Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

sleepy head + UP BW

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: sleepy head

    Waarom laat u zich overhalen om veranderingen aan te brengen in een foto die naar ik aanneem af was. U bepaalt hoe u uw foto's presenteert en niet zij die er ander opvattingen op nahouden, want dan kun je aan het veranderen blijven.

    Comment


    • #17
      Re: sleepy head

      Oorspronkelijk geplaatst door Binnenuit Bekijk bericht
      Waarom laat u zich overhalen om veranderingen aan te brengen in een foto die naar ik aanneem af was. U bepaalt hoe u uw foto's presenteert en niet zij die er ander opvattingen op nahouden, want dan kun je aan het veranderen blijven.
      Een opmerking waar muziek in zit ! Mooie foto trouwens
      Kunst is genieten - genieten is een kunst !

      Comment


      • #18
        Re: sleepy head

        Wel, voor eén keer volg ik hier Binnenuit !

        De originele foto word voor mij voor 70 % gedragen door het sterke modelletje, 30 % is inbreng van de fotograaf,
        ook met een persoonlijke sepia toning erbij, die deze foto net ietsje meer geeft.

        De ZW versie, is gewoon een versie met de kleur eruit gehaald...saai en onpersoonlijk ZW voor mij, " one click " ZW noem ik dat.

        Een goede ZW foto maak je bij de opname van de foto, door te kiezen voor een (ZW) belichting, een (ZW) kleding, een (ZW) achtergrond, en zelfs
        een model te kiezen die er perfect in ZW uitkomt.

        Vergeet dit niet, de sterkste ZW foto's zijn steeds op deze manier gemaakt, en niet door naderhand in post te bedenken : zou ik het eens proberen door
        er de kleur uit te halen ? ... wat overeenkomt met de helft van de info van de foto eruit te halen...

        Just some food for the brain !

        D.

        Comment


        • #19
          Re: sleepy head

          Oorspronkelijk geplaatst door Binnenuit Bekijk bericht
          Waarom laat u zich overhalen om veranderingen aan te brengen in een foto die naar ik aanneem af was. U bepaalt hoe u uw foto's presenteert en niet zij die er ander opvattingen op nahouden, want dan kun je aan het veranderen blijven.
          Beste Binnenuit, bedankt voor je bezorgdheid ik heb eigenlijk de UP niet geplaatst omdat ik hem beter vond - ik vind de sepia versie nog steeds beter dan de ZW - maar op vraag van enkele mensen om eens te evalueren of deze beter zou kunnen zijn... het kan nooit kwaad vind ik om meerdere versies te plaatsen en dan te kijken wat het publiek er van vindt, zo leer je zelf op een andere manier naar je foto's kijken en kan je iets uit de commentaren leren. Dus wat mij betreft geen UPdate in de echte zin maar eerder een alternatieve versie ter evaluatie... ik volg Fotodan zeker dat er voor ZW meer nodig is dan enkel zwart witte kleuren, daarvoor moet de hele opzet in gedachten met ZW gemaakt zijn. Dat is waarschijnlijk waarom ik deze ZW ook minder vind dan de sepia in dit geval...

          in ieder geval bedankt voor de commentaren, geeft in ieder geval stof tot nadenken voor de volgende Zwart wit opnames
          Last edited by stevwout; 21 februari 2020, 14:53.
          de dag dat ik begon te fotograferen, was ik terug verwonderd als een kind...
          Canon EOS R, Tamron 24-70mm 2.8, Canon 70-200mm f/4 L IS USM, Sigma 85mm 1.4, Canon 16-35 f/4 L IS

          Comment


          • #20
            Re: sleepy head

            De sepiaversie komt bij mij minder hard over en past beter bij dit model.
            Proficiat met je resultaat; een beeldje waarop ik jaloers kan zijn.

            Comment


            • #21
              Re: sleepy head

              Proficiat !
              Mvg.
              Jean-Luc.

              Comment


              • #22
                Re: sleepy head

                Proficiat met je HOF opname
                Groeten Andre

                Comment


                • #23
                  Re: sleepy head

                  Proficiat met deze mooi HoF plaat!

                  Comment


                  • #24
                    Re: sleepy head

                    Proficiat met je HOF Steve
                    Qua uitsnede ga ik voor je origineel, de up geeft me teveel een paspoort gevoel
                    Maar de zw-wt omzetting vind ik dan weer beter

                    grts
                    Sieg
                    Voor meer foto's ; www.sieg.be

                    Comment


                    • #25
                      Re: sleepy head

                      Proficiat met je HoF
                      bedankt om te kijken of te reageren, frans !

                      Comment


                      • #26
                        Re: sleepy head

                        Van harte gefeliciteerd met de plaatsing in de HoF.
                        Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

                        Vriendelijke groeten, Johan

                        Comment


                        • #27
                          Re: sleepy head

                          Proficiat
                          http://www.cycle-sport-photography.be/

                          Comment


                          • #28
                            Re: sleepy head

                            Oorspronkelijk geplaatst door Binnenuit Bekijk bericht
                            Waarom laat u zich overhalen om veranderingen aan te brengen in een foto die naar ik aanneem af was. U bepaalt hoe u uw foto's presenteert en niet zij die er ander opvattingen op nahouden, want dan kun je aan het veranderen blijven.
                            Hier ben ik het niet volledig met eens . Net door de tips en opmerkingen van anderen uit te proberen blijft men groeien. Er is niks mis met uw eigen oordeel in twijfel te trekken.... ik mis dit soms bij andere posters.

                            Comment


                            • #29
                              Re: sleepy head

                              Ik heb gefascineerd zitten kijken. Daarna pas gezien dat het om een HOF-foto ging.
                              Proficiat. Dit is echt de moeite.
                              Groetjes,
                              Xavier
                              Canon R6 + 60D en enkele stukken glas (Ook een GSM...)
                              Sinds mijn pensioen, medewerker en sinds kort, bestuurslid.
                              Laat de commentaren maar komen.

                              Comment


                              • #30
                                Re: sleepy head

                                Proficiat!
                                Groetjes,
                                Dominic

                                Comment

                                Working...
                                X