Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

green garden

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: green garden

Oorspronkelijk geplaatst door walter bechhols Bekijk bericht
    Durf je de originele nog terug plaatsen ( showcase ) en beweren dat je niet wist dat hij volledig verkeerd bewerkt was ???? Wie gelooft die man nog !
    Als je een update plaatst, laat men best ook het origineel staan (desnoods als gewone link en niet als embedded foto), zodat wie na de eerste commentaren komt nog weet waarop deze sloegen/kan vergelijken.
    DBD is inderdaad een vreemde verschijning hier, als ik het zo mag stellen. Geen probleem mee, maar toch enkele bedenkingen die ik wel deel met anderen: kwaliteit boven kwantiteit, en het verhaal van "ik post een slecht beeld om een reactie uit te lokken/om te tonen hoe het niet moet"... het blijft toch een rare redenering.

En indien gesteld dat een duidelijker fout beeld meer reactie geeft dan een goed beeld... tja, ik ben er mee schuldig aan. Ik betrap mezelf om eerder te antwoorden wanneer ik iets zie dat ik denk dat ik anders/(beter klinkt meteen pretentieus) zou doen, dan op een goede foto gewoon te beamen dat het goed is.

Comment

ik zal ook een duit in het zakje doen : de donkere versie is inderdaad beter inzake kleurverdeling en kleuraccenten. Knap dat het witte masker inderdaad wit overkomt, gelet op de volledig groene omgeving. Dat er geopteerd wordt voor f/1.4, daar kan ik goed inkomen wanneer het je toch alleen om de gemaskerden gaat en niet om de vorm van de bladeren (en ev. de omstaanders), maar lijkt hier toch wat te krap als ik de bloementuil bekijk (tenzij dit bewegingsonscherpte zou zijn). Maar zoiets zie je in een dergelijke situatie meestal slechts achteraf. Wat me in beeld echt stoort is die witte boog ter hoogte van de rechter schouders van het personage : dat trekt de aandacht en ik kan het niet identificeren. Die ondergrens van het beeld lijkt me dus ofwel te hoog ofwel te laag. Ziezo, weer eens bewezen dat de beste stuurlui aan wal staan en dat het achteraf altijd makkelijk praten is.
      mijn mening is altijd vrijblijvend en verbindt alleen mezelf.
      nieuwe maand, nieuwe afbeeldingen
      https://fotokringkerklommer.wordpress.com/fotos-cor/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door CMM Bekijk bericht
        ik zal ook een duit in het zakje doen : de donkere versie is inderdaad beter inzake kleurverdeling en kleuraccenten. Knap dat het witte masker inderdaad wit overkomt, gelet op de volledig groene omgeving. Dat er geopteerd wordt voor f/1.4, daar kan ik goed inkomen wanneer het je toch alleen om de gemaskerden gaat en niet om de vorm van de bladeren (en ev. de omstaanders), maar lijkt hier toch wat te krap als ik de bloementuil bekijk (tenzij dit bewegingsonscherpte zou zijn). Maar zoiets zie je in een dergelijke situatie meestal slechts achteraf. Wat me in beeld echt stoort is die witte boog ter hoogte van de rechter schouders van het personage : dat trekt de aandacht en ik kan het niet identificeren. Die ondergrens van het beeld lijkt me dus ofwel te hoog ofwel te laag. Ziezo, weer eens bewezen dat de beste stuurlui aan wal staan en dat het achteraf altijd makkelijk praten is.
        ik zal nog wat uitleg geven over de originele foto, eerst mijn doelstelling was om de modellen te fotograferen met een achtergrond die zo wazig mogelijk is vandaar f1.4 bij deze heb ik een fout gemaakt dat ik het model te kort bij de achtergrond heb laten staan, alles moest snel gaan omdat er nog andere fotograven afkwamen.Dan wou ik de flitser gebruiken om lichtjes in de ogen weer te geven daar alles in de namiddag gebeurde had ik te veel licht met een groot diafragma (dat ik wou voor kleine DOF) daarom heb ik een ND filter gebruikt van -6 stops wat mij met f1.4 nog een goede belichting gaf voor de flitser, en dat wit ik denk dat dat een onderdeel is van haar bloemstuk maar dat stoort mij niet Gr daniel

Comment

Working...
        X