Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

2 broertjes

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• [Oordeel] 2 broertjes

Hallo, wat vinden jullie van onderstaande foto? Zelf vind ik dat het gezicht wat scherper mag. Maar hoe los je dit op? Gefotografeerd met Nikon D5200, tamron 18-270 f3.5-6.3.
    Iso 400, f6.0, 1/640 sec

Dank voor de tips!

Nikon D5200 - Nikkor AF-S 35 mm f/1.8 - Tamron 18-270 mm f/3.5-6.3

Re: 2 broertjes

De instellingen lijken mij OK hoor,
    Misschien een beetje fout scherpgesteld ...
    en wat was de brandpuntsafstand ? 270 kan kritisch worden, verste zoombereiken van een objectief resulteren gewoonlijk in softere beelden, Bij een 270 ga je misschien voor de beste resultaten niet voorbij de 200.
    Heb je een bewerkingsprogramma gebruikt ?
    Het beeld dat je postte is nogal klein om goed te beoordelen.
    bedankt om te kijken of te reageren, frans !

Comment

Lijkt mij een hele mooie ! ( wel klein om goed te beoordelen )

Comment

Hoi, ja een klein beetje nabewerkt. De 35mm brandpuntsafstand zit op 195. Dus wss net op de grens denk ik als ik jouw berichtje lees. Ik heb ook een vaste portretlens, maar die kan dan niet zoomen, wat met spelende kids soms handiger is. Anderzijds is een bosrijke omgeving soms iets te donker...
        Moeilijk. Ik ga eind deze week nog onze zoon eens fotograferen en wil het graag nog wat beter doen, vandaar

PS: heb de regels van het forum gevolgd om foto te posten, maar is inderdaad precies wat te klein. Tips om op andere manier te posten?

Comment

Is inderdaad klein om te beoordelen, maar zover ik kan zien ziet het er toch scherp uit, mooie foto
          Ikzelf zou het groene gras iets levendiger hebben gemaakt, maar das persoonlijk.
          Ik heb een account via Flickr, die kan je ook privé zetten als je je foto's niet wil delen. Heel gemakkelijk om van daaruit de BB code te kopieren en plakken, in alle formaten die je wil.
          mvg Christophe

Comment

Bedankt voor de fijne bemerkingen :-). OK even testen want ik werk ook via Flickr maar steeds privé.
            Blijft mijn Flickr dan in feite privé als je via de BB code doet of kan iedereen dan meteen naar mijn fotostream?
            Last edited by ilse1989; 8 augustus 2019, 15:00.

Comment

Ha groter nu ... kijkt beter
              als ik het scherpteverloop in het gras bekijk dan heb ik toch de indruk dat de scherpte in het goede vlak ligt.
              Heb je bij de nabewerking misschien iets gedaan om het dromeriger te maken, zo ja dan is dat altijd een beetje ten koste van de scherpte.
              Ik vind het wel een leuk beeld !
              bedankt om te kijken of te reageren, frans !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ilse1989 Bekijk bericht
                Bedankt voor de fijne bemerkingen :-). OK even testen want ik werk ook via Flickr maar steeds privé.
                Blijft mijn Flickr dan in feite privé als je via de BB code doet of kan iedereen dan meteen naar mijn fotostream?
                Das een goeie vraag... misschien even uittesten met 1 foto?

Comment

Op het eerste zicht ziet er mij dit een goede foto uit.
                  Helaas op mijn scherm nog steeds te klein om een goede beoordeling te geven...

Eerste indruk:
                  - De foto geheel een beetje oplichten
                  - de kinderen zelf dan nog wat extra belichten.

Voor de rest ziet er mij dit een leuke foto uit en de kinderen hebben er hun plezier in!
                  Instagram / Facebook

Comment

Working...
                  X