Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Nieuwe 'Dress to Impress' workshop op 14 december 2024. Informatie en (snel) inschrijven hier.
Heel goed idee!!
Fraai photoshop werk.
(heeft de juffrouw geen schaduw op de muur?)
Heel bedankt voor je reactie Dushi
Maar heu... ik denk dat je toch wel op een verkeerd pad zit, met bijvoorbeeld: " Fraai Photoshop werk ".
Dit is puur Street Photography, iets dat jezelf ook geregeld doet
Dit is een hele mooi graffiti muur, ergens langs de Maas, we wandelden er voorbij,
en ik vroeg aan de juffrouw, " ga eventjes bij die muurschildering staan,... en doe er iets mee ",
je hebt twee minuten tijd, en ik zal vier foto's nemen...
Ze vond het een leuk idée, en dit is er eén van...
Er is inderdaad geen schaduw van de juffrouw op de muur, omdat de foto begin van de avond genomen is,
( zacht licht ), en op dat uur staat de zon volledig aan de achterkant van het gebouw.
Dit was dus de oostkant van het gebouw, en in de schaduwkant heb je dan ook geen schaduwen van de juffrouw
De schaduw van de horloge, is door de kunstenaar geschilderd.
Vermits het Street Photography is, ga ik dan de werkelijkheid niet veranderen,
en ook geen gekke dingen doen in post-productie met Photoshop.
Misschien verklaart mijn uitleg enkele zaken ? ... want eigenlijk is dit een heel eenvoudige
en niet gekunstelde foto
Ik zat er volledig naast!
Vandaar ook dat mijn opmerking over de schaduw nergens op sloeg.
Zeer goed gebruik gemaakt van de muurschildering (i.t.t. tot de digitale kopie die ik vaak zie bij sommigen).
Petje af!
"Het maakt niet zozeer uit WAT je fotografeert, maar meer HOE je iets in beeld brengt."
Comment