Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Op 22 februari 2025 bezoekt Belgiumdigital enkele iconische locaties in Gent. Meer informatie HIER!
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
De man staat een beetje naar rechts, ik zou dit bij croppen.
Of zelfs een heel stuk croppen, dan komt het hoofd er nog beter uit. ;-)
En zijn hoofd mag gezien worden :-)
De man heel goed in zijn omgeving weergegeven als deze opname de bedoeling van 'straatfotografie' inhoudt Zwartwit is altijd een mogelijkheid als je het gebeuren neutraal wil weergeven.
Goed gedaan - al had hij evt wat meer links in beeld mogen staan volgens de kijkrichting.
Zo hard naverscherpen is niet nodig (zie randlijntjes rond pet en schouderlijn)
Peter
De man staat een beetje naar rechts, ik zou dit bij croppen.
Of zelfs een heel stuk croppen, dan komt het hoofd er nog beter uit. ;-)
En zijn hoofd mag gezien worden :-)
De man heel goed in zijn omgeving weergegeven als deze opname de bedoeling van 'straatfotografie' inhoudt Zwartwit is altijd een mogelijkheid als je het gebeuren neutraal wil weergeven.
Goed gedaan - al had hij evt wat meer links in beeld mogen staan volgens de kijkrichting.
Zo hard naverscherpen is niet nodig (zie randlijntjes rond pet en schouderlijn)
Peter
dank voor de reacties zw/wit bijgevoegd
vriendelijke groeten, Sien
Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !
Ik vond de omzetting nogal grijs. Maar zoals bij iedere foto kan men lang discussiëren over smaken en kleuren. Welk programma gebruik je voor de omzetting?
Ik heb ter illustratie een voorbeeld toegevoegd bewerkt met de snapseed app op men smartphone.
Presetje gebruikt voor de omzetting, Sien? Inderdaad veel te flets en niet meer scherp en veel ruis. Ruis zou ik hier niet overvloedig toepassen omdat het teveel een hedendaags beeld is. De versie van zwiebernietstelen vind ik dan weer iets te drastisch. Je hebt veel randjes door teveel te verscherpen. Iets tussen de 2 zou beter zijn.
ik vind de kleurenversie veruit het beste, ik zou alleen wat minder verscherpen. Maar de 'official' komt mooi los van de achtergrond en krijgt de aandacht die je bedoelt. In ZW zou het kunnen mits een weloverdachte omzetting misschien. Maar geen van beide getoonde voorbeelden kunnen mij bekoren.
Mede door het fluovestje gaat de aandacht naar de man en door dat vestje krijgt hij ook wat licht op zijn gelaat.
Als je dat gaat omzetten naar zw wordt dat vestje veel te bleek en loopt het nog meer weg met de aandacht, tenzij je wat met de gele kleur gaat spelen (donkerder, minder satureren). Dan krijg je bvb zoiets. Dan blijf je wel nog zitten met die harde verscherpingsranden etc.
Comment