Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Electrical ballet...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Showcase] Electrical ballet...

    Met kleurengels...



    1/200s - F8 - iso200 - 70mm

    Bedankt voor je tijd
    Marc
    Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)

  • #2
    Re: Electrical ballet...

    mooi beeld, knappe belichting. Enkel die linker hand komt daar als uit het niets nogal opvallend belicht tevoorschijn.
    mijn mening is altijd vrijblijvend en verbindt alleen mezelf.
    nieuwe maand, nieuwe afbeeldingen
    https://fotokringkerklommer.wordpress.com/fotos-cor/

    Comment


    • #3
      Re: Electrical ballet...

      Mooi in beeld gebracht, leuk met de gels gespeeld.
      Rudy,

      Hier vind je meer Astrofotografie werk.

      Comment


      • #4
        Re: Electrical ballet...

        Oorspronkelijk geplaatst door CMM Bekijk bericht
        mooi beeld, knappe belichting. Enkel die linker hand komt daar als uit het niets nogal opvallend belicht tevoorschijn.
        Inderdaad.
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

        Comment


        • #5
          Re: Electrical ballet...

          Mooi aantrekkelijk beeld, enkel dat hand,tja
          vriendelijke groeten, Sien

          Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !

          Comment


          • #6
            Re: Electrical ballet...

            Bedankt aan de mensen die reageerden en ook diegene die keken...
            Wat betreft de hand die uit het niets komt...Tja...
            Ik hoef niet noodzakelijkerwijs gelijk te krijgen...Ik zou mij er even goed vanaf kunnen maken door simpelweg iedereen die reageert te bedanken en voor de rest er verder geen aandacht meer aan schenken.

            Onlangs vroeg een model me of haar foto's niet te donker afgewerkt waren...Enfin, om een lang verhaal kort te maken jonge mensen gebruiken veel meer een smartphone dan een computerscherm.
            Als dan na heel wat heen en weer gepalaver blijkt dat wegens stroombesparing het scherm gedimd wordt...ja...dan gaat de foto er donker uit zien. Op de kleinere schermen heb je zulkdanige compressie dat je wel detail moet verliezen. Nu...dat hebben we heel vlot kunnen oplossen en het model is nadien nog ettelijke keren langsgekomen om foto's te maken
            Waarmee ik niet wil gezegd hebben dat deze foto hier op iPhone of andere telefoon zou "gekeurd" zijn.

            Oeverloze discussies zijn hier in het verleden gevoerd over de kwaliteit van schermen of grafische kaarten...en ook daar ga ik niet meer aan beginnen of meedoen.
            De foto's die ik plaats worden bewerkt op een 4K monitor met een resolutie van 3840 x 2160 waar zwart inderdaad zwart is.
            Als ik ze plaats op BD gebeurt dat met een all in one pc Acer met een resolutie van 1920 x 1080.
            Er is al een redelijk kleurenverschil hier in huis tussen de all in one en de pc waarop de foto's bewerkt worden.

            Maar in dit geval op beide schermen komt de arm volledig los van de achtergrond en kun je als je iets aandachtiger kijkt zelfs zien dat in het donkere gedeelte van het model haar li-arm een tekst getatoeëerd staat.

            Zonder enige verplichting zou ik voorstellen eens naar het beeld te kijken op een zwarte ondergrond en desnoods de menubalk van de browser onzichtbaar te maken (F11) en dan wordt het nog duidelijker.

            Maar...ik leg me verder neer bij de wijsheid van de reagerende BD leden

            Marc
            Last edited by Brombeer; 1 november 2022, 10:39. Reden: toevoeging
            Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)

            Comment


            • #7
              Re: Electrical ballet...

              Oorspronkelijk geplaatst door Brombeer Bekijk bericht
              Bedankt aan de mensen die reageerden en ook diegene die keken...
              Wat betreft de hand die uit het niets komt...Tja...
              Ik hoef niet noodzakelijkerwijs gelijk te krijgen...Ik zou mij er even goed vanaf kunnen maken door simpelweg iedereen die reageert te bedanken en voor de rest er verder geen aandacht meer aan schenken.


              Maar...ik leg me verder neer bij de wijsheid van de reagerende BD leden

              Marc
              Bedankt voor de reeds eerder opgesomde kenmerken van uw elektronische apparatuur; Maar de rest van de wereld werkt niet enkel op smartphone hoor : ik wacht tot ik voor mijn gekalibreerd scherm zit met aangepaste achtergrond licht alvorens me een bescheiden oordeel te vormen. Een oordeel ofte mening, zeker geen veroordeling . Ook geen wijsheid in pacht. Enkel wat me opvalt als onbevooroordeelde naïeve kijker in de hoop op een dialoog of een alternatieve mening.
              groetjes
              mijn mening is altijd vrijblijvend en verbindt alleen mezelf.
              nieuwe maand, nieuwe afbeeldingen
              https://fotokringkerklommer.wordpress.com/fotos-cor/

              Comment


              • #8
                Re: Electrical ballet...

