Ik snap het idee wel, en het is perfect uitgevoerd, maar voor mij mag een dergelijke plaat scherp zijn van voor tot achter.
even nagekeken. Ik heb dit beeld met verschillende diafragma's gemaakt, dus ook met volledige diepte, maar die bevielen me niet zo en blijkbaar heb ik enkel de grootste opening afgewerkt en bewaard (2.8 , verder kan de lens niet) . Sorry.
80% van dit plaatje is onscherp en dat kijkt niet prettig. Daarbij ontgaat mij ook het doel van die bewust gemaakte onscherpte.
sorry aan allen, maar als je de exifgegevens bekijkt, dan is het duidelijk (?) dat het mijn bedoeling bij deze opname was om de scherpte echt te beperken tot de mediterende dame : keuze voor het grootst mogelijk diafragma (2.8) dat beschikbaar is op de lens en 63mm lens in plaats van dichterbij te komen.
Bij de andere opnames werd het diafragma vernauwd met de bedoeling de scherptediepte te vergroten zodat achteraf in alle rust de opname uit te kiezen die het best bij mijn bedoeling paste. Persoonlijk vind ik dat er qua achtergrond te weinig onscherpte is.
Maar jullie bekijken het anders, wat ik respecteer en jullie commentaar laat me kennis maken met totaal andere ideeën, wat ik uiterst boeiend vind en evenzeer leerzaam.
Hartelijk dank.
Ik begrijp je bedoeling. Je wou alle aandacht op de dame vestigen.
Maar hiervoor heb je haar te klein en in een hoekje in beeld gebracht. Dan werkt het niet zo goed met die wazige achtergrond.
Als je met dezelfde instellingen de dame beeldvullend had gebracht, dan zou die wazige achtergrond beter tot zijn recht komen.
Maar dan krijg je natuurlijk ook een ander plaatje
Comment