Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Pose

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] Pose



    Update



    Final Update

    Last edited by LesC; 5 mei 2023, 10:16. Reden: update: sharpening; final update: shadows
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.6.1) - iPhone XR (iOS 18.0) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

  • #2
    Re: Pose

    Mooi zacht beeld !

    D.

    Comment


    • #3
      Re: Pose

      Mooi en dansend door het leven in een schaduwloos huis
      mijn website : klik

      Comment


      • #4
        Re: Pose

        Mooie opname..mocht wel wat meer scherpte in haar gelaat...

        Groeten
        Freddy
        https://fredor2.wixsite.com/my-site

        Comment


        • #5
          Re: Pose

          Oorspronkelijk geplaatst door freddy69 Bekijk bericht
          Mooie opname..mocht wel wat meer scherpte in haar gelaat...

          Groeten
          Freddy
          ik volg

          Comment


          • #6
            Re: Pose

            Dank voor het 'zachte' commentaar. Het origineel beeld is 6000x4000px. Ik had inderdaad bij de verkleining naar 1024px geen verscherping (op het gelaat) meer toegepast. Hopelijk is de update beter?
            BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.6.1) - iPhone XR (iOS 18.0) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

            Comment


            • #7
              Re: Pose

              Ik sprak hierboven al over de schaduwen - maar er komt geen vervolg reactie op - dus plaats ik er zelf nog een
              Je model heeft toch wel redelijk uitgesproken schaduwen op armen en benen.
              Dat je daarvan niets terugvindt op muren en vloer klopt ergens niet
              Maar los daarvan wel een passende achtergrond uitgezocht - en goed gedaan hoor
              Peter
              mijn website : klik

              Comment


              • #8
                Re: Pose

                Oorspronkelijk geplaatst door blauwzwart Bekijk bericht
                Ik sprak hierboven al over de schaduwen - maar er komt geen vervolg reactie op - dus plaats ik er zelf nog een
                Je model heeft toch wel redelijk uitgesproken schaduwen op armen en benen.
                Dat je daarvan niets terugvindt op muren en vloer klopt ergens niet
                Maar los daarvan wel een passende achtergrond uitgezocht - en goed gedaan hoor
                Peter
                Dank voor je reactie, Peter. Dat was, met dit beeld, het grootste probleem. Ik had een mooie 'digitale backdrop', maar de foto was in de garage gemaakt tegen een witte achtergrond, met het meeste licht vooraan rechts.
                Uiteindelijk heb ik de foto (van het meisje) vrij goed kunnen 'blenden' met de achtergrond; maar ik heb geen idee hoe ik het licht (plus inderdaad de schaduwen) goed zou kunnen krijgen.
                BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.6.1) - iPhone XR (iOS 18.0) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

                Comment


                • #9
                  Re: Pose

                  Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                  Dank voor je reactie, Peter. Dat was, met dit beeld, het grootste probleem. Ik had een mooie 'digitale backdrop', maar de foto was in de garage gemaakt tegen een witte achtergrond, met het meeste licht vooraan rechts.
                  Uiteindelijk heb ik de foto (van het meisje) vrij goed kunnen 'blenden' met de achtergrond; maar ik heb geen idee hoe ik het licht (plus inderdaad de schaduwen) goed zou kunnen krijgen.
                  Voor de schaduwen gebruik ik soms volgende https://www.youtube.com/watch?v=F2JSUGCV0os
                  Groeten Andre

                  Comment


                  • #10
                    Re: Pose

                    Oorspronkelijk geplaatst door Andrevl Bekijk bericht
                    Voor de schaduwen gebruik ik soms volgende https://www.youtube.com/watch?v=F2JSUGCV0os
                    Bedankt, dat ga ik morgen zeker 'ns bekijken.
                    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.6.1) - iPhone XR (iOS 18.0) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

                    Comment


                    • #11
                      Re: Pose

                      Echt geen ervaring mee maar lijkt me inderdaad moeilijk omdat de schaduw wellicht deels op de grond maar miischien ook deels in de gordijnen zou zitten.
                      Maar stel nu dat - geheel toevallig - in de garageshoot het model op gelijke afstand hebben gestaan van een muur dan had je toch al een idee van de vorm van de schaduw.
                      Dat zou toch al een goed begin zijn - denk ik - maar misschien staat dat in het filmpje
                      Succes ermee
                      mijn website : klik

                      Comment


                      • #12
                        Re: Pose

                        De link die Andrevl boven gaf (Olivio Sarikas is een uitstekende Affinity Photo tutor), kwam goed van pas, maar ook de tip van blauwzwart: ik heb op een bepaald moment de originele RAW foto geopend en naast mijn bewerking geplaatst, en dan min of meer de schaduwen nagetekend met de burntool.
                        Dank voor alle hulp. Ik hoop dat het resultaat realistisch genoeg is, maar toch nog wat heeft van een droombeeld. Ik ben er zeker van dat mijn kleindochter blij gaat zijn met dit resultaat, dat ik niet had verkregen zonder jullie tips.
                        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.6.1) - iPhone XR (iOS 18.0) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

                        Comment


                        • #13
                          Re: Pose

                          De droomsfeer zit er nog in dus geslaagde update
                          Groeten Andre

                          Comment


                          • #14
                            Re: Pose

                            Mooi met passende bg!
                            vriendelijke groeten, Sien

                            Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !

                            Comment


                            • #15
                              Re: Pose

                              De derde ( update ) is zeker beter ! Het model zweeft nu minder in de ruimte .

                              D.

                              Comment

                              Working...
                              X