Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Portret tegenlicht op het strand

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• [Showcase] Portret tegenlicht op het strand

portret jonge dame aan het strand van Nieuwpoort, één beeld bijgelicht met reportageflitser

Re: Portret tegenlicht op het strand

Zo onscherp als het maar kan !...op haar gelaat, handen, haar enz, absoluut geen scherpte...

En dan...haar rits sluiting super scherp, alsook de licht randen rondom haar...

Hoe krijg je het voor mekaar ? Die Canon R van jou zou ik snel verkopen, en je photo's in de toekomst
    met een smartphone maken... je foto kwaliteit zal er op vooruit gaan, geloof me zeker !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door fotodan Bekijk bericht
      Zo onscherp als het maar kan !...op haar gelaat, handen, haar enz, absoluut geen scherpte...

En dan...haar rits sluiting super scherp, alsook de licht randen rondom haar...

Hoe krijg je het voor mekaar ? Die Canon R van jou zou ik snel verkopen, en je photo's in de toekomst
      met een smartphone maken... je foto kwaliteit zal er op vooruit gaan, geloof me zeker !
      Ha ha ha, ik dacht dat je niet meer zou reageren. Heb je de Exif-gegevens van de foto bekeken, ik denk het niet hoor vriendelijke :groeten Daniel

Comment

Leuk maar de zon had precies achter haar hoofd moeten zitten.
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Ik denk dat de combi van heel fel tegenlicht en een diafragma dat bijna helemaal is dichtgeknepen voor diffractie zorgt.
          Juist scherpstellen is in die omstandigheden niet eenvoudig voor de camera.
          De flits zal ook niet zoveel effect hebben bij die kleine opening - wellicht heb je nadien het gezicht toch moeten ophelderen in de nabewerking
          Allemaal redenen waardoor het gezicht mogelijk wat minder scherp oogt
          Maar vind het al bij al nog wel een leuke vakantieherinnering
          Groet,
          Peter
          mijn website : klik

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door blauwzwart Bekijk bericht
            Ik denk dat de combi van heel fel tegenlicht en een diafragma dat bijna helemaal is dichtgeknepen voor diffractie zorgt.
            Juist scherpstellen is in die omstandigheden niet eenvoudig voor de camera.
            De flits zal ook niet zoveel effect hebben bij die kleine opening - wellicht heb je nadien het gezicht toch moeten ophelderen in de nabewerking
            Allemaal redenen waardoor het gezicht mogelijk wat minder scherp oogt
            Maar vind het al bij al nog wel een leuke vakantieherinnering
            Groet,
            Peter
            ik hou van beelden te maken in moeilijke omstandigheden zo leer ik mijn materiaal beter kennen (lens, camera en flitser) groeten Daniel

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door D.B.D Bekijk bericht
              ik hou van beelden te maken in moeilijke omstandigheden zo leer ik mijn materiaal beter kennen (lens, camera en flitser) groeten Daniel
              Wel, daar kan ik niets negatief over zeggen, integendeel.
              'Spelen' met uw materiaal zorgt er voor dat je het beter leert kennen en zou dus moeten resulteren in betere beelden.
              Tracht er wel voor te zorgen dat de foto al 'gemaakt is in uw hoofd' voordat je hem neemt. Dat voorkomt al een groot aantal fouten, maar idd al doende leert men.

groeten,
              Hans.

Comment

Als de zon er niet was geweest ...dan had ik gedacht dat je de dame gefotoshopped had in de foto...maar nu
                door de zon die nog op haar haren valt is dit zeker niet het geval en vind ik je probeersel eerder geslaagd...

Groeten
                Freddy
                https://fredor2.wixsite.com/my-site

Comment

Working...
                X