Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Looks

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Showcase] Looks

    Bedankt om te kijken,
    mvg Christophe


  • #2
    Re: Looks

    op zich mooie beelden, het tweede vind ik het best opdat deze het model de meest natuurlijke houding heeft en het best bij de titel past, bij de andere zie je duidelijk dat het een pro model is dat dan nog een onnatuurlijke houding heeft met haar hand.

    Comment


    • #3
      Re: Looks

      Oorspronkelijk geplaatst door D.B.D Bekijk bericht
      op zich mooie beelden, het tweede vind ik het best opdat deze het model de meest natuurlijke houding heeft en het best bij de titel past, bij de andere zie je duidelijk dat het een pro model is dat dan nog een onnatuurlijke houding heeft met haar hand.
      Ik vind net dat de houding van de 2e foto niet natuurlijk is. Er klopt iets niet, haar hoofd is teveel gedraaid.

      De eerste spreekt mij dan weer het meeste aan. De omzetting naar ZW is heel goed gedaan.
      Het model zelf weet ook een goede houding aan te nemen en ze weet hoe ze op dat moment overkomt op camera.
      Instagram / Facebook

      Comment


      • #4
        Re: Looks

        Studio beoefen ik niet maar kan het wel mooi vinden. De eerste vind ik mooi uitgelicht en de keuze van Christophe ligt aan de grijze kant, misschien de beste keuze. De tweede heeft haar hoofd verloren als ik dat mag zeggen.
        Kunst is genieten - genieten is een kunst !

        Comment


        • #5
          Re: Looks

          Oorspronkelijk geplaatst door G.R. Bekijk bericht
          Studio beoefen ik niet maar kan het wel mooi vinden. De eerste vind ik mooi uitgelicht en de keuze van Christophe ligt aan de grijze kant, misschien de beste keuze. De tweede heeft haar hoofd verloren als ik dat mag zeggen.
          Mee eens
          Groeten Andre

          Comment


          • #6
            Re: Looks

            Oorspronkelijk geplaatst door G.R. Bekijk bericht
            Studio beoefen ik niet maar kan het wel mooi vinden. De eerste vind ik mooi uitgelicht en de keuze van Christophe ligt aan de grijze kant, misschien de beste keuze. De tweede heeft haar hoofd verloren als ik dat mag zeggen.
            Ik volg hierin

            Comment


            • #7
              Re: Looks

              Ik ga hier nu niets schrijven over of het een pro model is of niet, of het puur is of niet, of het natuurlijk lijkt of onnatuurlijk lijkt...

              Volgens mij is Christophe hier niets mee...

              Wat ik wel ga doen is eén foto grondiger ontleden, namelijk de eerste.

              Positieve punten:
              de locatie en het licht lijkt me best goed.
              Het model is interessant en heeft potentieel.
              De ZW omzetting lijkt me goed, zou ik niet veel aan veranderen.

              Nu de minder positieve punten:
              Het algehele beeld is te ingewikkeld, met teveel verschillende aandacht punten,
              waaronder sommige ook tegenstrijdig zijn.
              Ik begin bovenaan, de hoek van de plaats is OK, geen probleem, de zwarte vlek
              boven haar hoofd is er teveel aan.
              Het wilde haar is OK.
              De gelaat uitdrukking van het model is intrigerend en spreekt aan, maar de gespannen vuist past niet bij de uitdrukking van het gelaat,
              en vergt op zich dan weer aandacht en doet andere vragen rijsen...
              Rechts heb je haar been, gaande van de knie tot net iets waar dan weer een cm van haar huid te zien is...was eigenlijk allemaal
              niet nodig in deze foto, vooral dat er dan ook nog een stukje trui komt piepen.
              Onder haar elleboog komt ook nog een heel klein stukje bil piepen, was ook niet nodig.
              Less is more zou hier echt te pas komen.
              Ik begrijp dat het model zit, maar had je dit willen tonen, dan had je dit meer en duidelijker moeten laten zien, door je model
              wat te laten draaien zodat minstens een stuk knie er ook opstond, zo waren die ledematen niet in verschillende stukken gesneden.

              Christophe heeft volgens mij nog geen jarenlange model shoot ervaring, en waar hij nu een beetje zou moeten aan werken,
              is het model meer bijsturen in haar poses. Of ze nu pro is of niet, maakt absoluut niets uit,
              de fotograaf is en blijft steeds de regisseur .

              D.

              Comment


              • #8
                Re: Looks

                Mooi en dan vooral op grootbeeld.
                grt,bouk.
                wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                Comment


                • #9
                  Re: Looks

                  2 knappe beelden in jouw stijl maar waar in allebei nog iets storends zit voor mij.
                  Bij de eerste is het vooral die nogal stevige vuist die inderdaad niet past bij die eerder zachte expressie.
                  Bij de 2e heb ik moeite met de houding van het hoofd dat op het eerste zicht bijna elk moment van het lichaam gaat afrollen.
                  bedankt om te kijken of te reageren, frans !

                  Comment


                  • #10
                    Re: Looks

                    Na de grondige ontleding van fotodan is mij iets opgevallen waar we allebei mee eens zijn namelijk "de fotograaf is en blijft steeds de regisseur .".
                    Als fotograaf begin je met een concept in je hoofd, die je dan gaat uitwerken. Dat begint met ga je voor maatwerk of confectie en met maatwerk bedoel ik dat jij alles bepaald, de belichting decor model en heb je de volledige regie in handen. Met confectie gaat u je laten beïnvloeden door anderen meestal schippers aan de wal die hun commentaren leveren achteraf. Bij maatwerk ga je filteren bij confectie geef je de regie uit handen. zorg voor uw eigen stijl en stuur bij indien nodig maar zorg dat je bij uw concept blijft

                    Comment


                    • #11
                      Re: Looks

                      Aan iedereen: bedankt voor de moeite om te reageren, en zeker voor de verduidelijking van Fotodan!
                      Fotografie is een proces waarbij je steeds bijleert, zo ook bij deze foto's. Werken met mensen is moeilijker dan pakweg een foto van de zee te nemen,
                      daarom blijf ik hier ook foto's posten, om te zien en horen wat werkt en wat niet, en hoe het beter kan.
                      Ik kon beschikken over een leegstaand pand, waar ik 2 modellen kon fotograferen. Ik post nog eens een foto van het ander model later, maar neem deze commentaren mee voor
                      een volgende shoot.
                      Vriendelijke groeten,
                      Christophe.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Looks

                        De puntjes zijn reeds opgenoemd. Het eerste beeld vind ik het beste.
                        Maar er mag ook wel gezegd worden dat je enorm de sfeer in je foto's weet te krijgen. Dat is voor mij één van de hoofdingredienten voor een geslaagde foto.
                        Groetjes,
                        Dominic

                        Comment

                        Working...
                        X