Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
De Shooting Day in AARSCHOT op 22 maart 2025 is VOLGEBOEKT
Niet mijn type fotografie, dus kan er niet echt over meespreken.
Ik heb wel al betere sportfoto's gezien, ik heb de indruk dat deze een serieuze crop is, of heb ik het mis?
Aan zijn trui te zien eentje uit een derderangs ploegje. Moeilijke fotografie Sien. Veel oefenen is de boodschap. Een crop is niet altijd aangewezen. Verlies van scherpte en veel ruis.
Te nauwe crop en teveel ruis. Soms moet je gewoon rekening houden met bepaalde beperkingen, de lenzen en body's die echte sportjournalisten gebruiken zijn niet voor iedereen dus zal je resultaat nooit zijn zoals je misschien zou wensen. Zulke close-ups moeten echt messcherp zijn, anders zoom je beter uit en probeer je de snelheid in beeld te brengen.
Wielrennen is een volkssport - normaal kan je wel vrij dicht bij de renners komen.
Met 200 mm kom je al een heel eind denk ik.
Maar dit is inderdaad wel een flinke crop lijkt me - dat kan je beter niet doen
Peter
Comment