Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

pure straatfotografie

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: pure straatfotografie

Oorspronkelijk geplaatst door evelynvancky Bekijk bericht
    Je wil bijleren maar het is nu al meer dan 2 jaar dat we op dezelfde fouten moeten kijken, ok, je kan een beetje traag zijn maar dat is wel al een hele tijd. Witbalans, scherpte, en absoluut niets te maken met straatfotografie.... zijn maar enkele dingen die je na al die jaren al zou moeten weten. Het is echt dweilen met de kraan open. Als dat showcase is dan vrees ik inderdaad ook voor de toekomst van BD.
    u reageert ook enkel op foto's met een fout in als ze goed zijn hoor ik u niet. of eigenlijk alleen afbrekende kritiek op mijn persoon

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kurrrt Bekijk bericht
      Als op foto nr 2 de dame mooi scherp in beeld had gestaan, was dit met het bokeh, de kleuren en het licht volgens mij een zeer mooie foto geweest.
      mijn conclusie is had ik iets meer dof genomen was het zoals ik het voor ogen had. mijn volgende zal ik daar rekening mee houden

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door D.B.D Bekijk bericht
        mijn conclusie is had ik iets meer dof genomen was het zoals ik het voor ogen had. mijn volgende zal ik daar rekening mee houden
        De scherpte ligt hier gewoon niet juist (meer scherpte achter de waaier dan ervoor. En dan misschien ook nog een beetje bewegingsonscherpte er bovenop).
        Met een heel open diafragma moet je zeer secuur te werk gaan.

Als je echt elke reactie gaat pareren vanuit je eigen visie, en denkt dat die telkens de juiste is, dan doe je maar rustig voort zoals je bezig bent.
        Als je er maar plezier aan beleeft

En nee, ik ben niet de topfotograaf die de waarheid in pacht heeft of technisch alles weet. Maar proberen te helpen schijnt echt niet te lukken in uw geval...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door D.B.D Bekijk bericht
          u reageert ook enkel op foto's met een fout in als ze goed zijn hoor ik u niet. of eigenlijk alleen afbrekende kritiek op mijn persoon
          Tot mijn spijt heeft nog geen enkele van uw foto's mij kunnen bekoren, misschien vandaar mijn reactie. Dit kan ook met persoonlijke smaak te maken hebben natuurlijk.
          https://www.flickr.com/photos/97971414@N07/albums

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kurrrt Bekijk bericht
            Ik ga hier een recente quote plakken van u. Beoordeel uzelf en uw foto's eens aan de criteria en regels die je zo graag aan anderen meegeeft

"ik zal je maar een beoordeling geven als de andere niet durven en ik vermoed de reden, de drie beelden voldoen nauwelijks aan een van de 6 criteria om een goed beeld te hebben ik zal ze nog eens opnoemen aan u om zelf eens een analyse te laten maken 1) van oppervlakkig naar diep. 2)van optisch naar tastbaar.3)van patroon naar idee. 4)van deel naar geheel.5)van opmerkelijk naar universeel. 6) van registratie naar origineel.

streng maar rechtvaardig"

Zelfkennis is het begin van alle wijsheid?
            LOL ... Dat was bij mij. hehe. bij een photoshop manipulatie. Ik heb hem hier wel op geantwoord.

