
    Hiermee bedoel ik niet dat de laatste PS niet beter zijn, alsook sommige recentere kameras, want dat zou een leugen zijn.
    Enjoy !

Last edited by fotodan; 22 mei 2023, 11:07. Reden: Foutje in history CS 5

Re: - Portret aan het strand, s'avonds laat, 100 % tegenlicht, full power flits.

Duidelijk bewijs dat je niet de allerlaatste snufjes nodig hebt om mooie foto’s te maken.
    Wel een kleine rechtzetting fotodan, Cs5 (wat ik trouwens nog altijd gebruik) is pas op de markt gekomen in 2010.

Mvg Yves.
    What you see is what you get

Comment

Re: - Portret aan het strand, s'avonds laat, 100 % tegenlicht, full power flits.

Wel een kleine rechtzetting fotodan, Cs5 (wat ik trouwens nog altijd gebruik) is pas op de markt gekomen in 2010.
      Je hebt volledig gelijk Yves, foutje van mij, ik verwarde met Photoshop 5 ( die ik destijds ook gebruikte )

Heb het aangepast, bedankt !

D.

Comment

Dat de lucht zo een kleur krijgt kan ik wel aannemen, de natuur doet zotte dingen soms,maar dat je witte golven vooraan goudkleurig worden komt wat onnatuurlijk over, ook al is het dan met volle flits gedaan.

Het moet een toplocatie zijn om daar te kunnen shooten en mooie pose van het model.

Comment

Ook hier maakt een harde flits het niet mooier op.

Comment

maar dat je witte golven vooraan goudkleurig worden komt wat onnatuurlijk over,
            Het strand bestaat niet uit zand, maar uit kleine keien die deze rood-goude gloed hebben,

ik bedenk abbrokelingen van roze graniet ? Verschillende delen van de kust heten trouwens zo

Bedankt, D.

Comment

Mooi maar merk ik iets van sarcasme in de tittel

Comment

Mooi maar merk ik iets van sarcasme in de tittel
                Heel bedankt voor "mooi" Walter ! Maar voel ik niet een beetje sarcasme in je reactie ?

Man, man, man, een titel waar ik wat technische uitleg geef hoe ik de foto gemaakt heb : strand, flits, tegenlicht, uur, portret.

Ik dacht dat het hier in hoofdzaak gaat over foto's, en een titel echt bijkomende zaak is ?

Mijn volgende titels zullen kort en bondig zijn, en ik zal mij zeker behoeden van technische uitleg te geven...

Al hoopte ik dat een beetje technische uitleg, fotografen hier, toch konden gebruik van maken ?

D.

Comment

Heel mooie kleuren en mooie achterkant van het model .... Maar ik heb hier het gevoel dat ze de horizon en hoofd op de horizon torst. Is maar mijn gevoel hoor want veel bewondering voor uw beelden
                  vriendelijke groeten, Sien

Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !

Comment

Maar ik heb hier het gevoel dat ze de horizon en hoofd op de horizon torst.
                    Heel bedankt voor je reactie Sien, maar misschien ben ik wat dom, of niet alle woorden en zins wendingen rijk,
                    maar die zin begrijp ik eigenlijk niet goed ?

" Torst " heb ik van mijn hele leven nooit gehoord...sorry...ben niet zo lang naar school geweest, aan 16 reeds aan het werken.

D.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door fotodan Bekijk bericht
                      Heel bedankt voor "mooi" Walter ! Maar voel ik niet een beetje sarcasme in je reactie ?

Man, man, man, een titel waar ik wat technische uitleg geef hoe ik de foto gemaakt heb : strand, flits, tegenlicht, uur, portret.

Ik dacht dat het hier in hoofdzaak gaat over foto's, en een titel echt bijkomende zaak is ?

Mijn volgende titels zullen kort en bondig zijn, en ik zal mij zeker behoeden van technische uitleg te geven...

Al hoopte ik dat een beetje technische uitleg, fotografen hier, toch konden gebruik van maken ?

D.
                      Blijkbaar heb ik de tittel verkeerd geïnterpreteerd. Dacht dat deze een sneer was was naar D.B.D. Geef dus gerust technische uitleg . Kan deze goed appreciëren en wat uit leren.

Comment

Super, krachtige Zomerfoto.

Comment

knap en flashy
                          mijn website : klik

Comment

Working...
                          X