Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Nieuwe 'Dress to Impress' workshop op 14 december 2024. Informatie en (snel) inschrijven hier.
ik vind de foto mooi, alleen vraag ik mij af waarom altijd zwart wit. De tijd dat men dacht dat alleen zwart wit beelden kunst waren ligt al 40 jaar achter ons, we zien toch ook in kleur en de schilders ( oude meesters) gebruikten toch ook kleur, en we kijken toch ook naar kleuren Tv
Een heel mooi beeld is dit, en de omzetting naar zwart wit is hier zeker een toegevoegde waarde, maar blijft zeker een keuze van de auteur.
Een zww omzetting geeft een andere dimensie aan dit beeld, waardoor de wolken en lijnen beter geaccentueerd worden en de foto een betere diepgang krijgt...
Alle tinten van wit, naar grijs, tot zwart zijn hier aanwezig en daarom vind ik het zo mooi en hoef ik geen "andere" kleuren te zien...
Inhoudelijk vind ik dit ook een sterk beeld, mede door de verzorgde compositie.
Maar : de gustibus et coloribus...
Het zwart-wit werkt hier voor mij. En zoals Gerrit zegt, de omzetting is inderdaad een keuze van de auteur.
Heb ook niet meteen behoefte om dit in kleur te zien.
Enige opmerking is misschien dat ik een zwart aura bespeur rond de linkse man, is dat een gevolg van de bewerking of kwam die er zo uit bij de omzetting?
In ieder geval een geslaagd beeld, vooral de pose van de hond maakt het geheel ook af.
Comment