Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Plezier op de Meir, Antwerpen
Collapse
X
-
-
-
Re: Plezier op de Meir, Antwerpen
Ik begrijp wat je wil zeggen, Peter.
Als ik een namiddag de straat opga, en ik vaak 150 à 200 beelden schiet, blijven er zelden meer dan 5 over na selectie, en af en toe geen enkele.
Ik merk ook dat ik vaak beeldvullend werk en weinig context laat meewerken. Het is een vaststelling. Ik crop meestal weg wat ik niet tot de essentie vindt horen, in dit geval 'plezier', en dan krijg je dat beeldvullende.
Maar misschien is dat de aanzet van wat men soms een 'stijl' noemt..... een soort herkenbaarheid......
Dankjewel voor je ideeën.Straatfotograaf in Antwerpen
Comment
-
Vind het moment wel goed.
grt,bouk.wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Eduardo Bekijk berichtIk begrijp wat je wil zeggen, Peter.
Als ik een namiddag de straat opga, en ik vaak 150 à 200 beelden schiet, blijven er zelden meer dan 5 over na selectie, en af en toe geen enkele.
Ik merk ook dat ik vaak beeldvullend werk en weinig context laat meewerken. Het is een vaststelling. Ik crop meestal weg wat ik niet tot de essentie vindt horen, in dit geval 'plezier', en dan krijg je dat beeldvullende.
Maar misschien is dat de aanzet van wat men soms een 'stijl' noemt..... een soort herkenbaarheid......
Dankjewel voor je ideeën.
Laat je niet opjutten door anderen doe wat jij het beste vind maak uw eigen stijl, op een bepaald ogenblik vind je die toch. Net zoals de grote fotograven in het verleden zij waren ook anders dan hun collega's of leraren.
Bekijk wel vele beelden van anderen en dan kan je inspiratie op doen en er uit halen wat je mooi vind.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Eduardo Bekijk berichtIk begrijp wat je wil zeggen, Peter.
Dankjewel voor je ideeën.
Maar das enkel mijn persoonlijke visie natuurlijk en je doet ermee wat je wil
Groet,
Petermijn website : klik
Comment
-
-
me onlangs ook een beetje gaan toeleggen op straat fotografie ...maar veel moeilijker dan ik dacht...en ieder zijn thema's natuurlijk..
En je motto "plezier" is hier toch gelukt...
Groeten
Freddy
Comment
-
Ik ben een grote fan van street en het is ook een van mijn actieve genres waarin ik fotografeer. Dit beeld is wat we soms "shot from the hip" noemen. Lekker stiekem en "raw". Ik zou 'm iets minder gecropt hebben, wat meer ruimte rechts geven. Ook de ogen van het meisje rechts zou ik wat oplichten (schaduwen omhoog halen). Persoonlijk vind ik dat we op dit forum te weinig van dit soort beelden hebben - ik zie vooral studioshots en portretten verschijnen - dus het kan me wel bekoren.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Nathalimage Bekijk berichtIk ben een grote fan van street en het is ook een van mijn actieve genres waarin ik fotografeer. Dit beeld is wat we soms "shot from the hip" noemen. Lekker stiekem en "raw". Ik zou 'm iets minder gecropt hebben, wat meer ruimte rechts geven. Ook de ogen van het meisje rechts zou ik wat oplichten (schaduwen omhoog halen). Persoonlijk vind ik dat we op dit forum te weinig van dit soort beelden hebben - ik zie vooral studioshots en portretten verschijnen - dus het kan me wel bekoren.
Dank voor je tip wat het oplichten van de ogen betreft. Ik heb het voor mezelf aangepast. Meer ruimte rechts zit er echter niet in, omwille van een figuur die dan teveel aandacht zou vragen.Straatfotograaf in Antwerpen
Comment
Comment