Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Gezegend kerstfeest

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Gezegend kerstfeest

    Het is niet omdat je voor alles een uitleg/excuus hebt dat het goed is.
    Dit is zeker geen “conceptuele kunst” maar een mislukt probeersel.

    Comment


    • #17
      Re: Gezegend kerstfeest

      is inderdaad een mislukt probeersel en is geen conceptuele kunst.
      Zeg je nu dat je 3 uur(!) bent bezig geweest met dat fotoke helemaal rechts onder? dan heeft die kleine veel geduld.
      het enige positieve dat ik hier over kan zeggen is dat je er in geslaagd bent om die maan, die aan de bovenkant plakt, een beetje glow te geven.
      nadat je links en rechts hebt gekeken en gefronst hebt, valt alleen die bezem in het midden nog op.
      die pulse en views, op 500px vermoed ik, zegt helemaal niks hoor
      My Website : http://www.ineedair.org
      Music / Painting / Motion Graphics / Image
      Flickr : https://www.flickr.com/photos/34547181@N00/

      Comment


      • #18
        Re: Gezegend kerstfeest

        Oorspronkelijk geplaatst door ineedair Bekijk bericht
        is inderdaad een mislukt probeersel en is geen conceptuele kunst.
        Zeg je nu dat je 3 uur(!) bent bezig geweest met dat fotoke helemaal rechts onder? dan heeft die kleine veel geduld.
        het enige positieve dat ik hier over kan zeggen is dat je er in geslaagd bent om die maan, die aan de bovenkant plakt, een beetje glow te geven.
        nadat je links en rechts hebt gekeken en gefronst hebt, valt alleen die bezem in het midden nog op.
        die pulse en views, op 500px vermoed ik, zegt helemaal niks hoor
        daar ik alles zelf doe, eerst in studio verlichting klaar zetten de vrouw met haar kinderen gaan halen fotoshoot maken , verlichting terug op zijn plaats zetten vrouw met kinderen naar huis doen wat napraten en koffie drinken drie uur is niet veel hoor. Maar als hobby fotograaf doe ik dit met plezier. dan heb ik het nog niet gehad over de twee andere beelden. en dan pas de montage en ik geef toe die kan beter in elkaar gezet zijn maar dat is van gans het gebeuren het minst belangrijk. En die maan is te bezichtigen in de kathedraal van Mechelen het is een werk van een bekende kunstenaar.

        Comment


        • #19
          Re: Gezegend kerstfeest

          Oorspronkelijk geplaatst door D.B.D Bekijk bericht
          daar ik alles zelf doe, eerst in studio verlichting klaar zetten de vrouw met haar kinderen gaan halen fotoshoot maken , verlichting terug op zijn plaats zetten vrouw met kinderen naar huis doen wat napraten en koffie drinken drie uur is niet veel hoor. Maar als hobby fotograaf doe ik dit met plezier. dan heb ik het nog niet gehad over de twee andere beelden. en dan pas de montage en ik geef toe die kan beter in elkaar gezet zijn maar dat is van gans het gebeuren het minst belangrijk. En die maan is te bezichtigen in de kathedraal van Mechelen het is een werk van een bekende kunstenaar.
          Wat voor werk je er allemaal voor gedaan hebt is voor de kijker niet belangrijk, het gaat om het resultaat, knip en plakwerk dus. Het aantal pulse en views, op 500px is totale flauwekul. Ik heb er ook ooit foto's op geplaatst en de pulse staan er binnen tien seconden ofwel sneller als wanneer ik direct na het plaatsen kijk of ze er goed op staan. Het lijkt wel of er een automatische pulse generator op site ingebouwd zit. Daar zijn ook wel mensen die direct klikken wanneer er een nieuwe foto verschijnt onder dat ze goed gekeken hebben.

