Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Flapper girl

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Showcase] Flapper girl

    Toen dansten ze nog de Charleston...



    1/200s - F5.6 - iso100 - 40mm


    Bron: Wikipedia
    Een flapper, flapper-girl en garçonne was in de jaren 1920 een nieuwe generatie zelfbewuste vrouwen die hun haren kort knipten in een bobkapsel, naar jazz luisterden en minachtend deden over dat wat toentertijd als acceptabel en gangbaar gedrag werd gezien. Flapper-girls droegen zware make-up, korte rokken, dronken stevig, rookten, reden auto en gingen makkelijker dan gangbaar om met seks. Ze hadden iets uitdagends, brutaals en provocerends. Sociale en seksuele normen werden over het algemeen aan de laars gelapt. Tegenover mannen hadden ze een voor die tijd ongekend geëmancipeerde houding. Ook waren zij belangrijk voor de coming-out en emancipatie van lesbiennes.


    Bedankt voor je tijd.
    Marc
    Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)

  • #2
    Re: Flapper girl

    Mooi van kleur maar wat jammer van de pink.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: Flapper girl

      Mooie kleuren met gepaste achtergrond
      grt
      Gerrit

      Comment


      • #4
        Re: Flapper girl

        In een dansbeweging aan die ketting te zien - ho ja de Charleston lees ik net
        Dat pinkje was me ook opgevallen - hoort bij de Charleston zeker ?
        Mooi
        mijn website : klik

        Comment


        • #5
          Re: Flapper girl

          Ik vind vooral de kleurencombinatie mooi en ook hoe de structuren van haar jurk overeenkomsten hebben met de structuren op de muur.
          Groetjes,
          Dominic

          Comment


          • #6
            Re: Flapper girl

            Bedankt aan de mensen die reageerden/keken.

            Marc
            Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)

            Comment


            • #7
              Re: Flapper girl

              Mooie foto met een prachtig model. Misschien, maar ik weet het niet zeker, de foto een oudere uitstraling geven?
              Bedankt voor de uitleg wat een flapper girl is.

              Groetjes Johan

              Comment


              • #8
                Re: Flapper girl

                Oorspronkelijk geplaatst door Johan Verbiest Bekijk bericht
                Mooie foto met een prachtig model. Misschien, maar ik weet het niet zeker, de foto een oudere uitstraling geven?
                Bedankt voor de uitleg wat een flapper girl is.

                Groetjes Johan
                Dat is zeker een goed idee Johan. Bedankt.
                Bij dergelijke themashoots worden meerdere foto's gemaakt en op verschillende manieren afgewerkt-bewerkt. Zoals meestal is er maar één woord met het voorvoegsel "te" goed en dat is "tevreden." Al de rest waar "te" voor komt deugt meestal niet, zoals teveel/te weinig, enz...Bijgevolg de keuze om een oudere uitstraling mee te geven kun je een paar keer gebruiken op een serie maar "teveel" doet dan weer afbreuk.
                Hier zie je een dergelijke foto die bewerkt werd om een collodiumprocedé - natte plaat proces te simuleren. De toevoeging in deze foto is het kleurbereik dat bij mijn weten niet voorkwam bij het "echte"collodiumprocedé.
                Zo heb je volgens mij toch min of meer een verouderingsproces
                Vroeger postte iemand hier op het forum die echte "natte platen" maakte en daar zat prachtig werk tussen.

                Marc
                Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)

                Comment

                Working...
                X