Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Op 22 februari 2025 bezoekt Belgiumdigital enkele iconische locaties in Gent. Meer informatie HIER! Deze stadswandeling is inmiddels VOLGEBOEKT!
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
De iets hardere schaduwen (1flitser+reflectiescherm) samen met de blik waren bedoeld om een intrigerende sfeer te scheppen, hopelijk ben ik daar in geslaagd
Je licht staat veel te laag, waardoor je met die lelijke neusschaduw zit. Ik snap ook niet waarom je die hand in beeld gebracht hebt. Hij vangt het meeste licht en heeft hier geen enkele meerwaarde.
Op portetfoto's kan je focussen op details, zodat kritiek geven soms wel gemakkelijk is.
Echt goede portretten zijn zeldzaam, net omdat het zo moeilijk is om alles perfect te krijgen.
Allicht daarom een tak van fotografie waar velen een passie in vinden.
Wat hier vooral opvalt is het ontbreken van een scherp afgetekend zicht op de iris.
Hierdoor krijgt de foto een intrigerend iets, een geheimzinnigheidje.
De schaduwen trekken het oog van de kijker wat naar links, waardoor je niet zeker bent dat het model naar jou kijkt of naar je linker schouder (ook een aspect waardoor je opnieuw naar de foto kijkt).
Samengevat zou ik zeggen dat het qua sfeer en invulling een top foto is, technisch is het iets minder dan perfect (idd die overbodige hand).
Well done!
Amateur fotograaf,
lid van EOS Wevelgem en Natuurpunt fotografiewerkgroep Zuid-west Vlaanderen.
Comment