Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

trio portret

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• [Showcase] trio portret

Re: trio portret

Leuk maar mis wat scherpte bij het middelste model.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Zoals dikwijls bij je foto's, zit er een soort waas over je foto, alsook een roos / rode kleurzweem over de gezichten.

Zoals boek aanhaalt is de scherpte ook heel limiet.

Van je belichting snap ik niets, is heel vlak en niet aangenaam of interessant, je hebt een overvloed van licht op de gezichten,
      maar niet het minste licht in de ogen van de modellen ?

Dit geeft doodse ogen, zonder enige emotie erin, spijtig.

Op de niet al te verzorgde haren heb je dan weer een overvloed aan licht en details.

Dit trekt de aandacht naar het haar, en haartooi, wat hier toch niet de hoofdzaak van de foto kan zijn ?

Mijn commentaar is misschien technisch streng, maar je post in showcase, en je bent al jaren bezig, beginnend
      fotograaf ben je dus niet meer...

D.

Comment

De pose van de dames is goed, maar de fotograaf schiet hier tekort met een erg plat plaatje.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door fotodan Bekijk bericht
          Zoals dikwijls bij je foto's, zit er een soort waas over je foto, alsook een roos / rode kleurzweem over de gezichten.

Zoals boek aanhaalt is de scherpte ook heel limiet.

Van je belichting snap ik niets, is heel vlak en niet aangenaam of interessant, je hebt een overvloed van licht op de gezichten,
          maar niet het minste licht in de ogen van de modellen ?

Dit geeft doodse ogen, zonder enige emotie erin, spijtig.

Op de niet al te verzorgde haren heb je dan weer een overvloed aan licht en details.

Dit trekt de aandacht naar het haar, en haartooi, wat hier toch niet de hoofdzaak van de foto kan zijn ?

Mijn commentaar is misschien technisch streng, maar je post in showcase, en je bent al jaren bezig, beginnend
          fotograaf ben je dus niet meer...

D.
          ik kan best wel commentaar verdragen hoor, even uitleg over dit beeld, ik was aanwezig om een fotoshoot te maken van een dansoptreden en zoals je weet mag je daar niet flitsen.
          Ik was wat te vroeg voor het optreden en mocht achter de coulissen wat portretten maken van de dames deze zijn daar gemaakt deels met daglicht dat door de grote ramen naar binnen komt en deels door de tl lampen die er waren.
          omdat ik relatief weinig licht had werkte ik met een lichtsterke 50mm f/1.4 dat verklaard jullie commentaar maar ik ben toch blij met deze ervaring

hier een sfeerbeeld van de omstandigheid
          Last edited by D.B.D; 19 april 2023, 10:34.

Comment

Zoals zo dikwijls, meer uitleg dan kunde…

Comment

Ik kan pol parasol alleen maar bijtreden DBD ,je kan hier nog bladzijden excuses en uitleg neerpennen,
              het gaat je foto nooit goed maken.

Ik heb het je reeds meermalen gemeld, post hier eens eén deftig fotootje per week, smijt alle overige brol
              in je vuilbak,... misschien door zo selectief te werken, ga je eindelijk een stapje verder kunnen zetten in fotografie.

In mijn begin jaren ( lang geleden ) vloog 90 % van mijn shoots direct in de vuilbak. ( is de goede mannier om vooruit te geraken )

Bij een ( studio ) shoot is het ook onnodig honderden foto's te nemen, concentreer je op 1, 2, of 3 thema's maximum,
              op voorhand bedacht tot in de puntjes, en werk tot je HET beeld hebt, en stop dan ! De slechte kan je zelfs ter plaatse deleten !

D.

Comment

"Ik heb het je reeds meermalen gemeld, post hier eens eén deftig fotootje per week, smijt alle overige brol in je vuilbak"
                Wat heb ik eraan om mijn "deftig fotootje" te laten zien en wetend dat die goed zijn. Een opmerking van mooi beeld enz leer ik daar iets van?
                En van opmerkingen waar het meer over mij gaat dan het beeld, daar leer ik meer over de persoon zijn geaardheid dan over mijn gepost beeld.
                En inderdaad bij studio shoot weet ik immers ook welke goed zijn of niet.
                En als je dan een zinnige opmerking geeft daar kan ik dan over leren

Comment

Working...
                X