Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
VZW-leden: Je vindt hier de uitnodiging voor de (online) Algemene Vergadering op 28 december 2024.
aparte sfeer en even apart personage. Maar met een titel als deze hadden er wat aparte attributen mogen bij staan (zoals bvb de man op de achtergrond rechts al voor een deel doet).
Was er een reden om niet naar een wat hogere ISO te gaan?
ik had vooraf gepland dergelijke soort beelden te maken...weinig scherptediepte en een beetje swung in, persoonlijk hou ik (dikwijls) meer van dergelijke beelden dan overgedetailleerde "alles volgens de regeltjes" beelden ...iso5000 was voldoende....de sony kan natuurlijk hoger maar als het niet nodig is gebruik ik dat niet hé
Toch even meegeven dat ik bij dergelijk genre van foto negatieve kritiek kreeg !
Vind dit best apart en interessant, zoals je zelf onderschrijft.
Heb ooit in een boek van straatfotograaf Gibson enkele WoW beelden gezien niets scherp en zelfs wat beweging in, sindsdien is er bij mij een soort drang om er ook zo eens, al is het maar ééntje te maken...maar ik moet toegeven niet gemakkelijk, ik denk zelfs één van de moeilijkste beelden ....niets scherp en toch WoW :-)
Apart, maar niet echt mijn ding. Waarom? Compleet in scène gezet denk ik. Dat doe je toch met ieder model ook kan je zeggen. Dat is waar maar voor dit soort 'humoristische ?' beelden moet je op één of andere manier spontaniteit terugvinden ... en dat mis ik hier.
Maar misschien vergis ik me voor de volle 100% en is het een dronken nonkel die zich op een feestje liet gaan?
Apart, maar niet echt mijn ding. Waarom? Compleet in scène gezet denk ik. Dat doe je toch met ieder model ook kan je zeggen. Dat is waar maar voor dit soort 'humoristische ?' beelden moet je op één of andere manier spontaniteit terugvinden ... en dat mis ik hier.
Maar misschien vergis ik me voor de volle 100% en is het een dronken nonkel die zich op een feestje liet gaan?
Inderdaad volledig mis, dit beeld is genomen op een Frans dorpsfeest waar ze jaarlijks de legende van een witte spookgeit herinneren (beetje vergelijkbaar met ros beiaard.
Niets, nada in scène gezet (trouwens bijna geen enkel beeld van mij) maar geschoten al wandelend tussen de stoet, de persoon in kwestie ken in zelfs niet ;-)
Wat voor mij toen opviel was trouwens de ernst waarmee hij zijn rol speelde dus voor mij houdt het het midden tussen humor en ernst ter ere van een voor hen belangrijke dorpslegende
Trouwens, zonder afbreuk te willen doen aan dergelijke beelden....wat vindt je dan van kleurrijk beschilderde vrouwen die tacksharp in een studio in beeld worden gebracht?
Trouwens, zonder afbreuk te willen doen aan dergelijke beelden....wat vindt je dan van kleurrijk beschilderde vrouwen die tacksharp in een studio in beeld worden gebracht?
Helemaal niet mijn ding. Ik hou niet van studiowerk en begrijp niet goed hoe zo vele fotografen daar zo begeesterd mee kunnen bezig zijn, maar dat ligt ongetwijfeld aan mij.
Niets, nada in scène gezet (trouwens bijna geen enkel beeld van mij) maar geschoten al wandelend tussen de stoet, de persoon in kwestie ken in zelfs niet ;-)
Was dus toch volledig in scène gezet (stoet) ... maar niet door jou. Ik vind dat je bij die beelden de ontbrekende spontaniteit kan ruiken, zelfs wanneer die man helemaal in zijn rol opgaat. Het zou des te spannender geweest zijn wanneer het je dronken neef of broer zou zijn.
Ik vind het echter een boeiende foto, niet door het personage, maar door de opnametechniek.
Comment