Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

project Bereklauw keuken

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: project Bereklauw keuken

Oorspronkelijk geplaatst door D.B.D Bekijk bericht
    voor mij is het parameter, ik probeer mij ook te verbeteren met Photoshop doel is dat je het niet meer zal merken, ik ben bij bekende fotograven geweest moest je alles weten bijna alle beelden die je ziet zijn op de een of andere manier gemanipuleerd
    Net zoals doping in de sportwereld. Zolang men het niet ontdekt, is de prestatie knap en telt ze mee...
    Ik heb totaal geen problemen met Photoshop of samengestelde beelden. Dat is een vak of kunst op zich. Maar van zodra men probeert te laten uitschijnen dat het een authentiek beeld is, terwijl dat niet het geval is, dàn heb ik er wel een probleem mee.

Als de auteurs van zulke foto's er dan toch geen graten in zien, waarom willen deze dit dan meestal niet meedelen bij het posten van hun foto en reageren ze pas als er iemand een opmerking over maakt?

Als de grens tussen echt en gemanipuleerd totaal onzichtbaar wordt, hebben echte beelden geen meerwaarde meer. Is dat wat men wilt bereiken in de fotografie? Ik mag hopen van niet (maar ik ben waarschijnlijk een naïeveling op dat vlak)...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kurrrt Bekijk bericht
      Net zoals doping in de sportwereld. Zolang men het niet ontdekt, is de prestatie knap en telt ze mee...
      Ik heb totaal geen problemen met Photoshop of samengestelde beelden. Dat is een vak of kunst op zich. Maar van zodra men probeert te laten uitschijnen dat het een authentiek beeld is, terwijl dat niet het geval is, dàn heb ik er wel een probleem mee.

Als de auteurs van zulke foto's er dan toch geen graten in zien, waarom willen deze dit dan meestal niet meedelen bij het posten van hun foto en reageren ze pas als er iemand een opmerking over maakt?

Als de grens tussen echt en gemanipuleerd totaal onzichtbaar wordt, hebben echte beelden geen meerwaarde meer. Is dat wat men wilt bereiken in de fotografie? Ik mag hopen van niet (maar ik ben waarschijnlijk een naïeveling op dat vlak)...
      kuurt, er staat nergens geschreven dat je dit vooraf moet melden als ik dat doe dan wordt er bij voorbaat mijn beelden afgebroken nu moet men al aandachtig kijken om fouten te vinden en is er twijfel. Zoals ik al zei elke grote fotograaf heeft een team in dienst om zijn beelden te bewerken ik heb die middelen niet en doe het zelf, ik heb ook gezegd waarvoor ik het doe ik kan niet altijd met een volledige uitrusting ter plaatse gaan maar doe het in stappen 1 ter plaatse kijken, 2 met de mensen praten wat ik wil bereiken een paar foto's nemen 3 plan opstellen en dan pas gaan fotograferen wat ik voor ogen heb

Comment

kuurt, er staat nergens geschreven dat je dit vooraf moet melden als ik dat doe dan wordt er bij voorbaat mijn beelden afgebroken nu moet men al aandachtig kijken om fouten te vinden en is er twijfel. Zoals ik al zei elke grote fotograaf heeft een team in dienst om zijn beelden te bewerken ik heb die middelen niet en doe het zelf, ik heb ook gezegd waarvoor ik het doe ik kan niet altijd met een volledige uitrusting ter plaatse gaan maar doe het in stappen 1 ter plaatse kijken, 2 met de mensen praten wat ik wil bereiken een paar foto's nemen 3 plan opstellen en dan pas gaan fotograferen wat ik voor ogen heb
        Ik wil de uitleg zeker volgen, maar dan vraag ik mij als naïeve beginneling af waarom je de studiefoto’s op een fotografieforum plaatst ter beoordeling, en niet wacht op het uiteindelijke resultaat?
        https://www.instagram.com/tom.vdpoel/

Comment

Correct Daniël (schrijf ik dit juist?), dat staat idd nergens beschreven. Uiteindelijk telt het getoonde beeld op zich.
          Als jij (of eender wie) hier een pracht van een foto plaatst waar overdreven bewerking of manipulatie aan te pas komt, zal niemand dat eindresultaat afbreken als je op voorhand meegeeft dat het niet 'één-foto-uit-de-camera' betreft. In tegendeel zelfs. Mensen waarderen het als je aangeeft dat een bepaald beeld niet zomaar uit de camera gerold kwam en je er werk van gemaakt hebt. Is ook niks mis mee.

