Uit reeks "Symmetry" met Fanny Muller
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Symmetrie
Collapse
X
-
Labels: Geen
-
-
-
Re: Symmetrie
Vind de belichting wel goed gedaan.
grt,bouk.wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door blauwzwart Bekijk berichtHet is een heel knap model wat je daar hebt - afgaande op haar website - maar in deze pose komt het er niet uit voor mij.
Ik zie de toegevoegde waarde van naakt trouwens ook niet in deze pose.
Sorry hoor
Peter
De enige reden voor het naakt is het feit dat met kleren (zelfs lingerie) het abstrakte van de schaduwen op het lichaam nooit tot zijn recht zou komen. Ik zal later dezelfde tonen met lingerie, het is een veel minder sterk beeld volgens mij.
Comment
-
-
Comment
-
Bijzondere foto. Mooi licht en inderdaad een knappe symmetrie.
Mag ik veronderstellen dat je model zelf met deze pose is afgekomen? Het lijkt me niet alleen heel moeilijk uit te voeren, ik zou niet weten hoe ik, als fotograaf, moest uitleggen hoe ze daar zo moest gaan staan.
Luc
Comment
-
Een klassieke en reeds geziene (symmetrie) naakt foto, hier perfect uitgevoerd door het model.
Het licht staat ook mooi
Mag ik veronderstellen dat je model zelf met deze pose is afgekomen? Het lijkt me niet alleen heel moeilijk uit te voeren, ik zou niet weten hoe ik, als fotograaf, moest uitleggen hoe ze daar zo moest gaan staan.
- ofwel heeft dit (professioneel) model deze pose reeds meermalen uitgevoerd en kent ze dit van buiten, en maakt
deze pose ook deel uit van haar betaalde "package"
- ofwel heeft het model deze pose nog nooit uitgevoerd, en heeft ze absoluut hulp nodig van de fotograaf, om alle ledematen
op de juiste plaats te hebben, zelfde hoogte, zelfde afstand, enz...
Persoonlijk werk ik heel dikwijls op deze tweede manier om een " nieuwe" pose uit te werken samen met het model.
Gans op hun eigen geraken de meeste modellen er niet, al hebben danseressen natuurlijk steeds meer ondervinding.
Een mix van de twee manieren is natuurlijk ook steeds mogelijk .
D.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door fotodan Bekijk berichtEen klassieke en reeds geziene (symmetrie) naakt foto, hier perfect uitgevoerd door het model.
Het licht staat ook mooi
Hiervoor bestaan twee mogelijkheden:
- ofwel heeft dit (professioneel) model deze pose reeds meermalen uitgevoerd en kent ze dit van buiten, en maakt
deze pose ook deel uit van haar betaalde "package"
- ofwel heeft het model deze pose nog nooit uitgevoerd, en heeft ze absoluut hulp nodig van de fotograaf, om alle ledematen
op de juiste plaats te hebben, zelfde hoogte, zelfde afstand, enz...
Persoonlijk werk ik heel dikwijls op deze tweede manier om een " nieuwe" pose uit te werken samen met het model.
Gans op hun eigen geraken de meeste modellen er niet, al hebben danseressen natuurlijk steeds meer ondervinding.
Een mix van de twee manieren is natuurlijk ook steeds mogelijk .
D.
Om volledig correct te zijn: er is een derde factor: een voorbeeldfoto. Dit is absoluut geen origineel idee, has been done before.
Feit is: we deden deze foto eerst met lingerie en toen had dit model genoeg aan mijn onhandige uitleg. Deze foto zal ik echt later eens plaatsen.
Toen we begonnen aan het naakt, stelde ik voor om hetzelfde eens te proberen, waar ze geen probleem mee had. Zoals fotodan zegt: een echte professional. Ik heb haar wel hier en daar moeten bijsturen om het symmetrische te halen maar dit ging echt heel vlot.
De belichting: de ganse serie (die ik onder series ga posten) ging over symmetrie. De belichting: 2 softboxen van 1.8m met strips weerzijds van model (identieke hoogte en afstand) en 1 beautydish aan plafond. Dit gaf een perfect evenwicht in belichting wederzijds.
Hoopt dat dit wat duidelijkheid schept.
Andere foto uit deze reeks staat op dit forum onder "Réverence".
Comment
-
Comment