DANIELDEBOECK ik zou graag eens iets positiefs zeggen over uw foto's, zoals ik doe bij andere foto's die in dit subforum passeren, maar uw foto's laten dat gewoon niet toe. Enfin....verkeerde witbalans ?!? Het wit ziet groen in uw foto's. scherpte hebben we niet nodig, he....die dame in foto 2 poseert,maar ge schiet ernaast. ge hebt hier ook geen flits nodig. hoe jij hier interessant licht verprutst, daar kan ik je niet bij helpen....velen hebben geprobeerd en allen hebben ze gefaald. Allemaal simpele basis dingen waartegen een newbie, na 5 minuten met ne kodak in de handen, geen fouten meer tegen maakt. Het beweegt, in dit geval heel traag, .... snellere sluitertijd. Er loopt volk in de achtergrond ....wachten tot die uit beeld zijn....meelopen met wie je wil fotograferen. ze zijn niet vanop 4 meter genomen, alleen de eerste misschien. Bij straatfotografie ga ik bijna altijd voor de grootste aperture,1.4 1.8 2.8 al naargelang de lens, zonder flits ook 's nachts met mensen die bewegen.
            velen zijn hier constructief, velen leggen je het haarfijn uit, DDB.
            wat is er puur aan? de titel is 'pure straatfotografie'. ik moest twee keer pinken toen ik de titel las en dan de fotos zag.
            Als je echt wil bijleren, post dan in beginnershoek, waar mensen met veel geduld de basis voor jou blijven herhalen. het belangrijkste van de taart is niet de kers (die is meestal plastiek achtig van textuur en helemaal niet lekker) ook de icing niet (te veel suiker) of de creme a beurre ... het belangrijkste van de taart is de basis, de bodem.
            mijn advies, post in beginnershoek.
            My Website : http://www.ineedair.org
            Music / Painting / Motion Graphics / Image
            Flickr : https://www.flickr.com/photos/34547181@N00/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ineedair Bekijk bericht
              LOL ... Dat was bij mij. hehe. bij een photoshop manipulatie. Ik heb hem hier wel op geantwoord.

DANIELDEBOECK ik zou graag eens iets positiefs zeggen over uw foto's, zoals ik doe bij andere foto's die in dit subforum passeren, maar uw foto's laten dat gewoon niet toe. Enfin....verkeerde witbalans ?!? Het wit ziet groen in uw foto's. scherpte hebben we niet nodig, he....die dame in foto 2 poseert,maar ge schiet ernaast. ge hebt hier ook geen flits nodig. hoe jij hier interessant licht verprutst, daar kan ik je niet bij helpen....velen hebben geprobeerd en allen hebben ze gefaald. Allemaal simpele basis dingen waartegen een newbie, na 5 minuten met ne kodak in de handen, geen fouten meer tegen maakt. Het beweegt, in dit geval heel traag, .... snellere sluitertijd. Er loopt volk in de achtergrond ....wachten tot die uit beeld zijn....meelopen met wie je wil fotograferen. ze zijn niet vanop 4 meter genomen, alleen de eerste misschien. Bij straatfotografie ga ik bijna altijd voor de grootste aperture,1.4 1.8 2.8 al naargelang de lens, zonder flits ook 's nachts met mensen die bewegen.
              velen zijn hier constructief, velen leggen je het haarfijn uit, DDB.
              wat is er puur aan? de titel is 'pure straatfotografie'. ik moest twee keer pinken toen ik de titel las en dan de fotos zag.
              Als je echt wil bijleren, post dan in beginnershoek, waar mensen met veel geduld de basis voor jou blijven herhalen. het belangrijkste van de taart is niet de kers (die is meestal plastiek achtig van textuur en helemaal niet lekker) ook de icing niet (te veel suiker) of de creme a beurre ... het belangrijkste van de taart is de basis, de bodem.
              mijn advies, post in beginnershoek.
              Ik haat ook die geconfituurde vruchten en artificiële toevoegingen op een (mooi) gebak

Comment

Ondertusen 1155 keer bekeken .

Comment

Wat baten kaars en bril, als de uil....

Gerrit

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door blauwzwart Bekijk bericht
                    1) harde zon - storende achtergrond - geen flatterende gezichtsuitdrukkingen
                    2) had de mooiste kunnen zijn van de 3 maar niks is scherp
                    3) scherpte moet normaal gezien op meneer liggen want die is het kortste bij
                    Net wat ik dacht, dit is geen showcase kwaliteit

Toch zie ik ook een positief puntje...

De meeste beginnende fotografen hebben de neiging om, vanaf hun eerste probeersels, een prachtig naamvignet over hun foto's te plakken om hun professionaliteit te benadrukken haha...

Proficiat, dat is hier niet gedaan...
                    Last edited by Henk47; 8 augustus 2019, 00:52.
                    Kijken en zien zijn verschillende dingen. Als je iets ziet, laat maar weten via hatsekideesjingboemtralalalala@gmail.com of tararaboemsidee@gmail.com
                    (BD1383NL)

Comment

Working...
                    X