          Comment


          • #20
            Re: Gezegend kerstfeest

            Oorspronkelijk geplaatst door Binnenuit Bekijk bericht
            Wat voor werk je er allemaal voor gedaan hebt is voor de kijker niet belangrijk, het gaat om het resultaat, knip en plakwerk dus. Het aantal pulse en views, op 500px is totale flauwekul. Ik heb er ook ooit foto's op geplaatst en de pulse staan er binnen tien seconden ofwel sneller als wanneer ik direct na het plaatsen kijk of ze er goed op staan. Het lijkt wel of er een automatische pulse generator op site ingebouwd zit. Daar zijn ook wel mensen die direct klikken wanneer er een nieuwe foto verschijnt onder dat ze goed gekeken hebben.
            van die 500px heb je gelijk, ik zelf hecht daar ook geen waarde aan, en als ik uitleg hoe een beeld tot stand komt is een deel van het verhaal omdat de kijker dan anders naar een beeld kijkt. Zie maar naar dat kunstwerk van die banaan die aan de muur plakt. en dan het verhaal van de kunstenaar
            Last edited by D.B.D; 28 december 2019, 07:39.

            Comment


            • #21
              Re: Gezegend kerstfeest

              Oorspronkelijk geplaatst door ddyhel Bekijk bericht
              De achtergrond als decor vind ik een knap beeld, heel filmisch.
              De montage in photoshop klopt niet: licht (richting/temperatuur), personnages (perspectief/stand), maan, lenscompressie...
              Totaalbeeld als foto is voor mij niet geloofwaardig.

              Toch begrijp ik je bedoeling en wederkering een warmhartige eindejaarsperiode gewenst voor jou en je dierbaren.

              Een fotograaf die gekend is voor dergelijke montages, is Richard Tuschman. Hij maakt z'n decors als maquette/schaalmodel. Fotografeert z'n personnages voor een grijze achtergrond en monteert dan alles samen in photoshop.
              Dank voor de commentaar en prettige feestdagen

              Comment


              • #22
                Re: Gezegend kerstfeest

                Oorspronkelijk geplaatst door D.B.D Bekijk bericht
                ik denk dat je niet veel begrijpt, het gaat hier over Conceptuele kunst (conceptual art) dat is een kunstvorm waarbij het idee ofwel het concept belangrijker is dan esthetische of materiaal-technische afwegingen. En blijkbaar is me dat gelukt gezien de plotse vele reacties wat niet gebeurt met " brave portretfoto's"
                Acht (8) van de twintig (20) commentaren zijn van jouw hand, en zoals gewoonlijk nog even je foto bovenaan gebracht.
                Foei, zo'n asociaal gedrag op een forum.
                ...leeg...

                Comment


                • #23
                  Re: Gezegend kerstfeest

                  Oorspronkelijk geplaatst door pol parasol Bekijk bericht
                  Het is niet omdat je voor alles een uitleg/excuus hebt dat het goed is.
                  Dit is zeker geen “conceptuele kunst” maar een mislukt probeersel.
                  Dit noem ik dikke nek commentaar.! Iedereen probeert zijn best te doen

                  Comment


                  • #24
                    Re: Gezegend kerstfeest

                    Oorspronkelijk geplaatst door jdlldb Bekijk bericht
                    Dit noem ik dikke nek commentaar.! Iedereen probeert zijn best te doen
                    Dit soort commentaar komt er puur en alleen omdat het uitgelokt wordt.
                    Zie o.a. ook #22, en zovele andere “uitleggen, weerleggingen, betweterijen ...” enz.
                    Last edited by pol parasol; 29 december 2019, 14:39.

                    Comment


                    • #25
                      Re: Gezegend kerstfeest

                      komaan jongens (en meisjes) 't is kerstmis en we doe aan fotografie omdat we het leuk vinden.
                      Prettig samenzijn met de familie in deze dagen en klaar om er in januari weer tegenaan te gaan !
                      mijn mening is altijd vrijblijvend en verbindt alleen mezelf.
                      nieuwe maand, nieuwe afbeeldingen
                      https://fotokringkerklommer.wordpress.com/fotos-cor/

                      Comment


                      • #26
                        Re: Gezegend kerstfeest

                        Oorspronkelijk geplaatst door cmm Bekijk bericht
                        komaan jongens (en meisjes) 't is kerstmis en we doe aan fotografie omdat we het leuk vinden.
                        Prettig samenzijn met de familie in deze dagen en klaar om er in januari weer tegenaan te gaan !
                        inderdaad!
                        Last edited by pol parasol; 29 december 2019, 16:03.

