Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Rendez - vous Kasteel van Horst

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• [Showcase] Rendez - vous Kasteel van Horst

Re: Rendez - vous Kasteel van Horst

Een maak ruimte foto..?
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Ik denk dat je bij het in elkaar steken van deze foto wat dingen over het hoofd gezien hebt.
      De belichting klopt niet, en de dof helemaal niet. Je kan niet de dame scherp hebben, de deurstijl onscherp, en dan de achtergrond weer haarscherp.
      Groetjes,
      Dominic

Comment

Leuk idee - maar idd het klopt niet - de exif zegt F1.4 dus de achtergrond zou helemaal blurry moeten zijn
        Peter
        mijn website : klik

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door zibro Bekijk bericht
          Ik denk dat je bij het in elkaar steken van deze foto wat dingen over het hoofd gezien hebt.
          De belichting klopt niet, en de dof helemaal niet. Je kan niet de dame scherp hebben, de deurstijl onscherp, en dan de achtergrond weer haarscherp.
          deze foto is inderdaad gemaakt uit meerdere beelden, allen zijn ze gemaakt met de camera op statief, daarbij is gebruik gemaakt van Focus stacking is ideaal voor foto’s waarbij je een grotere scherptediepte wilt, zoals bij macrofotografie en productfotografie. Bij deze techniek gebruik je niet langer slechts één foto met één scherpstelafstand, maar bepaal ik wat wel en niet scherp is door meerdere foto’s over elkaar te leggen.die worden dan in PS samengevoegd tot een beeld. Dus de belichting klopt wel alleen het scherpstelpunt is veranderd per beeld

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door D.B.D Bekijk bericht
            deze foto is inderdaad gemaakt uit meerdere beelden, allen zijn ze gemaakt met de camera op statief, daarbij is gebruik gemaakt van Focus stacking is ideaal voor foto’s waarbij je een grotere scherptediepte wilt, zoals bij macrofotografie en productfotografie. Bij deze techniek gebruik je niet langer slechts één foto met één scherpstelafstand, maar bepaal ik wat wel en niet scherp is door meerdere foto’s over elkaar te leggen.die worden dan in PS samengevoegd tot een beeld. Dus de belichting klopt wel alleen het scherpstelpunt is veranderd per beeld
            Als ik dat beeld zie en deze uitleg er dan nog bij lees dan krijg ik haast medelijden !

Bovendien vind ik dat men bij samengestelde beelden dat dan zelf zou moeten aangeven ... al ziet hier een blinde dat al van onder zijn bed !
            bedankt om te kijken of te reageren, frans !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Frakske Bekijk bericht
              Als ik dat beeld zie en deze uitleg er dan nog bij lees dan krijg ik haast medelijden !

Bovendien vind ik dat men bij samengestelde beelden dat dan zelf zou moeten aangeven ... al ziet hier een blinde dat al van onder zijn bed !
              Ik denk dat DBD geen vuilbak en al zijn beelden al of niet behandeld op BD dondert.
              nikon coolpix s9100

Comment

Ik denk gewoon dat DBD een prijskamp doet om hier het zo slecht mogelijk beeld op het forum te zetten...want in deze foto klopt er gewoon niets,
                de dof is onmogelijk op de achterkant TOV de deurstijlen, het stuur is dan weer ( in dezelfde ruimte binnen de auto ), hyper scherp en over ge-contrasteerd, met ( mooie ) diepe
                zwarten, en dan heb je het model op dezelfde afstand dan het stuur, dan weer zonder scherpte, en nog weer eens super grijs van contrast, enz.

Ik heb niets tegen extreme technieken, samengestelde beelden, mooi ZW, hevige kleuren, bewerkingen in PS, en dergelijke, maar... het eindresultaat moet nog steeds technisch in orde zijn, en vooral aangenaam zijn om naar te kijken !... wat voor mij persoonlijk hier absoluut niet gelukt is. Spijtig.

Moeten we nu medelijden hebben zoals Frakske het schrijft...ik weet het niet, want als ik het volgende lees :

Dan is mijn vraag, na zoveel jaren hier dagelijks op het forum een foto te plaatsen, ofwel kent DBD er nog steeds niet veel van,
                ofwel houd hij ons gewoon voor de gek ? Telkens als er opbouwend negatief commentaar komt op zijn foto's komt hij af met een brok commentaar en excuses die weinig of geen steek houden.

Mijn commentaar hier slaat dus voornamelijk op deze foto, om de tien foto's van DBD zie ik er eén voorbij komen die er net doorkan...hoop doet leven,
                zal ik eventueel schrijven om te eindigen.

D.

Comment

Bij focus stacking is het inderdaad de bedoeling om - bij macrofotografie - een grotere scherptediepte te bekomen en/of bij landschapsfotografie een beeld te verkrijgen dat van dichtbij tot oneindig scherp is.
                  Je kan eventueel ook bepalen van waar tot waar je het beeld scherp wilt hebben.
                  MAAR een deel scherp, een deel onscherp en dan weer terug scherp hoort daar niet bij, tenzij je het als een vrije artistieke expressie beziet. In dat geval zou ik dit bij abstract posten en dan nog . . .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door D.B.D Bekijk bericht
                    Dit beeld is inderdaad gemaakt uit meerdere beelden, namelijk een foto van het interieur van een auto met model en een foto van het kasteel van Horst. De foto van het Kasteel is gemaakt op 14/08/2021 om 13.00 uur, dit is de dag dat de kasteelfeesten (riddertornooi) aan de gang is.
                    Als ik dit beeld zie staat het voertuig op de parking evenwijdig met de straat en het kasteel. Op het ogenblik van de opname 14/08/2021 (riddertornooi), staat de parking echter vol met wagens die haaks op het kasteel en de weg geparkeerd zijn. Dus voor mij duidelijk een samengesteld beeld. De auto werd hier over het beeld van het kasteel gelegd.
                    Door het raam zie je het kasteel met een DOF die niet klopt, van de parking tot aan het kasteel is het +/- 100 meter en dat genomen met een 50mm lens volgens uw exif?
                    Al uw theorie in #5 raakt dus kant noch wal voor dit beeld.
                    Groeten Andre

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door fotodan Bekijk bericht
                      Ik denk gewoon dat DBD een prijskamp doet om hier het zo slecht mogelijk beeld op het forum te zetten...want in deze foto klopt er gewoon niets,

....

Dan is mijn vraag, na zoveel jaren hier dagelijks op het forum een foto te plaatsen, ofwel kent DBD er nog steeds niet veel van,
                      ofwel houd hij ons gewoon voor de gek ? Telkens als er opbouwend negatief commentaar komt op zijn foto's komt hij af met een brok commentaar en excuses die weinig of geen steek houden.

D.
                      Te hoge dosis medicatie? Drugs? Psychose? Neurotisch narcisme? ....
                      Laat nooit het goede u weerhouden het juiste te doen
                      - Isaac Asimov-

Comment

Working...
                      X