Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Nieuwe 'Dress to Impress' workshop op 14 december 2024. Informatie en (snel) inschrijven hier.
Heel mooi maar met wat twijfel over de tepel, of dat een meerwaarde is bij deze opname...?
grt,bouk.
Tja Bouk...volgens mij hoort die tepel daar nu eenmaal thuis. Moeilijk om midden in een dansbeweging te gaan discussiëren over het al dan niet zichtbaar zijn/worden van een tepel.
Als je op bepaalde sociale media kijkt kan ik enkel maar aannemen dat er oprichters/beheerders zijn van deze media die daar problemen mee hebben. (Bij sommige(n)daarvan llijkt het eerder een fobie. Omgekeerd zullen er ook wel zijn...en dan krijg je foto's die bloot tonen om bloot te kunnen tonen en waar elke esthetiek ontbreekt.) Zelfs klassieke schilderijen werden geweerd op sociale media omdat er een tepel in voorkwam.
Als je toegang hebt tot bvb Instagram moet je eens kijken hoe het censureren soms de prachtigste foto's volledig "verkloot..."
Dus hier kan ik mij niet aansluiten bij uw twijfel en hoop dat dit beeld vele malen het tonen van een tepel overstijgt.
Maar desondanks bllijft fotografie een subjectief iets en gaat ieder individu dit op zijn manier benaderen/bekijken.
Kan enkel nog afsluiten met een quote van de "Free the nipple" beweging terug te vinden op Wikipedia:
"Free the nipple (Nederlands: bevrijd de tepel) is een beweging gericht op gendergelijkheid met betrekking tot een bloot bovenlijf en afbeeldingen daarvan. De beweging bestrijdt in het bijzonder de dubbele moraal ten aanzien van de censuur van vrouwelijke borsten.
De campagne is niet alleen bedoeld om vrouwen het recht te geven om topless op straat te komen, maar wil de maatschappij ook de neigingen naar seksualisering van het vrouwelijk bovenlichaam afleren, en houdt zich bezig met het aanpakken van hypocrisie en ongelijkheid (het mannelijk bovenlichaam mag wel worden ontbloot in het openbaar) in de westerse cultuur. Uiteindelijk is de campagne bedoeld om het taboe over het ontblote vrouwelijke bovenlichaam te bestrijden en de positie van vrouwen in westerse landen te verbeteren om zo te komen tot een grotere gendergelijkheid.
Marc
Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)
Tja Bouk...volgens mij hoort die tepel daar nu eenmaal thuis. Moeilijk om midden in een dansbeweging te gaan discussiëren over het al dan niet zichtbaar zijn/worden
Hele mooie !! Kleine persoonlijke opmerking : ik had de vloer ook liever in een egale tint gezien ( trekt nu heel veel aandacht )
En de tepel ..... who cares ?
zeer expressief. Door het model erg goed in beeld gebracht.
dat lichtgrijs boven de rug : gewoon een belichtingseffect of een verwijzing naar water ( zwaan ... water ?)
zeer expressief. Door het model erg goed in beeld gebracht.
dat lichtgrijs boven de rug : gewoon een belichtingseffect of een verwijzing naar water ( zwaan ... water ?)
Het lichtgrijze die je ziet boven haar rug is gewoon een motief in de achtergrond. Evenwel werd rechtsboven een flits met "barn door" geplaatst die zoals gewenst maar een deel van de achtergrond en model mocht beschijnen.
Marc
Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)
Alle positieve dingen zijn hier al gepasseerd dus wat kan ik daar nog aan toevoegen. Aha, 1 ding, ik had deze foto ook willen maken. Knap gedaan door model en door de maker.
Comment