Het is net het niet vermelden en laten uitschijnen dat het één foto is dat voor wrevel of verwarring zorgt. Beginners denken vaak: "Waauw, hoe krijgen sommigen dit voor elkaar met één klik?!" en van zodra gevorderden merken dat er iets niet klopt aan het beeld zullen deze al je ander werk met argwaan bekijken omwille van mogelijke manipulatie. Zeker als je zelf aangeeft dat je dit zo goed onder de knie wilt krijgen dat het niet meer opvalt. Mij heb je in elk geval om de tuin kunnen leiden met dit beeld. Ik zag het niet direct.

Mijn advies: Zorg niet voor twijfel. Geef het mee als het om samengestelde beelden gaat en probeer ook dan het niveau op te krikken totdat het een knap totaalbeeld wordt.
          Ik heb ook geen team ter beschikking, maar ik heb dan ook geen 'groot fotograaf' ambities. Het niveau dat je daarmee aanhaalt is maar voor een select groepje weggelegd hoor

En met manipulatie of PS red je geen foto die slecht belicht werd. Ik denk dat je eerder daar wat meer werk in moet proberen te steken. Just my 2 cents

Grtz,
          Kurt
          Last edited by Kurrrt; 10 juli 2019, 13:07.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TomVdP Bekijk bericht
            Ik wil de uitleg zeker volgen, maar dan vraag ik mij als naïeve beginneling af waarom je de studiefoto’s op een fotografieforum plaatst ter beoordeling, en niet wacht op het uiteindelijke resultaat?
            ik begrijp je niet, de foto waar het over gaat zijn een samenstelling uit twee foto's op locatie gemaakt en met mijn eigen beelden één met een onervaren model die ik heb leren kennen in Suriname (ze is een bejaardenhelpster )die ik heb gevraagd om haar te mogen fotograferen eigelijk om me zelf uit de comfortzone te laten komen.De andere is gemaakt in België nadat ik dit ook heb gevraagd en toestemming heb gekregen maar de echte foto moet ik nog maken deze is om te weten in welke richting ik zal gaan

Comment

ik begrijp je niet, de foto waar het over gaat zijn een samenstelling uit twee foto's op locatie gemaakt en met mijn eigen beelden één met een onervaren model die ik heb leren kennen in Suriname (ze is een bejaardenhelpster )die ik heb gevraagd om haar te mogen fotograferen eigelijk om me zelf uit de comfortzone te laten komen.De andere is gemaakt in België nadat ik dit ook heb gevraagd en toestemming heb gekregen maar de echte foto moet ik nog maken deze is om te weten in welke richting ik zal gaan
              Ik bedoel, als je de echte foto nog moet maken, en dit enkel bedoelt is om te weten in welke richting je moet gaan, waarom wacht je dan niet tot de echte foto er is? En waarom plaats je dit al op een fotografie forum?
              https://www.instagram.com/tom.vdpoel/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TomVdP Bekijk bericht
                Ik bedoel, als je de echte foto nog moet maken, en dit enkel bedoelt is om te weten in welke richting je moet gaan, waarom wacht je dan niet tot de echte foto er is? En waarom plaats je dit al op een fotografie forum?
                om de reactie, echte foto is duur en nu kan ik nog bijsturen bv kritiek over belichting enz

Comment

om de reactie, echte foto is duur en nu kan ik nog bijsturen bv kritiek over belichting enz
                  Yep
                  En als er kritiek of bijsturende / opbouwende commentaar komt ivm belichting of techniek weerleg je die of geef je er geen reactie op.

Hier stopt het voor mij. Amuseer u maar verder zoals u bezig bent.
                  Het enige dat nog in me opkomt is : "Wat baten kaars en bril, ..." De rest kan je wel aanvullen

Comment

ik denk dat D.B.D. te weinig harde schijfruimte heeft en BD gebruikt als opslagruimte ... just joking
                    nikon coolpix s9100

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door spikkesenior Bekijk bericht
                      ik denk dat D.B.D. te weinig harde schijfruimte heeft en BD gebruikt als opslagruimte ... just joking
                      ja ik ben een actieve fotograaf ik werk graag met mensen (om te fotograferen ), van over de ganse wereld het geeft een voldoening en ik weet dat sommige me benijden en dan alles doen om me te beledigen maar daar sta ik ver boven

Comment

ja ik ben een actieve fotograaf ik werk graag met mensen (om te fotograferen ), van over de ganse wereld het geeft een voldoening en ik weet dat sommige me benijden en dan alles doen om me te beledigen maar daar sta ik ver boven
                        ik benijd U zeker niet ... integendeel en ik wil U zeker niet beledigen maar de waarheid heeft zijn rechten maar een actieve fotograaf staat niet gelijk met een goede fotograaf en als U voldoening vindt, zoveel te beter voor U, maar als U denkt dat wij daar in willen delen .... U zoekt enkel de confrontatie maar daar sta ik dan weer ver boven ... just my 2 cts.
                        nikon coolpix s9100

Comment

Working...
                        X