                Oorspronkelijk geplaatst door CMM Bekijk bericht
                Bedankt voor de reeds eerder opgesomde kenmerken van uw elektronische apparatuur; Maar de rest van de wereld werkt niet enkel op smartphone hoor : ik wacht tot ik voor mijn gekalibreerd scherm zit met aangepaste achtergrond licht alvorens me een bescheiden oordeel te vormen. Een oordeel ofte mening, zeker geen veroordeling . Ook geen wijsheid in pacht. Enkel wat me opvalt als onbevooroordeelde naïeve kijker in de hoop op een dialoog of een alternatieve mening.
                groetjes
                Er werd dan ook nergens beweerd dat de rest van de wereld enkel werkt op smartphone of dat ik zulks zou denken.
                Mogelijks heeft u volgende zinsnede hierboven over het hoofd gezien.
                “Waarmee ik niet wil gezegd hebben dat deze foto hier op iPhone of andere telefoon zou "gekeurd" zijn.“
                Het ligt ook niet in mijn bedoeling iemand anders zijn apparatuur, zoals u het noemt, af te breken of te minimaliseren.
                Het belangrijkste issue in de alinea van de smartphone was het zelf instellen of afregelen van deze apparatuur wat iedereen doet naar best vermogen en eigen voorkeur. Maar wat wel tot een andere beleving kan leiden.
                Mits een minieme vergroting [Ctrl+] van het geplaatste beeld wordt heel veel duidelijk. Zelfs de tatoeage wordt beter zichtbaar. Vandaar het item van verlies van detail bij compressie.

                En ja...ik vernoem zelf bepaalde kenmerken van mijn gebruikte schermen omdat ik daarin reeds meegeef dat er een discrepantie is tussen de monitor waarop de foto's bewerkt worden en de all in one waarmee de foto's op het www geplaatst worden. Waarmee ik er toe wilde komen dat er kwalitatief wel verschil zou zitten op de door mij gebruikte schermen.

                De kalibratie van uw scherm is dan volgens mij ook een item dat slaat op de kleuren.
                Terwijl ook dat hier nergens in vraag gesteld wordt.

                Waarom u zich zelf naïef zou noemen ontgaat me en wordt ook nergens gesuggereerd.
                Ik ben zeker niet op dit forum actief om andere mensen te kleineren.

                Ook ik claim niet de wijsheid in pacht te hebben. Met die zinsnede dat ik me neerleg bij de wijsheid van de reagerende BD leden wou ik gewoon aangeven dat ik niet zinnens was een polemiek te starten.

                Ondanks dat u hoopt op een dialoog heb ik het voor mij belangrijkste gemist in uw antwoord.
                Ben ik dan echt de enige die ziet dat de hand die uit het niets komt vast zit aan een arm? Een arm die zelfs los komt van de achtergrond.

                Maar weet je...gelukkig is het maar een hobby en moet ik er mijn boterham niet mee verdienen. Bijgevolg is het sop de kool niet waard en mocht ik u toevallig op stang gejaagd hebben...dat was niet echt de bedoeling.

                Marc
                Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)

                Comment


                • #9
                  Re: Electrical ballet...

                  Een 'koel' dansje met een 'warm' ondertoontje wat ik best geslaagd vind. Wat de hand betreft : Deze kan afgekapt overkomen of doet het juist goed, waarschijnlijk te vinden in de beeldafstelling op ieders computer dus..., meningen kunnen verschillen maar je moet er wel voorzichtig mee zijn (helder/donker). Ieder fotograaf maakt zijn werk !
                  Kunst is genieten - genieten is een kunst !

                  Comment


                  • #10
                    Re: Electrical ballet...

                    Dank je wel Raymond.
                    Mooi omschreven😀
                    Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)

                    Comment


                    • #11
                      Re: Electrical ballet...

                      Mooie foto, ietwat geheimzinnig en intrigerend door de belichting.
                      En je moet het toch maar doen he, zo op de teentjes.
                      Groetjes,
                      Dominic

                      Comment


                      • #12
                        Re: Electrical ballet...

                        Dank je wel Dominic.
                        Dat van die teentjes is het model haar verdienste hé

                        Marc
                        Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)

                        Comment


                        • #13
                          Re: Electrical ballet...

                          Oorspronkelijk geplaatst door Brombeer Bekijk bericht
                          Dank je wel Dominic.
                          Dat van die teentjes is het model haar verdienste hé

                          Marc
                          Oh ja inderdaad, maar ik nam aan dat jij het model voordeed hoe ze moest poseren.
                          Groetjes,
                          Dominic

                          Comment


                          • #14
                            Re: Electrical ballet...

                            Er is al veel verteld over deze foto dat er nog weinig is toe te voegen en daarom val ik maar in herhaling. Ik vind het een heel mooie foto met sfeervolle kleuren en op het goede moment afgedrukt. Een pluim voor het model voor de mooie pose.

                            Groetjes Johan

                            Comment

                            Working...
                            X