Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Gezegend kerstfeest
Collapse
X
-
Labels: Geen
-
-
Re: Gezegend kerstfeest
Mooi al vind ik het licht op moeder en kind net wat te veel.
grt,bouk.wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290
-
Hey G. In de titel zeg je “gezegend kerstfeest” maar moest dit er niet staan dan had ik nooit geraden dat het met kerst te maken had. Nu ik ben ook niet voor de typische clichés maar hier zie ik ik niet direct een herkenpunt buiten mss moeder met kind. Is dit de bedoeling?
Technisch ***** er iets niet met de schaduw. De slag shaduw van de flits gaat richting de maan die door zijn grote een valide lichtbron zou moeten zijn als het realistisch bedoeld is.
Groetjes Nigel
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Nigel Grey Bekijk berichtHey G. In de titel zeg je “gezegend kerstfeest” maar moest dit er niet staan dan had ik nooit geraden dat het met kerst te maken had. Nu ik ben ook niet voor de typische clichés maar hier zie ik ik niet direct een herkenpunt buiten mss moeder met kind. Is dit de bedoeling?
Technisch ***** er iets niet met de schaduw. De slag shaduw van de flits gaat richting de maan die door zijn grote een valide lichtbron zou moeten zijn als het realistisch bedoeld is.
Groetjes Nigel
Comment
-
De achtergrond als decor vind ik een knap beeld, heel filmisch.
De montage in photoshop klopt niet: licht (richting/temperatuur), personnages (perspectief/stand), maan, lenscompressie...
Totaalbeeld als foto is voor mij niet geloofwaardig.
Toch begrijp ik je bedoeling en wederkering een warmhartige eindejaarsperiode gewenst voor jou en je dierbaren.
Een fotograaf die gekend is voor dergelijke montages, is Richard Tuschman. Hij maakt z'n decors als maquette/schaalmodel. Fotografeert z'n personnages voor een grijze achtergrond en monteert dan alles samen in photoshop.
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door ddyhel Bekijk berichtDe achtergrond als decor vind ik een knap beeld, heel filmisch.
De montage in photoshop klopt niet: licht (richting/temperatuur), personnages (perspectief/stand), maan, lenscompressie...
Totaalbeeld als foto is voor mij niet geloofwaardig.
Toch begrijp ik je bedoeling en wederkering een warmhartige eindejaarsperiode gewenst voor jou en je dierbaren.
Een fotograaf die gekend is voor dergelijke montages, is Richard Tuschman. Hij maakt z'n decors als maquette/schaalmodel. Fotografeert z'n personnages voor een grijze achtergrond en monteert dan alles samen in photoshop.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door D.B.D Bekijk berichtEigenlijk viert men het feest van het licht ( een heidens feest ), dat de Christenen hebben overgenomen op de Berenklauw viert men nog het eerste vandaar de symboliek met de maan, de vrouw met het kind verwijst naar de geboorte van Christus .
Comment
-
Ik vind het slecht plakwerk: vrouw met kind die haast achterover het kader uitvalt. De maan op de kruin van de boom geplakt waarvan de verhouding niet klopt of is het een wat groot uitgevallen kerstbal.
Maar oké elke dag komt er nu weer een minuutje zonlicht bij.
Comment
-
sorry DBD, deze is niet mijn smaak. Oa door de waas rond die maan (?) en het verdringen van de dame weg achter de rechter rand. Ik vind het idee er achter wel goed maar de 2 hoofdpersonages (maan en moeder&kind) verdienen een meer centrale plaats.
Maar ieder zijn visie, niet ?
prettige feestenmijn mening is altijd vrijblijvend en verbindt alleen mezelf.
nieuwe maand, nieuwe afbeeldingen
https://fotokringkerklommer.wordpress.com/fotos-cor/
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door CMM Bekijk berichtsorry DBD, deze is niet mijn smaak. Oa door de waas rond die maan (?) en het verdringen van de dame weg achter de rechter rand. Ik vind het idee er achter wel goed maar de 2 hoofdpersonages (maan en moeder&kind) verdienen een meer centrale plaats.
Maar ieder zijn visie, niet ?
prettige feestenLast edited by D.B.D; 25 december 2019, 18:20.
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door JC Bekijk bericht"het kan niet altijd perfect zijn, het is nochtans meer dan een doorsnee kiekje" ... lol, het slechtere plak- en smijtwerk imo
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Binnenuit Bekijk berichtIk vind het slecht plakwerk: vrouw met kind die haast achterover het kader uitvalt. De maan op de kruin van de boom geplakt waarvan de verhouding niet klopt of is het een wat groot uitgevallen kerstbal.
Maar oké elke dag komt er nu weer een minuutje zonlicht bij.
Mvg YvesWhat you see is what you get
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door D.B.D Bekijk berichtik denk dat je niet veel begrijpt, het gaat hier over Conceptuele kunst (conceptual art) dat is een kunstvorm waarbij het idee ofwel het concept belangrijker is dan esthetische of materiaal-technische afwegingen. En blijkbaar is me dat gelukt gezien de plotse vele reacties wat niet gebeurt met " brave portretfoto's"Last edited by D.B.D; 27 december 2019, 11:54.
Comment
Comment