Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Heel mooi herfstplaatje Marc.
Ik kon er even niet bij op hoeveel mm deze dan geschoten zou zijn (ik vraag me dat om een of andere reden altijd af bij het bekijken van een beeld) maar toen zag ik de 500mm staan. Dat verklaart.
Heel mooi herfstplaatje Marc.
Ik kon er even niet bij op hoeveel mm deze dan geschoten zou zijn (ik vraag me dat om een of andere reden altijd af bij het bekijken van een beeld) maar toen zag ik de 500mm staan. Dat verklaart.
Dank je Dominic...in feite zat die 500mm er op voor dit plaatje, maar kort na het maken daarvan passeerde die man en zijn hond op bijna dezelfde plaats maar in de andere richting...had niet echt tijd om nog vlug een lenswissel te doen. Zou anders niet geneigd zijn om dat zwaargewicht op het toestel te steken voor een portret
Het samendrukken van het beeld en de scherptediepte op dat diafragma kan ik wel smaken
Marc
Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)
Heel mooie kleuren en een mooi onderwerp ook.
Maar de lens heeft hier haar werk gedaan.
En telefoto is altijd mooi en zeker de DOF
Ik zie mij geen 500mm kopen maar mijn 300mm moet ik wat meer gaan gebruiken, vooral als ik zulke foto's zie.
Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.
De onscherpte doet mooi z'n werk ook al was het op dat moment een beetje toeval. Het geeft een bepaalde ondiepe sfeer zeker bij mist, en dan zo met de herfst er bij heb je een prachtige opname kunnen creëren. Ik hou ook wel van "de mens" in beeld
Heel mooie kleuren en een mooi onderwerp ook.
Maar de lens heeft hier haar werk gedaan.
En telefoto is altijd mooi en zeker de DOF
Ik zie mij geen 500mm kopen maar mijn 300mm moet ik wat meer gaan gebruiken, vooral als ik zulke foto's zie.
Ik denk dat je met de 300mm al een flink eind opgeschoten bent. Soms durf ik wel eens de lichtere 100-400 gebruiken voor portretten buiten, omdat ik bij een grote opening echt wel fan ben van de dof. Zeker doen Red Falcon!
Marc
Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)
Comment