Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Rembrandt verlichting
Collapse
X
-
-
Re: Rembrandt verlichting
interessant portret.
Groen blaadje mocht mijn inziens weg, tenzij je er een diepere betekenis aan gaf ?mijn mening is altijd vrijblijvend en verbindt alleen mezelf.
nieuwe maand, nieuwe afbeeldingen
https://fotokringkerklommer.wordpress.com/fotos-cor/
-
Daniel,
opnieuw dezelfde fout als vroeger (zelfs al noem je dit uw 'stijl') .
Een te krap kader waardoor de linkerhand van het model er niet helemaal op staat, jammer toch...
En om nu ook eens kritisch te zijn, indien je dit beeld als een 'showcase' wil positioneren dan zou :
- inderdaad dat groen blaadje er niet mogen zijn
- je best een andere bg gebruiken
- je de uitsnede van het model nog eens herbekijken (wat te doen met dat héél klein bandje rechterarm, houding linker arm/hand).
Verder is het wel een mooi naturel beeld van de juffrouw zelf.
vriendelijke groet,
Hans.
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Hans.De.Smaele Bekijk berichtDaniel,
opnieuw dezelfde fout als vroeger (zelfs al noem je dit uw 'stijl') .
Een te krap kader waardoor de linkerhand van het model er niet helemaal op staat, jammer toch...
En om nu ook eens kritisch te zijn, indien je dit beeld als een 'showcase' wil positioneren dan zou :
- inderdaad dat groen blaadje er niet mogen zijn
- je best een andere bg gebruiken
- je de uitsnede van het model nog eens herbekijken (wat te doen met dat héél klein bandje rechterarm, houding linker arm/hand).
Verder is het wel een mooi naturel beeld van de juffrouw zelf.
vriendelijke groet,
Hans.
2) De bg is de muur bij haar thuis.
3)het oogwit dichte bij het raam heeft het oogwit reflectie van de gordijnen.
Groeten Daniel
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door blauwzwart Bekijk berichtPose aan raam en gordijn vind ik goed
De lichtscheiding op de neus vind ik abrupt
Het oog dichtste bij het raam ziet er heel bizar uit - vooral het oogwit dan
Houding van de hand vind ik ook geforceerdnikon coolpix s9100
Comment
-
-
Ik vond het beeld meteen aantrekkelijk. Mooi meisje, mooi in kleur gezet (dank zij het diffuse licht door de gordijnen, denk ik). Het doet heel naturel aan.
Tegelijkertijd zijn er inderdaad opmerkingen te maken over bepaalde elementen in het beeld (de hand, dat stukje plant). Ook over de compositie vind ik -er had onderaan wat meer en bovenaan wat minder mogen zijn.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Eduardo Bekijk berichtBeetje verbaasd dat niemand een opmerking maakt over de titel.
Dit is toch geen Rembrandt verlichting?
In dit geval hier : één kant van het gezicht volledig verlicht, de andere kant in de schaduw. Het 'driehoekje' onder het oog/op de wang is er ook, net zoals de schaduw gevormd door de neus.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Hans.De.Smaele Bekijk berichtToch wel hoor, maar meestal is de schaduw-kant aan de andere zijde.
In dit geval hier : één kant van het gezicht volledig verlicht, de andere kant in de schaduw. Het 'driehoekje' onder het oog/op de wang is er ook, net zoals de schaduw gevormd door de neus.
Comment
-
Comment