Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Mooie visagie en/of styling maar ik blijf een ringflash verschrikkelijk vinden voor portretten ( veel te plat licht en onnatuurlijke catchlights ). Maar laat je vooral niet tegenhouden dit is enkel een persoonlijk gevoel.
Mooie visagie en/of styling maar ik blijf een ringflash verschrikkelijk vinden voor portretten ( veel te plat licht en onnatuurlijke catchlights ). Maar laat je vooral niet tegenhouden dit is enkel een persoonlijk gevoel.
Bedankt voor je reactie Walter, en ik kan best begrijpen dat dit je persoonlijke smaak is
Maar plat licht zou ik het nu ook niet echt noemen...
En ik ga me ook niet tegenhouden deze belichting nog te gebruiken ( al gebruik ik op eén shoot dag wel een tiental verschillende belichtingen,
en deze maar gedurende 10% van de dag)
Maar de voornaamste reden dat ik dit gebruik is dat ik nu tientallen modellen, MUA, kappers en stylisten voor mijn deur heb staan wachten,
om met deze belichting foto's te hebben.
En dit is dan wel een (goede) reden waar ik absoluut rekening moet mee houden.
Ik zie dat er regelmatig veel verschil is tussen de smaken van fotografen op een forum zoals BD (of ook andere)
en de smaken van de personen voor wie de foto's eigenlijk in eerste instantie bedoeld zijn ( modellen, haarkappers, Make-up artiesten, stylisten.
En deze kloof zie ik jaar na jaar groeien... Soms ontgaat dit me zelf...
En ik ga me ook niet tegenhouden deze belichting nog te gebruiken ( al gebruik ik op eén shoot dag wel een tiental verschillende belichtingen,
en deze maar gedurende 10% van de dag)
Maar de voornaamste reden dat ik dit gebruik is dat ik nu tientallen modellen, MUA, kappers en stylisten voor mijn deur heb staan wachten,
om met deze belichting foto's te hebben.
En dit is dan wel een (goede) reden waar ik absoluut rekening moet mee houden
D.
Alle begrip, de klant is uiteraard koning en gelukkig dat we niet allemaal dezelfde voorkeuren hebben ( forum zou maar saai zijn )
Comment