Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
veel potentieel, dit onderwerp. Maar de achtergrond -vnl de rode bloemen- trekt de aandacht weg van de essentie : geconcentreerde handenarbeid, met liefde verricht.
Had een opname vanuit de linker hoek geen beter resultaat gegeven ?
Wat mij als eerste opviel, is die koepel die uit haar hoofd groeit... door beter te kijken voor je afdrukt, en je standpunt
iets te wijzigen, was dit gemakkelijk te vermijden ...
CMM, bedankt voor je opbouwende commentaar. Dit is niet in scene gezet en deze foto, vanuit dit standpunt was de beste qua inhoud en belichting.
fotodan, ook bedankt voor je commentaar. Het zou niet mogen, maar het gebeurt mij nog wel dat ik door me te veel te concentreren op het onderwerp iets anders over het hoofd zie. (letterlijk dan in dit geval) Ik heb nog even getwijfeld om die schotel in post weg te clonen . . . .
Behalve de inhoud was het vooral experimenteren met licht, na enkele paraplu's mijn eerste softbox.
Als men momentopnames maakt - of straatfotografie - dan is dat niet hetzelfde als studioportretten, dus alles is in dergelijke foto's is relevant en draagt bij tot de sfeer. Dit is mijn opinie over dergelijke foto's en liefst nog in zwart-wit. Goede actie en compo.
Raymond en Peter, bedankt voor jullie positieve reactie. Dit is inderdaad geen studiowerk. Het is een situatie "uit het dagelijkse leven". Dat er een flits met softbox is gebruikt verandert daar niets aan.
Luc
Comment