Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

de stads arbeider

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: de stads arbeider

Oorspronkelijk geplaatst door spikkesenior Bekijk bericht
    ik zou U aanraden een goede en grote externe harde schijf aan te kopen en daar uw foto's op te posten...en ik ben nergens op uit, maar dit forum als een vuilbak gebruiken gaat me toch iets te ver...temeer daar ik me niet van de indruk kan ontdoen dat je een en ander bewust doet.
    ik probeer iets anders soms mislukt het, originele foto bijgezet

Comment

Nu zou je toch zelf moeten zien dat het origineel beter is dan wat je ervan gemaakt hebt? Het zijn geen kleine foutjes die hier gemaakt zijn. Door de bewerking zie je o.a.:
      - vreemde kleuren en contrasten;
      - onscherpe waas, ook precies alsof er iets verschoven is (zie ook 'dubbel' top van het oor);
      - ogen die geheel in het donker wegvallen;
      - bijsnijden is ongelukkig gebeurd;
      - ...

Ik heb bij andere van je foto's ook hetzelfde gevoel: je nabewerking doet meer slecht dan goed aan het beeld. Een portret zoals dit heeft volgens mij weinig bewerking nodig als het oorspronkelijke beeld goed zit, enkel je RAW ontwikkelen, eventueel naar zwartwit gaan... maar that's it volgens mij. Dus bij dit soort foto's is het gewoon bij het nemen de randvoorwaarden checken (de man lijkt me wel gewillig je even tijd te gunnen je kader te kiezen) en je hebt er weinig nabewerking aan. Want dat lijkt me wel zeker je werkpunt. Alles wat je dan kan vermijden door bij het nemen al de goede keuzes te maken is hierbij zeker een hulp.

Ik zou ook laten van extreme bewerkingen/collagewerk/... te maken tenzij je het heel goed beheerst, ik heb het gevoel dat een goeie foto nemen en ontwikkelen al een eerste uitdaging is voor u?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Felix69 Bekijk bericht
        Gaat dit hier ook de richting uitgaan zoals iets meer dan een jaar geleden met iemand die zijn naam in hoofdletters schreef en waarvan nu de naam D.B.D erg op gelijkt en ook zijn reacties.
        Het begon toen te stormen op het forum en dit duurde een zeer lange tijd en waardoor enkele goede leden oa. ik ook gestopt zijn met foto's en reacties te plaatsen.
        Het gaat hier wel degelijk om dezelfde persoon die nog steeds iedereen een lesje wilt leren en wil tonen hoe het nu wél moet. Ik moet zeggen, ik ben het ook al redelijk beu als het deze toer opgaat op dit forum. Waarom nog moeite doen om een mooie foto te maken en te posten als zo iemand hier de boel regeert. Want willen of niet, hij blijft publiek trekken.........

Walter Bechols, ik hoop dat er toch wordt ingegrepen want er zijn al een héle boel goede fotografen vertrokken, straks schiet er niemand over.
        https://www.flickr.com/photos/97971414@N07/albums

Comment

De update is veel beter
          Persoonlijk zou ik hem wel wat meer croppen tot onder zijn armen, maar wel nog met een stukje nadarafsluiting bij (hens de titel).

Bij je bewerking was je totaal de mist ingegaan.
          Kun je misschien ter informatie vertellen wat je daar allemaal hebt toegepast?
          Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door evelynvancky Bekijk bericht
            Het gaat hier wel degelijk om dezelfde persoon die nog steeds iedereen een lesje wilt leren en wil tonen hoe het nu wél moet. Ik moet zeggen, ik ben het ook al redelijk beu als het deze toer opgaat op dit forum. Waarom nog moeite doen om een mooie foto te maken en te posten als zo iemand hier de boel regeert. Want willen of niet, hij blijft publiek trekken.........

Walter Bechols, ik hoop dat er toch wordt ingegrepen want er zijn al een héle boel goede fotografen vertrokken, straks schiet er niemand over.
            Als de moderators hier geen probleem in zien kunnen we misschien best met zijn allen dit individu negeren en zijn foto's niet meer openen . Een cordon sanitaire is hier gepast. Ik begin al vast . Wie volgt ???

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door walter bechhols Bekijk bericht
              Als de moderators hier geen probleem in zien kunnen we misschien best met zijn allen dit individu negeren en zijn foto's niet meer openen . Een cordon sanitaire is hier gepast. Ik begin al vast . Wie volgt ???
              Ik was al bezig.
              ...leeg...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Felix69 Bekijk bericht
                Gaat dit hier ook de richting uitgaan zoals iets meer dan een jaar geleden met iemand die zijn naam in hoofdletters schreef en waarvan nu de naam D.B.D erg op gelijkt en ook zijn reacties.
                Het begon toen te stormen op het forum en dit duurde een zeer lange tijd en waardoor enkele goede leden oa. ik ook gestopt zijn met foto's en reacties te plaatsen.
                idem.

Comment

Working...
                X