Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Red hair, blue eyes

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• [Oordeel] Red hair, blue eyes

Red hair, blue eyes
    by
    Lucas Muylaert
    , sur Flickr[/IMG]

Re: Red hair, blue eyes

vraag me af of deze wel scherp is op het oog eigenlijk
    mijn website : klik

Comment

Een leuke opname, eens wat anders dan het klassieke.
      En dan stoort mij eventuele onscherpte niet.

Over scherpte in foto's zouden we oeverloze gesprekken kunnen hebben......laten we dat maar niet doen.
      Maar even volgende bedenkingen:
      Als we het werk van veel grote fotografen bekijken (Doisneau, Ronis, Cartier-Bresson) dan zijn het vooral de composities die hun werk zo aantrekkelijk maakt, maar zelden zijn hun foto's scherp zoals wij dat vandaag bijna eisen.
      Hun camera's, filmrolletjes en afwerkingsmiddelen lieten dat uiteraard ook veel minder toe.
      Je zal 'le moment décisif' maar missen omdat je de tijd niet had om perfect scherp te stellen.
      Vroeger kieperde ik goede composities die niet scherp waren genadeloos weg..... vandaag ben ik hier milder in, zeker als ik mijn verzameling fotoboeken van de grootmeesters nog eens opensla.
      Straatfotograaf in Antwerpen

Comment

gezien al het overige haar, neuslijn, mond wel scherp zijn is reden te zoeken in bewegingsonscherpte
        ik vermoed dat je model tijdens de 1/50" - toch effen het oog bewogen heeft om te kijken wat je aan het uitsteken was
        mijn website : klik

Comment

Ik vind het een mooie foto. En muggezifters zal je hier altijd wel vinden! Knap werk, doe zo verder!
          gr, Luc

Comment

Working...
          X