                        Comment


                        • #27
                          Re: Gezegend kerstfeest

                          Oorspronkelijk geplaatst door ineedair Bekijk bericht
                          is inderdaad een mislukt probeersel en is geen conceptuele kunst.
                          Zeg je nu dat je 3 uur(!) bent bezig geweest met dat fotoke helemaal rechts onder? dan heeft die kleine veel geduld.
                          het enige positieve dat ik hier over kan zeggen is dat je er in geslaagd bent om die maan, die aan de bovenkant plakt, een beetje glow te geven.
                          nadat je links en rechts hebt gekeken en gefronst hebt, valt alleen die bezem in het midden nog op.
                          die pulse en views, op 500px vermoed ik, zegt helemaal niks hoor
                          ik volg ...

                          Oorspronkelijk geplaatst door pol parasol Bekijk bericht
                          Het is niet omdat je voor alles een uitleg/excuus hebt dat het goed is.
                          Dit is zeker geen “conceptuele kunst” maar een mislukt probeersel.

                          ik volg ...


                          Oorspronkelijk geplaatst door Lieven Lema Bekijk bericht
                          Acht (8) van de twintig (20) commentaren zijn van jouw hand, en zoals gewoonlijk nog even je foto bovenaan gebracht.
                          Foei, zo'n asociaal gedrag op een forum.
                          deze volg ik ook ...

                          Oorspronkelijk geplaatst door pol parasol Bekijk bericht
                          Dit soort commentaar komt er puur en alleen omdat het uitgelokt wordt.
                          Zie o.a. ook #22, en zovele andere “uitleggen, weerleggingen, betweterijen ...” enz.
                          ... en deze volg ik zeker

                          voor de rest begrijp ik er geen snars van
                          Laat nooit het goede u weerhouden het juiste te doen
                          - Isaac Asimov-

                          Comment


                          • #28
                            Re: Gezegend kerstfeest

                            Oorspronkelijk geplaatst door JC Bekijk bericht
                            ik volg ...




                            ik volg ...




                            deze volg ik ook ...



                            ... en deze volg ik zeker

                            voor de rest begrijp ik er geen snars van
                            Oef...

                            Comment


                            • #29
                              Re: Gezegend kerstfeest

                              de criticus

                              een criticus verdraagt kritiek
                              een criticus is mededogend
                              een criticus is belerend
                              maar nog meer bevlogen

                              een criticus begeleidt je met plezier
                              een criticus is onbekrompenheid
                              een criticus is geen aasgier
                              maar schenkt je leertijd

                              gelijmde kinderen zijn we allen
                              daarom is onbevangenheid zo mooi
                              zoek de creativiteit van je jeugd opnieuw te vangen
                              laat je niet opsluiten in een kooi

                              Comment


                              • #30
                                Re: Gezegend kerstfeest

                                Oorspronkelijk geplaatst door E.G. Bekijk bericht
                                de criticus

                                een criticus verdraagt kritiek
                                een criticus is mededogend
                                een criticus is belerend
                                maar nog meer bevlogen

                                een criticus begeleidt je met plezier
                                een criticus is onbekrompenheid
                                een criticus is geen aasgier
                                maar schenkt je leertijd

                                gelijmde kinderen zijn we allen
                                daarom is onbevangenheid zo mooi
                                zoek de creativiteit van je jeugd opnieuw te vangen
                                laat je niet opsluiten in een kooi
                                mooi verwoordt, als afsluiter en dank aan de duizend kijkers een klik en je kan een jaaroverzicht krijgen van mijn werk, en concept Puur met beelden van jonge modellen die belangeloos zich lieten portretteren in studio en op straat. met als toetje beelden die ik hier nog niet getoond heb veel kijkplezier

                                Comment

                                Working...
                                X