Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Gosse naar Rembrandt
Collapse
X
-
-
Re: Gosse naar Rembrandt
Mooie karakterkop. Belichting oogt mij wat te fel met die pikzwarte achtergrond, en je hebt een aantal fouten proberen te corrigeren in de nabewerking, wat duidelijk te zien is op deze foto. Zijn haar aan de schaduwzijde bijvoorbeeld, waar je de belichting in de nabewerking zo hard hebt opgetrokken dat het zwart gewoon wit geworden is. Op de plaats waar het bovenlichaam van de man was zie ik allerlei pixels alsook de contouren van een lichaam. Jammer. Volgende keer je schaduwen niet zo hard laten dichtlopen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Leonide Bekijk berichtMooie karakterkop. Belichting oogt mij wat te fel met die pikzwarte achtergrond, en je hebt een aantal fouten proberen te corrigeren in de nabewerking, wat duidelijk te zien is op deze foto. Zijn haar aan de schaduwzijde bijvoorbeeld, waar je de belichting in de nabewerking zo hard hebt opgetrokken dat het zwart gewoon wit geworden is. Op de plaats waar het bovenlichaam van de man was zie ik allerlei pixels alsook de contouren van een lichaam. Jammer. Volgende keer je schaduwen niet zo hard laten dichtlopen.
Comment
-
Opzicht een mooi portret, echter de rechter zijkant in de donkere partij ontbreekt het helaas aan doortekening: dat had je met een reflectieschermpje iets moeten oplichten.
De overbodige lege ruimte boven het hoofd wegsnijden voordat hij kopje onder gaat.
Comment
-
-
Ik ben geen kenner van dit soort belichtingen maar kan erg genieten van zo'n "karakterkop". Prachtig en intrigerend portret van deze man
Comment
-
Idd karakterkop dat mag je wel zeggen
De romp onzichtbaar maken zoals in foto 1 vind ik maar vreemd aanvoelen - een zwevend hoofd
foto 2 vind ik beter - natuurlijker van kleur - en daar kan ik de romp nog lichtjes zien - maar moet je wel nog rechtzetten
Petermijn website : klik
Comment
-
Knap werk. Ook van het model. De laatste komt volgens mij het dichtst bij de stijl van Rembrandt.
Het zou wss ook de moeite lonen om in ZW te werken.
Proficiat,
XavierCanon R6 + 60D en enkele stukken glas (Ook een GSM...)
Sinds mijn pensioen, medewerker en nu ook bestuurslid.
Laat de commentaren maar komen.
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door G.R. Bekijk berichtAlle drie geslaagde portretten, een keuze maak ik niet.
Mag ik (althans deze keer) TS op het hart drukken zich niet teveel te laten beïnvloeden .
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk berichtIk blijf bij mijn indruk dat de eerste de beste is en zeker de meest persoonlijke.
Mag ik (althans deze keer) TS op het hart drukken zich niet teveel te laten beïnvloeden .
Comment
-
Inderdaad een mooie karakterkop. Ben ik dan de enige die deze foto niet mooi vind? Of het nu op een Rembrandt gelijkt of niet, zal mij een zorg wezen. De rechterkant van de foto is niet ok.
1/3 van het gelaat heeft geen doortekening en geeft een vertekend beeld, wat niet in evenwicht is. Zoals hierboven al aangehaald is, zou een reflectiescherm dit euvel oplossen.
Deze persoon is het waard om een mooi portret te maken, met de juiste belichting, zonder dat je achteraf moet foefelen om je fouten recht te trekken.
En dit is niet negatief bedoeld, maar ik vind het jammer zo'n portret te zien van zo'n mooie "kop"...
grt
Gerrit
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door de Gerre Bekijk berichtInderdaad een mooie karakterkop. Ben ik dan de enige die deze foto niet mooi vind? Of het nu op een Rembrandt gelijkt of niet, zal mij een zorg wezen. De rechterkant van de foto is niet ok.
1/3 van het gelaat heeft geen doortekening en geeft een vertekend beeld, wat niet in evenwicht is. Zoals hierboven al aangehaald is, zou een reflectiescherm dit euvel oplossen.
Deze persoon is het waard om een mooi portret te maken, met de juiste belichting, zonder dat je achteraf moet foefelen om je fouten recht te trekken.
En dit is niet negatief bedoeld, maar ik vind het jammer zo'n portret te zien van zo'n mooie "kop"...
grt
Gerrit
Comment
Comment