Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Nieuwe 'Dress to Impress' workshop op 14 december 2024. Informatie en (snel) inschrijven hier.
Da's ferm gedaan. Misschien wel leuk als je kunt zeggen hoe je dit gedaan hebt. Jouw kennende is dit 1 opname, met flits, ik gok met een grid of een snoot, aan de cathlights te zien vlak naast de handen? On Camera misschien?
Da's ferm gedaan. Misschien wel leuk als je kunt zeggen hoe je dit gedaan hebt. Jouw kennende is dit 1 opname, met flits, ik gok met een grid of een snoot, aan de cathlights te zien vlak naast de handen? On Camera misschien?
Dank je wel Leonide !...eigenlijk is het veel eenvoudiger, het licht (spiegeltje) zit in haar handen, en natuurlijk in eén opname gemaakt...
Dank je wel Leonide !...eigenlijk is het veel eenvoudiger, het licht (spiegeltje) zit in haar handen, en natuurlijk in eén opname gemaakt...
Bedankt, maar dan is het nog niet volledig helder in mijn hoofd. Vanwaar komt je licht? Achter het model vermoed ik dat je dan een een soort contourlicht op het model zou moeten zien. Aan de handen te zien is er een lichtbron links t.o.v. je model dat ook het gezicht wat belicht. Dan moet je volgens mij nog een snoot of zoiets op het spiegeltje gericht hebben.
Bedankt, maar dan is het nog niet volledig helder in mijn hoofd. Vanwaar komt je licht? Achter het model vermoed ik dat je dan een een soort contourlicht op het model zou moeten zien. Aan de handen te zien is er een lichtbron links t.o.v. je model dat ook het gezicht wat belicht. Dan moet je volgens mij nog een snoot of zoiets op het spiegeltje gericht hebben.
Nee, je denkt te ingewikkeld Leonide. Ik belicht haar gelaat alleen met het kleine lichtje dat ze in haar handen houd, het kleine percentage omgevingslicht,
( ik schat 20% van het totaal licht ), komt gewoon van een TL lamp die aan het plafond van de studio hangt ...
En ja, ik weet het, aangaande belichting volg ik niet de minste regel.
Als ik soms een fotograaf in de studio heb die effe de shoot bijwoont , krijg ik dikwijls te horen : maar Daniel toch,
al je lichten staan volledig verkeerd !
Comment